F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2005
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Head nadal liczy na kontynuowanie współpracy z BMW

Marek Roczniak, 9 czerwca 2005, wyświetlenia: 786<< | lista | T- | T+ | >>
Otwarta krytyka zespołu Williams ze strony dostawcy silników, BMW, doprowadziła ostatnio do zaognienia stosunków pomiędzy obydwiema stronami. Monachijski koncern utrzymuje, że niezbyt udany początek sezonu to wina tylko i wyłącznie stajni z Grove, natomiast jego silniki są bez zarzutu.

Wywołało to oczywiście dosyć gwałtowną reakcję zarówno ze strony Franka Williamsa, jak i dawnego dyrektora technicznego zespołu, Patricka Heada, który jest współwłaścicielem stajni. Williams zasugerował, że partnerstwo przed laty z Hondą i Renault było znacznie bardziej owocne i cechowało się większą chęcią do współpracy. „Wcześniej nigdy nie było ciągłego wskazywania palcem. My nie pytamy się cały czas, dlaczego w 2000 roku było jakieś 150 awarii silników BMW”, powiedział Williams w wywiadzie udzielonym magazynowi Autosport.

Head także uważa, że otwarta krytyka w mediach nie przynosi żadnych korzyści i jest wręcz przejawem zupełnego braku profesjonalizmu. Potwierdził także, że w związku z zaistniałą sytuacją zespół rozpoczął rozmowy z innymi producentami silników, gdyby BMW chciało się wycofać ze współpracy przed końcem mającego obowiązywać do końca sezonu 2006 kontraktu. „Takie podejście, gdy producent stara się udawać, że wszystkie problemy wywodzą się z samochodu a nie z silnika, nie wywarło na mnie najlepszego wrażenia”, powiedział Head w wywiadzie udzielonym włoskiej gazecie Sport Auto Moto.

Head ma jednak nadzieję, że pomimo ostrej wymiany słów pomiędzy obydwiema stronami, istnieje nadal szansa na kontynuowanie współpracy. „Niestety nasz partner woli rozpowiadać ludziom, że jest bez zarzutu i jednocześnie wini nas za wszystkie niepowodzenia. Musimy pogodzić się z ich zachowaniem, ale sami nie możemy postępować w taki sam sposób. Powinniśmy przyjrzeć się zaistniałej sytuacji i starannie ją przeanalizować, ale z pewnością będziemy także badali wszelkie inne możliwości”, powiedział szef działu inżynierii w Williamsie.

Trwająca już sześć lat współpraca pomiędzy Williamsem i BMW przyniosła jak dotąd 10 zwycięstw, ale ani jednego tytułu mistrzowskiego. Monachijski koncern prowadzi obecnie negocjacje z Peterem Sauberem w sprawie dostawy swoich silników dla szwajcarskiej stajni od przyszłego sezonu, jednak jak wynika z nieustających plotek, dyrektor sportowy BMW, Mario Theissen, dąży przede wszystkim do przejęcia Saubera i przekształcenia go w fabryczną stajnię.

Źródło: pitpass.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.04.2024  Vowles: Williams może być mocny w Monako
25.04.2024  Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa
23.04.2024  Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego
16.04.2024  The Race: Audi traktuje Ocona jako alternatywę dla Sainza
07.04.2024  Albon: Już przed uderzeniem bałem się o części zamienne
Tagi:
Williams
BMW
Head P.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca