F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Peugeot nr 8 wygrywa pierwsze kwalifikacje do Le Mans

Zaraz za 908 znazało się trio Audi R18.
Nataniel Piórkowski, 9 czerwca 2011, wyświetlenia: 4098<< | lista | T- | T+ | >>
Pierwsza część kwalifikacji rozpoczęła się w środę o godzinie 22:00 przy sprzyjających warunkach pogodowych oraz dobrej widoczności, która z biegiem czasu przechodziła w typowy dla długodystansowego klasyku obrazek ciemności mieszającej się z ostrymi światłami samochodów mknących po Circuit de le Sarthe.

Na początku do mediów wyciekło kilka informacji będących kontynuacją treningu. Otóż w samochodzie Aston Martin z numerem 009 doszło do wycieku oleju, co wymagało wymiany skrzyni biegów. Na torze nie pojawiło się Porsche zespołu IMSA Matmut z nr 79, które wypadło z toru podczas dziennych jazd.

Głównym zadaniem kierowców było dostosowanie się do nocnych warunków oraz dopracowanie kluczowych ustawień, przy zmieniającej się wilgotności oraz temperaturze powietrza. Po dziesięciu minutach, pierwszy czas ustanowił Rockenfeller z Audi – 3:27.949. Drugie miejsce zajmował Allan McNish w Audi nr 3 tuż przed Wurzem w Peugeocie nr 7, Bourdaisem w 908 oraz Lottererem w R18. Na początku rywalizacji dochodziło do pojedynczych incydentów, w których brały udział prototypy Zytek i Aston Martin. Oba samochody musiały wracać do boksów na niskich obrotach z uszkodzonymi nosami. O ile w przypadku Zyteka nr 41 istniało duże prawdopodobieństwo uszkodzenia zawieszenia, o tyle zawieszenie Astona 007 nie wyglądało na pokiereszowane.

Po upływie pół godziny nie było widać dominacji Peugeotów, które niemal przez cały trening utrzymywały się w ścisłej czołówce. Na trzech pierwszych miejscach utrzymywało się trio Audi w kolejności samochodów: nr 2, nr 1, nr 3. Najszybszy 908 kierowany przez Wurza, tracił do lidera niecałą sekundę. W kategorii LMP2 prowadził Premat z zespołu Oreca, w GTEP Muller w swoim BMW M3 przed Gianmario Brunim w Ferrari 458 Italia. Z kolei w GTEA na czele tabeli znajdował się Gibon w Porsche z numerem 70.

Przez długi czas w tabeli czasów nie dochodziło do żadnych zmian, prócz tych związanych z nazwiskami kierowców, dokonujących zmian za sterami maszyn. W Audi nr 2 wymieniono nos oraz pokrywę silnika, co mogło świadczyć, że zespoły ciągle eksperymentują z różnymi rodzajami ustawień docisku. Po 50 minutach wywieszono pierwszą żółtą flagę po tym, jak samochód kategorii LMP2 z nr 44 zatrzymał się w szykanie przed prostą startową. Porządkowi pomogli jednak w powrocie na tor i Norma Judd mogła kontynuować jazdę.

Chwilę później w żwirze zaparkowało Audi R18 z numerem 1. Powtórki pokazały, że Romain Dumas uderzył z dużą siłą w jeden z samochodów GT stojących w poprzek toru w okolicy Mulsanne. Chwilę później organizatorzy zdecydowali się na wstrzymanie sesji kwalifikacyjnej. W wywiadzie udzielonym po tym zdarzeniu, Wolfgand Urlich z Audi Motorsport poinformował, że samochód jest bardzo mocno uszkodzony, ale sam kierowca nie odniósł żadnych obrażeń.

Po wznowieniu sesji sytuacja na czele nie uległa zmianie, jednak w klasie GT Pro najszybszy czas wykręcił Bruni, przed dwoma Corvettami Westbrooka i Milnera. Tymczasem na torze pojawiło się po około 30 minutach Audi R18 z numerem 1. W boksach dokonano naprawy nadwozia, a za kółkiem zasiadł Timo Bernhardt. Problemy dotknęły jednak Lolę Honda Coupe z numerem 33 – przez cały dzień obsługa w garażu zespołu nie mogła opanować wycieku paliwa, co skutecznie uniemożliwiało wyjazd na tor zarówno w treningu, jak i kwalifikacjach.

W ostatnich 30 minutach sesji na szczyt tabeli wskoczył Sarrazin w Peugeot 908, wyprzedzając trójkę prototypów Audi. Patrząc na osiągane rezultaty, czas Francuza pozwolił wypracować około sekundową przewagę nad drugim samochodem – R18 z numerem 2. Do małego incydentu doszło na zakręcie Terte Rouge, gdzie samochód nr 88 z Patrickiem Longiem za kierownicą zatrzymał się z wydobywającym się z wnętrza samochodu dymem, a strażacy musieli użyć wody, aby zapobiec ewentualnemu pożarowi.

W końcówce sesji doszło jeszcze do groźnego wypadku, gdy prowadzący w klasyfikacji LMP2 samochód zespołu Strakka kierowany przez Nicka Leventisa wypadł z toru przed dojazdem do szykany Dunlopa i mocno uszkodził zawieszenie, przez co doszło do wstrzymania sesji, która zakończyła się pod czerwonymi flagami.

Pierwsze kwalifikacje padły więc łupem Peugeota, a biorąc pod uwagę obawy kierowców o jutrzejszą pogodę można odnieść wrażenie, że francuski zespół podjął decyzję o zabezpieczeniu pierwszego pola startowego w razie opadów deszczu. Synoptycy dają jednak tylko 20% szans na taką ewentualność, więc jutro powinna nas czekać równie emocjonująca kontynuacja walki o pierwsze pole startowe na starcie legendarnego wyścigu.

Po zdobyciu prowizorycznego pole position, Stephane Sarrazin powiedział: „To był wielki, pierwszy dzień, gdyż znaleźliśmy odpowiednie ustawienia do panujących warunków. Wpadłem na kilka korków na moim szybkim okrążeniu, ale było OK. Pałeczka przeszła teraz do naszych konkurentów, więc będziemy czekać i zobaczymy, co będą oni w stanie zrobić jutro”.

Druga część kwalifikacji wystartuje dziś o 19:00, a trzecia o 22:00 i obie potrwają po dwie godziny. Transmisja naprzemiennie na kanałach telewizji Eurosport.

Rezultat kwalifikacji: 2011_24_heures_du_mans_qualifying_practice_1_results.pdf

Live-timing: lemanslive.com/classements-en-direct-live-time-position/

Źródło: lemanslive.com (foto: lemanslive.com)
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.11.2011  Davidson i Bourdais triumfatorami wyścigu w Zhuhai
26.10.2011  Toyota będzie współpracowała z ORECĄ
22.10.2011  Mika Hakkinen wystartuje w wyścigu IMLC w Chinach
03.10.2011  Peugeot wygrał Petit Le Mans i zdobył tytuł ILMC
23.09.2011  FIA ogłosiła konkretne plany dotyczące Długodystansowych MŚ
Tagi:
ILMC

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Lolkoski, 09.06.2011 09:55[!]
No to już wiem co wieczorkiem będę robił:) Zapowiada się piękny weekend
dymson, 09.06.2011 10:21[!]
Ja to samo ;)
damian27, 09.06.2011 10:43[!]
Szykuje się naprawdę dłuuuuuugi weekend. LeMans startuje o 15 w sobotę (jeszcze warm-up o 9 rano) koniec w niedzielę o 15 i za 4 godzinki GP Kanady.
Mam nadzieję że podczas tego ostatniego nie usnę :P
opooona ;S, 09.06.2011 23:32[!]
Dobrze że taka impreza przetrwała do dziś, to się nazywa ściganie.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca