F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Allen opowiada o wizycie w dziale silników Ferrari

Były komentator F1 w brytyjskiej telewizji jest w trakcie kilkudniowej wizyty w Maranello.
Bartosz Orłowski, 2 czerwca 2011, wyświetlenia: 1970<< | lista | T- | T+ | >>
James Allen jest w trakcie kilkudniowej wizyty w Maranello, której organizatorem jest Shell. Były komentator F1 w brytyjskiej telewizji ostatniej nocy miał okazję porozmawiać z Matteo Binotto, który kieruje departamentem działu silników.

Allen pisze na swoim blogu: „Ostatnio byłem tu około 8 lat temu, fabryka zmniejszyła się nieznacznie od tamtej pory przez restrykcje regulaminowe dotyczące zamrożenia rozwoju silników i nie pracuje tu już tak wielu ludzi, jak za czasów Schumachera.

Około połowa przestrzeni jest przeznaczona na składanie silników dla Scuderii, Saubera i Toro Rosso. Każdy z kierowców ma do dyspozycji po 8 silników w trakcie sezonu, więc cała produkcja to trzy partie po 16 sztuk.

Druga część fabryki przeznaczona jest na rozwój silników. Tutaj powierzchnia również została zmniejszona przez zmiany regulaminu, ale wciąż można pracować w kilku obszarach, takich jak paliwo czy środki smarne. Faktycznie gołym okiem widać, jak zmiany wpłynęły na oszczędność w porównaniu ze przeszłością. Dodajmy do tego oszczędności wynikające z braku testów a zobaczymy, jaka ilość pieniędzy zostaje w kieszeni.

Widziałem technika pasującego pierścień tłoka, który był absolutnie pochłonięty swoją pracą wykonywaną z zegarmistrzowską precyzją, a przy tym widać było niesamowitą pasję, z jaką to robił. Widok był imponujący.

Osiem silników musi przetrwać cały sezon. W Ferrari starają się wykorzystać na początku sezonu do oporu jeden z silników, aby móc zabrać go do Maranello i rozebrać na części w celu wykonania analizy zużycia części składowych i wykrycia potencjalnych problemów z niezawodnością. Dopuszczalne są małe zmiany w budowie silników w trakcie sezonu, jeśli pojawią się prawdziwe problemy z niezawodnością. Zamierzają właśnie dokonać analizy silnika, który był wykorzystywany podczas sześciu weekendów wyścigowych.

Widać małą plombę FIA na obudowie, która pojawia się, gdy jednostka napędowa zostanie użyta torze po raz pierwszy. Nie można jej uszkodzić, ponieważ w innym przypadku silnik uznany zostanie za nielegalny. Sytuacja z silnikami jest bardzo napięta, gdy w kalendarzu znajduje się 19 wyścigów. Każdy silnik wykorzystywany jest zwykle w trzech wyścigach i trzech dniach piątkowych treningów.

Wewnątrz silnika niczego nie można zmieniać, nawet takich elementów jak pompa wodna lub olejowa. Mogą pracować jedynie nad wtryskiwaczami lub sprzęgłem.

Cała wizyta odbywała się w atmosferze otwartości, jednak kiedy zapytałem Binotto, który był kiedyś inżynierem wyścigowym Schumachera o to, jaka jest różnica mocy pomiędzy pierwszym i ostatnim wykorzystaniem danego silnika odpowiedział tylko: „Zawsze w tej kwestii byliśmy najlepsi i dalej jesteśmy”.

Źródło: jamesallenonf1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
03.05.2024  Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em
01.05.2024  LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami
01.05.2024  Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami
01.05.2024  LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
Tagi:
Allen J.
Ferrari

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Sar trek, 02.06.2011 19:23[!]
A dlaczego na F1WM nie ma już tabeli kto który silnik wykorzystuje w danym GP ?
Maraz, 02.06.2011 20:19[!]
FIA przestała niestety udostępniać te dane.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca