|
|
|
|
|
|
Spengler na pole position w DTM na Hockenheim |
Kanadyjczyk okazał się najszybszy zarówno w trzeciej, jak i ostatniej części kwalifikacji. |
|
•Marek Roczniak, 30 kwietnia 2011, wyświetlenia: 3467 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Bruno Spengler (HWA/Mercedes) wystartuje z pole position do pierwszego wyścigu DTM w sezonie 2011 pomimo nie przejechania ani jednego okrążenia pomiarowego w porannej sesji treningowej.
Kanadyjczyk okazał się najszybszy zarówno w trzeciej, jak i ostatniej części kwalifikacji, w której pokonał Mattiasa Ekstroma (Abt/Audi) o 0,132 sekundy. Ponadto do Q4 dostali się Ralf Schumacher (HWA/Mercedes) i Timo Scheider (Abt/Audi). Obaj kierowcy ustawią się jutro na starcie w drugim rzędzie.
Z kierowców, którzy nie weszli do Q4 najszybszy był Mike Rockenfeller, dysponujący po raz pierwszy najnowszym dostępnym modelem Audi w DTM. Niemcowi zabrakło zaledwie 0,002 sekundy do pokonania w Q3 Ekstroma, co dałoby mu awans do ostatniej części czasówki. W starszych samochodach najwyżej uplasował się Martin Tomczyk (Phoenix/Audi), którego miejsce w fabrycznej ekipie Abt zajął właśnie Rockenfeller.
W czwartym rzędzie ustawią się ostatni dwaj kierowcy, którzy dostali się do Q3: Maro Engel (Mucke/Mercedes) i Miguel Molina (Abt Junior/Audi). Tuż za nimi swoje samochody ustawią dwaj debiutanci: Christian Vietoris (Persson/Mercedes) i mistrz F3 Euro Series – Edoardo Mortara (Rosberg Mercedes). Tymczasem dwaj brytyjscy kierowcy fabryczni Mercedesa, którzy powinni walczyć w tym roku o tytuł mistrzowski – Gary Paffett i Jamie Green nie zaliczą dzisiejszych kwalifikacji do udanych.
Paffett wypadł z toru w Q1 i uderzył tyłem w barierę z opon w Sachs Kurve, co oznaczało dla niego koniec jazdy na dziś i start jutro z końca stawki. Sesja została przerwana i już jej nie wznowiono, a wszyscy kierowcy z wyjątkiem testera McLarena przeszli automatycznie do wydłużonego Q2. Tam z kolei Green, który powrócił w tym roku do nowszego modelu Mercedesa, zdołał wywalczyć zaledwie 14 czas, plasując się tuż za Davidem Coulthardem.
•Wyniki kwalifikacji na torze Hockenheim | | | | | P. | Kierowca | Zespół | Czas okr. | Strata/część |
|
1. | Bruno Spengler | HWA Mercedes | 1:34,270 | |
2. | Mattias Ekstrom | Abt Audi | 1:34,402 | +0,132 |
3. | Ralf Schumacher | HWA Mercedes | 1:34,577 | +0,307 |
4. | Timo Scheider | Abt Audi | 1:35,434 | +1,164 |
5. | Mike Rockenfeller | Abt Audi | 1:34,194 | (Q3) |
6. | Martin Tomczyk | Phoenix Audi | 1:34,285 | (Q3) |
7. | Maro Engel | Mucke Mercedes | 1:34,386 | (Q3) |
8. | Miguel Molina | Abt Audi | 1:35,268 | (Q3) |
9. | Christian Vietoris | Persson Mercedes | 1:34,445 | (Q2) |
10. | Edoardo Mortara | Rosberg Audi | 1:34,460 | (Q2) |
11. | Renger van der Zande | Persson Mercedes | 1:34,475 | (Q2) |
12. | Oliver Jarvis | Abt Audi | 1:34,559 | (Q2) |
13. | David Coulthard | Mucke Mercedes | 1:34,698 | (Q2) |
14. | Jamie Green | HWA Mercedes | 1:34,720 | (Q2) |
15. | Filipe Albuquerque | Rosberg Audi | 1:34,758 | (Q2) |
16. | Susie Stoddart | Persson Mercedes | 1:34,778 | (Q2) |
17. | Rahel Frey | Phoenix Audi | 1:35,403 | (Q2) |
18. | Gary Paffett | HWA Mercedes | - | (Q1) |
| |
|
|
Źródło: autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|