|
|
|
|
|
|
Pirelli zapowiada dalsze działania w kwestii polepszenia widowiska |
Dostawca ogumienia chce wydłużenia żywotności twardej mieszanki. |
|
•Nataniel Piórkowski, 25 kwietnia 2011, wyświetlenia: 1347 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Pirelli twierdzi, że pomimo obiecującego rozpoczęcia sezonu nie może tylko usiąść i myśleć, że zrobiono wszystko, aby wyścigi były bardziej ekscytujące.
Grand Prix Australii, Malezji i Chin zagwarantowały fanom ciekawe i emocjonujące widowiska, ale pomimo tego Pirelli z niepewnością myśli o przyszłych wyścigach twierdząc, iż nie ma gwarancji, że przebieg reszty sezonu będzie porównywalny z jego początkiem.
„To wszystko zmienia się z wyścigu na wyścig, z toru na tor, w zależności od nawierzchni, po której jeździ opona” – powiedział dyrektor ds. motorsportu we włoskiej firmie – Paul Hembery. „Następny wyścig w Stambule jest bardzo wymagający dla ogumienia – to prawdopodobnie najgorszy tor dla nas jako dostawcy opon. To sprawi, że ponownie zmienią się typy strategii stosowane w wyścigu”.
„Mieliśmy wiele słów uznania od wielu ludzi mówiących o naturze rozegranych dotychczas wyścigów – jeśli będziemy to kontynuowali, to czeka nas wspaniały sezon. Wydaje mi się, że Turcja będzie podobna do Sepang pod względem degradacji ogumienia – jeśli nie wypadnie gorzej, ponieważ nawierzchnia tego toru bardzo ściera opony. Po Hiszpanii mamy Kanadę i Monte Carlo, czyli wyścigi, na które przywieziemy mieszanki supermiękką i miękką”.
Zdaniem Brytyjczyka jednym z obszarów, który Pirelli musi poprawić jest wydłużenie optymalnego działania twardej mieszanki. Podczas dwóch ostatnich wyścigów zespoły automatycznie sięgały po miękkie zestawy ogumienia, ponieważ ich wytrzymałość nie jest wiele mniejsza niż twardych, a to z kolei sprawiało, że w wyścigu można było jechać znacznie szybszym tempem.
„Przyglądamy się możliwościom uczynienia twardej mieszanki zdolną pracować kilka okrążeń dłużej. Zaobserwowaliśmy w ostatnich wyścigach, że brakuje nam trzy lub cztery okrążenia w trwałości opony – szczególnie odnosi się to do twardszej mieszanki na nawierzchni toru, która bardzo ją niszczy. Tym czego nie chcemy jest sytuacja, w której wszystkie zespoły obierają takie same strategie” – dodał Hembery.
Na tor Istanbul Park włoski producent przywiezie w ramach testów nową wersję twardej mieszanki w celu wprowadzenia jej na rundy w Hiszpanii lub Wielkiej Brytanii.
Źródło: autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|