F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Weekend w Le Mans czas zacząć

W tym roku 24-godzinny klasyk jest częścią Intercontinental Le Mans Cup.
Bartosz Pyciarz, 8 czerwca 2011, wyświetlenia: 4085<< | lista | T- | T+ | >>
Już w najbliższą sobotę o godzinie 15 nastąpi start najsłynniejszego wyścigu 24-godzinnego na świecie. Rywalizacja na Circuit de la Sarthe będzie w tym roku tym bardziej zacięta, że po raz pierwszy od 1992 roku wyścig w Le Mans będzie częścią mistrzostw. W tym przypadku Intercontinental Le Mans Cup, które od przyszłego roku zmienią się w Długodystansowe Mistrzostwa Świata FIA.

Do wyścigu zakwalifikowanych zostało tradycyjnie 56. zespołów, a każdy z nich wystawi po trzech kierowców, co daje imponującą liczbę 168. kierowców na starcie wyścigu. Najliczniej obsadzona będzie klasa GTE Pro, gdzie zgłoszonych zostało 18. zespołów, w tym prowadzące w klasyfikacji konstruktorów BMW. Nie zabraknie jednak nowych Ferrari 458 Italia, Chevroletów Corvetta C6R ZR-1 czy nowych Lotusów Evora.

Tylko jeden zespół mniej zgłoszony został w najbardziej prestiżowej i najszybszej klasie P1. Rywalizacja o zwycięstwo najprawdopodobniej rozstrzygnie się jak zwykle pomiędzy fabrycznymi zespołami Peugeota i Audi, które wystawiły po trzy auta. Plany będzie starał im się pokrzyżować Oreca Team Matmut, który wygrał otwarcie sezonu w Sebring. Niestety na starcie nie zobaczymy szybkiego w Sebring samochodu Highcroft HPD-ARX 01e, jako że Highcroft wycofał się ze startów w tej kategorii.

W klasie P2 zobaczymy 11 aut, a patrząc na wyniki rundy w Spa walka o zwycięstwo powinna się rozstrzygnąć pomiędzy zespołami korzystającymi z nadwozi Oreca 03 a wspomnianymi wcześniej Highcroftami HPD-ARX 01d. Klasa GTE Am będzie najmniej liczna, z 10 autami na starcie. Nie oznacza to jednak mniejszych emocji, bowiem również tutaj będziemy mogli zobaczyć nową Corvette, Ferrari F430 czy Porsche 911 RSR.

Harmonogram weekendu w Le Mans

Środa 8 czerwca:
16:00 – 20:00 – oficjalny trening
22:00 – 24:00 – trening kwalifikacyjny

Czwartek 9 czerwca:
19:00 – 21:00 – trening kwalifikacyjny
22:00 – 24:00 – trening kwalifikacyjny

Piątek 10 czerwca:
10:00 – 20:00 – Pit Walk
18:00 – 20:00 – Parada Kierowców (centrum miasta)

Sobota 11 czerwca:
09:00 – 09:45 – Warm Up
14:22 – rozpoczęcie procedury startowej
15:00 – start wyścigu

Niedziela 12 czerwca:
15:00 – zakończenie wyścigu

Intercont. Le Mans Cup > 2011 > Lista startowa
L.p.NrKierowcaNar.ZespółSamochódKlasa
1.1Timo BernhardAudi Sport Team JoestAudi R18 TDILMP1
2.1Marcel FasslerAudi Sport Team JoestAudi R18 TDILMP1
3.2Tom KristensenAudi Sport Team JoestAudi R18 TDILMP1
4.2Allan McNishAudi Sport Team JoestAudi R18 TDILMP1
5.007Harold PrimatAston Martin RacingLola Aston MartinLMP1
6.007Stefan MuckeAston Martin RacingLola Aston MartinLMP1
7.007Andrew MeyrickAston Martin RacingLola Aston MartinLMP1
8.7Anthony DavidsonPeugeot Sport TotalPeugeot 908LMP1
9.7Sebastien BourdaisPeugeot Sport TotalPeugeot 908LMP1
10.8Stephane SarrazinPeugeot Sport TotalPeugeot 908LMP1
11.8Franck MontagnyPeugeot Sport TotalPeugeot 908LMP1
12.12Nicolas ProstRebellion RacingLola B10/60 CoupeLMP1
13.12Neel JaniRebellion RacingLola B10/60 CoupeLMP1
14.15Mathieu LahayeOak RacingOak PescaroloLMP1
15.15Guillaume MoreauOak RacingOak PescaroloLMP1
16.15Pierre RaguesOak RacingOak PescaroloLMP1
17.23Shogo MitsuyamaTokai Univ YGK PowerCourage LC70 - OrecaLMP1
18.23Naoki YokomizoTokai Univ YGK PowerCourage LC70 - OrecaLMP1
19.24Jacques NicoletOak RacingOak PescaroloLMP1
20.24Alexandre PrematOak RacingOak PescaroloLMP1
21.24Olivier PlaOak RacingOak PescaroloLMP1
22.26Franck MailleuxSigntech NissanOreca 03LMP2
23.26Lucas OrdonezSigntech NissanOreca 03LMP2
24.26Jean Karl VernaySigntech NissanOreca 03LMP2
25.35Frederic Da RochaOak RacingOak PescaroloLMP2
26.35Patrice LafargueOak RacingOak PescaroloLMP2
27.50Patrick BornhauserLarbre CompetitionChevrolet Corvette C6- ZR1GTE Am
28.50Julien CanalLarbre CompetitionChevrolet Corvette C6- ZR1GTE Am
29.50Olivier BerettaLarbre CompetitionChevrolet Corvette C6- ZR1GTE Am
30.51Gianmaria BruniAF CorseFerrari 458 ItaliaGTE Pro
31.51Giancarlo FisichellaAF CorseFerrari 458 ItaliaGTE Pro
32.55Augusto FarfusBMW MotorsportBMW M3 GTGTE Pro
33.55Jörg MüllerBMW MotorsportBMW M3 GTGTE Pro
34.56Andy PriaulxBMW MotorsportBMW M3 GTGTE Pro
35.56Uwe AlzenBMW MotorsportBMW M3 GTGTE Pro
36.57Tracy KrohnKrohn RacingFerrari F430GTE Am
37.57Niclas JonssonKrohn RacingFerrari F430GTE Am
38.57Michele RugoloKrohn RacingFerrari F430GTE Am
39.58Anthony BeltoiseLuxury RacingFerrari 458 ItaliaGTE Pro
40.58Ralph FirmanLuxury RacingFerrari 458 ItaliaGTE Pro
41.58Dominik FarnbacherLuxury RacingFerrari 458 ItaliaGTE Pro
42.59Stephane OrtelliLuxury RacingFerrari 458 ItaliaGTE Pro
43.59Frederic MakowieckiLuxury RacingFerrari 458 ItaliaGTE Pro
44.60Fabien GiroixGulf AMR Middle EastAston Martin VantageGTE Am
45.60Roald GoetheGulf AMR Middle EastAston Martin VantageGTE Am
46.60Michael WainwrightGulf AMR Middle EastAston Martin VantageGTE Am
47.61Marco CiociAF CorseFerrari F430GTE Am
48.61Philip MaAF CorseFerrari F430GTE Am
49.62Pierre EhretCRS RacingFerrari F430GTE Am
50.62Roger WillsCRS RacingFerrari F430GTE Am
51.62Tim MullenCRS RacingFerrari F430GTE Am
52.63Christian RiedProton CompetitionPorsche 911 RSRGTE Am
53.63Richard LietzProton CompetitionPorsche 911 RSRGTE Am
54.63Gianluca RodaProton CompetitionPorsche 911 RSRGTE Am
55.64Oskar SlingerlandLotus JetAllianceLotus EvoraGTE Pro
56.64Martin RichLotus JetAllianceLotus EvoraGTE Pro
57.64Rene RasmussenLotus JetAllianceLotus EvoraGTE Pro
58.65James RossiterLotus JetAllianceLotus EvoraGTE Pro
59.65Johnny MowlemLotus JetAllianceLotus EvoraGTE Pro
60.65David HanssonLotus JetAllianceLotus EvoraGTE Pro
61.90Zhang Shan QiPTRS RacingOreca FLM 09FLM/LMPC
62.90Wei Liang ChenPTRS RacingOreca FLM 09FLM/LMPC
63.94Akihiro TsuzukiHitotsuyama RacingAudi R8 LMSGTC
64.94Michael KimHitotsuyama RacingAudi R8 LMSGTC
65.94Carlo van DamHitotsuyama RacingAudi R8 LMSGTC
66.96Mika HakkinenTeam AMG ChinaMercedes SLS AMG GT3GTC
67.96Cong Fu ChengTeam AMG ChinaMercedes SLS AMG GT3GTC
68.96Lance David ArnoldTeam AMG ChinaMercedes SLS AMG GT3GTC
69.97Jeffrey LeeAudi Race Experience CHNAudi R8 LMSGTC
70.97Florian GruberAudi Race Experience CHNAudi R8 LMSGTC
71.97Hing Tak MakAudi Race Experience CHNAudi R8 LMSGTC
72.98Edoardo MortaraAudi Sport C Racing ChinaAudi R8 LMSGTC
73.98Darryl O'YoungAudi Sport C Racing ChinaAudi R8 LMSGTC
74.98Alexandre ImperatoriAudi Sport C Racing ChinaAudi R8 LMSGTC

Źródło: lemans.org
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.11.2011  Davidson i Bourdais triumfatorami wyścigu w Zhuhai
26.10.2011  Toyota będzie współpracowała z ORECĄ
22.10.2011  Mika Hakkinen wystartuje w wyścigu IMLC w Chinach
03.10.2011  Peugeot wygrał Petit Le Mans i zdobył tytuł ILMC
23.09.2011  FIA ogłosiła konkretne plany dotyczące Długodystansowych MŚ
Tagi:
ILMC

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
fitipaldi666, 08.06.2011 10:56[!]
Dlaczego niema więcej producentów w klasie P1 ? Czemu niema Porsche, Ferrari itd , co się stanie jak pewnego dnia Peugeot lub Audi powie stop wycofujemy się lub coś w tym stylu . Powinno być jeszcze przynajmniej 2 producentów .
Anderis, 08.06.2011 11:11[!]
Nie ma bo nie się nie znalazł żaden kolejny, który zdecydowałby się wystartować, prosta sprawa. Jak pewnego dnia Peugot albo Audi się wycofają, to będą dalej jeździły Lola, Oreca itd. i wyścig będzie istniał nadal. Może by nawet było lepiej, gdyby się wycofały jednocześnie, może więcej ekip walczyłoby o podium.
plastic, 08.06.2011 11:12[!]
Wyobrażasz Ferrari wycofujące masę środków z F1 (gdzie i tak w rewelacyjnej formie nie są), żeby wpompować je w rozwój auta LMP1? Ja nie. Porsche buduje samochody GT i jest im z tym dobrze. Musiałby być to duży producent, który aktualnie nie jest związany mocno z inną kategorią motorsportu. Jest taki?
Szadi, 08.06.2011 11:16[!]
Moim zdaniem problem leży w silnikach diesla. Ferrari nie ma o tym zielonego pojęcia (Fiat ma ale nie na skalę wyczynową), a Porsche jest powiązane z VW, a VW z Audi więc po co sobie robić konkurencję? Gdyby były silniki benzynowe to mielibyśmy (prawdopodobnie) większą konkurencję. Dobrze byłyby zobaczyć w LMP1 Forda, Renault, Hondę, Toytotę, BMW i zespoły prywatne które mogłyby też powalczyć, lub liczyć na defekty rywali.
rajnerGT, 08.06.2011 12:14[!]
http://image.blog...mgs/2/6/265df602.jpg
Szkoda, że te czasy już nie wrócą... Nissan, Mazda, Jaguar, Toyota, Porsche itp..
Mr President, 08.06.2011 13:47[!]
Mimo, iż inne kategorie są tłem dla walki Peugeot-Audi w LMP1 chętnych w klasie GT nie brakuje, tam właśnie startuje Ferrari. Czy "Długodystansowe Mistrzostwa Świata FIA" oznaczają, że będzie to czwarta seria po F1, WRC i WTCC, w której będzie możliwość zdobycia tytułu mistrza świata?
kapi777, 08.06.2011 14:40[!]
A co z Broniszewskim?
Sar trek, 08.06.2011 15:12[!]
Piąta (FIA GT1, Formuła 1, WTCC, WRC i to, co teraz dojdzie, Dłudystansowe Mistrzostwa Świata).

Broniszewski nie planował w tym roku Le Mans 24h. Może w przyszłym.
Adakar, 08.06.2011 16:40[!]
@Sar trek
Na Le Mans trzeba wracać rok w rok, żeby coś osiągnąć. To coś takiego jak Rajd Paryż Dakar i przykład z Hołkiem. Im więcej startów, tym lepiej.
Kamikadze2000, 08.06.2011 17:58[!]
Mam nadzieje, że Francuzi zrewanżują się za ubiegłorzoczną porażkę. 2010 rok mógł byc ich, ale jak to zwykle bywa u francuskich wozów - są awaryjne. Liczę na to, iż to się zmieni! :))

@Adakar - w sumie powinny takie mistrzostwa się odbywac. Ranga MŚ to zawsze większy prestiż. Pozdro ;)
General, 08.06.2011 18:58[!]
Nawet sporo nazwisk zwiazanych z F1 jest na liscie startowej.
patgaw, 08.06.2011 22:43[!]
Czemu ja sie dopiero teraz dowiaduje ze to w ten weekend !!! :(
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca