F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.05.2024

Piastri: Wygrana Norrisa daje nam pozytywne znaki

Zespoły popierają rozszerzenie punktowanej strefy

Ferrari potwierdza zatrudnienie Jerome'a D'Ambrosio i Loica Serry

"Bo nie jest Hiszpanem". Czy Alonso ma powody do narzekania?

11.05.2024

Magnussen: Za opiekę nad dziećmi odpowiadam w domu

F1-Insider: Ocon i Gasly chcą odejść z Alpine po sezonie 2024

10.05.2024

Sargeant: Nie rozmawiam z Vowlesem, czy moja posada jest bezpieczna

Mercedes porówna Antonelliego z Mickiem Schumacherem

Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe

09.05.2024

Leclerc podejmie współpracę z nowym inżynierem od weekendu na Imoli

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Pirelli zanotowało w Szanghaju niski stopień degradacji ogumienia

"Niektórzy ludzie mogą myśleć o jednym postoju, jako agresywnej strategii".
Nataniel Piórkowski, 15 kwietnia 2011, wyświetlenia: 1517<< | lista | T- | T+ | >>
Pirelli oczekuje, że niedzielny wyścig o GP Chin będzie bardziej przewidywalny w zakresie doboru strategii ogumienia, niż ubiegłotygodniowa runda mistrzostw świata w Malezji.

Na torze Sepang fani byli świadkami największej liczby postojów w suchym wyścigu w całej historii Formuły 1, ale Pirelli twierdzi, że po piątkowych jazdach w Szanghaju zrozumienie zachowania opon jest znacznie bardziej proste i zespoły pracują nad strategią tylko jednego pit-stopu.

„Ze tego co widzimy tutaj, ogumienie zużywa się znacznie mniej w porównaniu do Sepang” – powiedział Paul Hembery z Pirelli. „W piątek, twarda opona wytrzymywała 20 okrążeń a miękka 13, co może oznaczać, że jeśli w piątek przejeżdżasz 20 kółek, to niektórzy ludzie mogą nawet myśleć o jednym postoju, jako agresywnej strategii. Z tego co zaobserwowałem, dwa postoje będą najczęstszą strategią. Jedno pytanie brzmi tylko, czy szybsze zespoły będą mogły pozwolić sobie na trzy zjazdy do boksów ze względu na przewagę osiągów, jaką posiadają”.

Wiele osób zarzucało, że w Malezji widowisko było skomplikowane, a przeciętnemu kibicowi Formuły 1 trudno było zrozumieć logikę niektórych decyzji na pit wall. Winne były temu warunki panujące na torze, które sprawiały, że zarówno miękka, jak i twarda mieszanka pracowały optymalnie przez zbliżony okres. Hembery uważa jednak, że w Szanghaju twardsza mieszanka będzie gwarantowała przejechanie znacznie dłuższego dystansu.

„Mamy dużo większą deltę na zużycie ogumienia – ok. 13-20, co spowoduje różnice w strategii. Sepang był zdominowany przez agresywną nawierzchnię, która zużywała opony, a sama mieszanka nie mogła nic z tym zrobić. Dystans przejazdu na mieszance był zdefiniowany przez nawierzchnię i dlatego mieliśmy bardzo podobne wskaźniki zużycia opon”.

Hembery prognozuje, że w Chinach nie zobaczymy już malezyjskiego spektaklu w alei serwisowej, ale raczej mniej żywiołowy i obliczalny wyścig w stylu tego o GP Australii sprzed trzech tygodni: „Widzieliśmy jeden lub dwa bolidy, w których poziom degradacji ogumienia był bardzo niski. Muszę zrozumieć, czym się zajmowali i co robili, ale z pewnością w drugim treningu (Sebastian) Vettel wykonał bardzo długi przejazd i wyglądało na to, że poziom degradacji jest bardzo, bardzo, bardzo niski. Miał bardzo równe tempo” – dodał Hembery.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.05.2024  Ferrari przetestowało osłony przeciwdeszczowe
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
14.03.2024  Mieszanki ogumienia na wyścigi sezonu 2024
18.11.2023  Russell: Pierwsze okrążenia będą katastrofą
17.11.2023  Russell nie wyklucza nawet czterech pit stopów w GP Las Vegas
Tagi:
Pirelli

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rentonB, 15.04.2011 21:21[!]
Niech powiedza to Hamiltonowi
archibaldi, 15.04.2011 21:29[!]
To tak w krótkich, żołnierskich słowach: Pirelli swoją misję spier.....
Maraz, 15.04.2011 21:39[!]
A ja uważam, że jest ciekawie, bo mamy różne wyścigi i jest urozmaicenie.
Nirnroot, 15.04.2011 22:39[!]
Chcieli urozmaiconych wyścigów to mają... mnie to cieszy, bo jest emocjonująco. Szkoda, ze nie mozna zobaczyc 'co by bylo gdyby' Pirelli spelnilo oczekiwania niektorych i przygotowali opony na caly wyscig...uuuuaaaaaaaaa..... :O
Aeromis, 16.04.2011 16:02[!]
Cytat :
Sepang był zdominowany przez agresywną nawierzchnię, która zużywała opony, a sama mieszanka nie mogła nic z tym zrobić.

A więc agresywna nawierzchnia zdominowała Sepang i spowodowała, że mieszanka nie mogła go uspokoić żeby się mniej (teraz mocne antyreklamowe słowo) ździerać. W ten oto sposób bez choćby ani słowa o ewentualnej winie, bo w kontekście z Pirelli używać negatywnych znaczeń pewnie nie wolno, ja czytelnik mam rozumieć, że winne są tory, kierowcy, bolidy, a czasem nawet sama pogoda. Ręce opadają.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca