F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Fassler z Audi prowadzi po drugiej części kwalifikacji w Le Mans

W ostatnich momentach sesji trał zacięty pojedynek między Audi i Peugeot.
Nataniel Piórkowski, 9 czerwca 2011, wyświetlenia: 3921<< | lista | T- | T+ | >>
Zapraszamy wszystkich fanów 24-godzinnego wyścigu Le Mans do śledzenia z nami dzisiejszych kwalifikacji, które zadecydują o kolejności ustawienia się samochodów podczas lotnego startu do rozpoczynającego się w sobotę o godzinie 15:00 wyścigu.

[18:30]
Przed startem dzisiejszych kwalifikacji, warto wspomnieć o zmianach, jakie zajdą w strukturze organizacyjnej wyścigów długodystansowych sygnowanych przez Automobile Club de l'Ouest i FIA. Dziś doszło do porozumienia obu organizacji i od 2012 roku pojawi się nowa seria – World Endurance Championship, która zastąpi dotychczasowy Intercontinental Le Mans Cup. Zmian możemy spodziewać się tylko w kwestiach formalnych, gdyż będzie ona ewolucją obecnej serii. Organizatorzy planują rozegranie pięciu rund w sezonie 2012 – dwóch w Ameryce, dwóch w Azji i dodatkowo 24-godzinnego wyścigu Le Mans.

[18:40]
Jeśli chodzi o warunki pogodowe, to te powinny dziś sprzyjać wyrównanej walce na torze. Portal weather.com prognozuje zaledwie 20% szans na wystąpienie opadów deszczu. Oczywiście w ich przypadku, Stephane Sarrazin obroniłby wywalczone wczorajszego wieczora pole position, gdyż osiągane przez kierowców czasy odbiegałby od tych 'wykręcanych' podczas pierwszej części kwalifikacji.

W samochodzie Ford GT-Doran nr 68 doszło wczoraj do uszkodzenia mechanizmu łańcuchowego w silniku, ale wedle zapewnień zespołu, jednostka napędowa była już na krańcu swej optymalnej wydajności. W samochodzie został już zamontowany silnik, który będzie wykorzystywany w wyścigu, zgodnie z planami kierownictwa technicznego.

[18:48]
Dyrektor techniczny fabrycznego zespołu Peugeot – Bruno Famin wyznał, że w podczas dzisiejszych kwalifikacji uwaga nie będzie skupiała się wyłącznie na ustanowieniu najlepszego czasu okrążenia: „Wieczorem mamy jeszcze cztery godziny na torze, aby zebrać więcej danych o zachowaniu samochodu, tak więc będziemy kontynuować dostrajanie ustawień do zaleceń kierowcy”. Podczas wyścigów długodystansowych, każdy przejechany kilometr nakreśla także lepszy horyzont przy podejmowaniu decyzji strategicznych podczas wyścigu: „Będziemy kontynuowali jazdy naszymi samochodami tak jak to tylko możliwe, aby dać kierowcą możliwie najlepszy samochód podczas wyścigu” – skomentował Famin.

[18:53]
Romain Dumas powiedział dziś, że konsumpcja paliwa przez samochody jest jednym z kluczy do odniesienia zwycięstwa w 24-godzinnym Le Mans: „Na Spa, w każdym przejeździe przejechaliśmy jedno okrążenie mniej niż Peugeot. Jesteśmy w tym lepsi od nich i mam nadzieję, że ogólnie jesteśmy na równi z francuskimi samochodami. Jedno okrążenie mniej na każdym stincie daje dużo w przeciągu 24 godzin, a każdy pojedynczy postój może mieć duże znaczenie na koniec”.

[19:00]
Na torze Circuit de la Sarthe rozpoczęła się właśnie druga sesja kwalifikacyjna. Nasze raporty będą aktualizowane w miarę napływania nowych informacji. Dla ułatwienia podajemy link do Live-Timingu oraz oficjalnej listy startowej.

[19:15]
Pierwsze kilkanaście minut drugiej części kwalifikacji przebiegło bez problemów. Kierowcy po przejechaniu okrążeń instalacyjnych zjechali do garażów w celu dopracowania ustawień. Z tego też powodu na czele tabeli brakowało czasów głównych faworytów, czyli Audi i Peugeot. Po 15 minutach pierwsze miejsce zajmuje Lola Rebellion Racing z czasem 3.38.657. Za niedługo powinniśmy się jednak spodziewać znaczącej poprawy rezultatów, gdyż swe okrążenia rozpoczęły już prototypy 908 i R18.

[19:18]
Duże problemy Lotusa Evora z numerem 65. Samochód klasy GT zjeżdża do boksów na niskich obrotach w kłębach białego dymu.

[19:30]
Trzydzieści minut sesji za nami. Sytuacja wraca powoli do normalności. Na szczyt tabeli wróciły już maszyny Audi i Peugeot. W LMP2 prowadzi Oreca z numerem 26 zespołu Signatech Racing. W klasie GT Pro podobnie jak wczorajszego dnia bryluje samochód BMW M3 kierowany przez Wernera, przed Corvettą Richarda Westbrooka. Czas najlepszego przejazdu samochodu klasy GT Am wynosi 4.21.241 i należy do Perrazziniego w Ferrari F430. Tymczasem kwestią czasu wydaje się być pobicie wczorajszego rezultatu pole position – Frank Montagny w 908 przewodzi już stawce z czasem 3.27.906.

[19:40]
Aston Martin 009 obrócił się na wyjściu na prostą startową. Doszło do drobnego kontaktu z barierami, ale Primat zdołał powrócić do rywalizacji, bez konieczności interwencji porządkowych.

[19:52]
Frank Montagny ciągle pozostaje na czele stawki, jednak w odstępie niecałych 0,6 sek znajdują się dwa samochody Audi nr 1 i nr 2. W LMP2 bez zmian – Oreca zespołu Signatech z czasem 3.48.156 przewodzi w klasyfikacji kategorii. Nie ma też zmian w klasie GT. W Pro prowadzi BMW, a w Am zespół Ferrari. Tymczasem zespół Lotus JetAlliance poinformował, że silnik, który miał być używany w trakcie wyścigu w samochodzie nr 65 został uszkodzony.

[20:03]
Na półmetku drugiej części kwalifikacji, stawka prezentuje się następująco: Montagny (Peugeot), Dumas (Audi), Capello (Audi), Fassler (Audi), Bernhart (Audi), Lamy (Peugeot), Gene (Peugeot) i Lapierre (Peugeot).

[20:11]
Kolejne problemy Astona Martina nr 009. Z tylnej części prototypu wydobywał się dym i Harald Primat został zmuszony do opuszczenia kokpitu.

[20:16]
Czas pole position do pobicia to 3:27:033. Jak do tej pory nie doszło do istotnych zmian w LMP1, podobnie jak w kategorii GT Pro: prowadzi Jörg Müller (BMW M3 GT) a za nim znajduje się Richard Westbrook (Corvette C6 ZR1) i Dominik Farnbacher (Ferrari 358 Italia).

[20:21]
Romain Dumas w Audi nr 1 poprawił rezultat Montagny'ego o 0, 030 sekundy, lecz nadal nie pozwala to na start R18 z czoła stawki w sobotnie popołudnie.

[20:39]
Pomimo biegnącego czasu i stosunkowo szybkich okrążeń, Audi ciągle nie może zbliżyć się do rezultatu pole position Stephane Sarrazin z wczorajszego wieczoru. Alan McNish wskoczył na pierwsze miejsce wyprzedzając R18 zespołu Sport Team Joest z Romainem Dumas za kierownicą. Trzeci jest Peugeot nr 8. Tymczasem w GT Am Ferrari F430 musiało uznać wyższość Porsche 911 z numerem 81, które w ostatnich minutach wysunęło się na prowadzenie.

[20:43]
Marc Gene awansował na pierwsze miejsce z kosmicznym czasem 3.26:272, wyprzedzając Stephane Sarrazin. Przewaga nad McNishem w Audi urosła już do 1.330 sekundy.

[20:52]
Andy Priaulx wypadł z toru w ostatniej szykanie przed prostą startową. Samochód Brytyjczyka został mocno uszkodzony – kierowca wyszedł z kraksy bez szwanku. Na tę chwilę załoga BMW zajmuje drugie miejsce w kategorii GT Pro, tuż za Ferrari 458 Italia z Brunim za kierownicą. Tymczasem Peugeot Sarrazin miał małe kłopoty w szykanie Dunlop, ale bez większych szkód powrócił do dalszej rywalizacji. W miejscu wypadnięcia BMW M3 zostały również wywieszone flagi sygnalizujące śliską nawierzchnię toru.

[20:58]
Marcel Fassler w swoim Audi nr 2 zdołał zniwelować przewagę Peugeot, lecz ciągle nie osiągnął czasu pole position – traci do niego ponad 0,5 sekundy. Tymczasem Sarrazin na szybkim kółku. Fassler natychmiast odpowiedział rekordem w pierwszym sektorze. Przed nami decydujące momenty tej części kwalifikacji.

[21:00]
Sarrazin w Peugeot 908 wskakuje na pierwsze miejsce z czasem 3:26:156, ale Fassler pojechał znakomicie ostatni sektor i awansował na pierwszą pozycję z rezultatem 3.25.961.

[21:08]
Marcel Fassler wygrywa drugą część kwalifikacji do 79. edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Przed zespołem Peugeot trudne zadanie, gdyż pokonanie Audi w nocnych warunkach może okazać się po prostu niemożliwe. Obecnie strata między pierwszym a drugim miejscem wynosi niespełna 0,2 sek. Dziękujemy za śledzenie naszej relacji i zapraszamy na decydującą – ostatnią część kwalifikacji. Zaczynamy o 22:00.

Źródło: lemanslive.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.11.2011  Davidson i Bourdais triumfatorami wyścigu w Zhuhai
26.10.2011  Toyota będzie współpracowała z ORECĄ
22.10.2011  Mika Hakkinen wystartuje w wyścigu IMLC w Chinach
03.10.2011  Peugeot wygrał Petit Le Mans i zdobył tytuł ILMC
23.09.2011  FIA ogłosiła konkretne plany dotyczące Długodystansowych MŚ
Tagi:
ILMC

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
atb, 09.06.2011 18:37[!]
Czy z wyścigu też planujecie relację? To byłoby coś, gdyby po kilku godzinach snu, można było na szybko przeczytać, co się działo w tym czasie.
Lukas, 09.06.2011 18:50[!]
To bardzo intensywny weekend bo mamy również F1 ale redakcja z tego co mi wiadomo stanie na głowie, żeby się udało jak najlepiej to zrobić :)
rolnik sam w dolinie, 09.06.2011 21:01[!]
@atb, o jakim śnie Ty mówisz?
w nocy zawsze najlepsze rzeczy sie dzieją, więc nie ma snu :P
bartek199874, 09.06.2011 21:13[!]
Czyli europejskie wyścigi le mans to będzie dalej lms?
Adakar, 10.06.2011 09:44[!]
@rolnik sam w dolinie @atb
Sen ?
W niedzielę między końcówką LeMans a F1 masz chwilę czasu na sen ...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca