|
|
|
|
|
|
Franchitti i Power zwycięzcami wyścigów IndyCar w Teksasie (akt.) |
Zamiast jednego, tym razem rozegrano dwa krótkie wyścigi, przyznając za oba połowę punktów. |
|
•Marek Roczniak, 12 czerwca 2011, wyświetlenia: 4103 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Dario Franchitti wygrał pierwszy z dwóch bliźniaczych wyścigów IndyCar – Firestone Twin 275s, które zostały rozegrane w sobotni wieczór na Texas Motor Speedway. Drugie miejsce zajął Scott Dixon, zatem był to podwójny tryumf ekipy Chipa Ganassiego.
Franchitti już na starcie odebrał prowadzenie zdobywcy pole position – Alexowi Taglianiemu (Sam Schmidt) i przez większą część wyścigu kontrolował sytuację. Szansy na spokojny finisz pozbawiła go jednak kolizja debiutantów: Wade'a Cunninghama i Charliego Kimballa w trzecim zakręcie 21 okrążeń przed metą, po której nastąpiła jedyna neutralizacja w tym wyścigu.
Franchitti i Dixon ustawili się na czele dwóch rzędów podczas wznowienia, a po piętach deptali im Will Power (Penske) i Tagliani – cała czwórka szybko oderwała się od reszty stawki i walczyła między sobą przez trzy ostatnie okrążenia. Co prawda stateczna kolejność nie uległa zmianie, jednak o tym, że walka była intensywna świadczył choćby fakt, że pierwszego od czwartego kierowcy dzieliły na mecie zaledwie 0,2 sekundy.
(Opis drugiego wyścigu pod tabelą.)
•IndyCar Series > 2011 > Firestone Twin 275s #1, Texas - 2,413 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 10 | Dario Franchitti | | Chip Ganassi Racing | Dallara Honda | 114 | 54:47,279 | 25 |
2. | 9 | Scott Dixon | | Chip Ganassi Racing | Dallara Honda | 114 | +0:00,053 | 20 |
3. | 12 | Will Power | | Team Penske | Dallara Honda | 114 | +0:00,206 | 18 |
4. | 77 | Alex Tagliani | | Sam Schmidt Motorsports | Dallara Honda | 114 | +0:00,411 | 16 |
5. | 5 | Takuma Sato | | Lotus KV Racing Technology | Dallara Honda | 114 | +0:01,417 | 15 |
6. | 6 | Ryan Briscoe | | Team Penske | Dallara Honda | 114 | +0:01,434 | 14 |
7. | 59 | Ernesto Viso | | Lotus KV Racing Technology | Dallara Honda | 114 | +0:02,113 | 13 |
8. | 14 | Vitor Meira | | A.J. Foyt Enterprises | Dallara Honda | 114 | +0:02,535 | 12 |
9. | 38 | Graham Rahal | | Chip Ganassi Racing | Dallara Honda | 114 | +0:02,815 | 11 |
10. | 3 | Helio Castroneves | | Team Penske | Dallara Honda | 114 | +0:04,339 | 10 |
11. | 82 | Tony Kanaan | | Lotus KV Racing Technology | Dallara Honda | 114 | +0:04,784 | 9 |
12. | 8 | Paul Tracy | | Dragon Racing | Dallara Honda | 114 | +0:07,011 | 9 |
13. | 26 | Marco Andretti | | Andretti Autosport | Dallara Honda | 113 | 1 okr. | 8 |
14. | 19 | Alex Lloyd | | Dale Coyne Racing | Dallara Honda | 113 | 1 okr. | 8 |
15. | 88 | Jay Howard | | RLLR/Sam Schmidt Motorsports | Dallara Honda | 113 | 1 okr. | 7 |
16. | 7 | Danica Patrick | | Andretti Autosport | Dallara Honda | 113 | 1 okr. | 7 |
17. | 22 | Justin Wilson | | Dreyer & Reinbold Racing | Dallara Honda | 113 | 1 okr. | 6 |
18. | 67 | Ed Carpenter | | Sarah Fisher Racing | Dallara Honda | 113 | 1 okr. | 6 |
19. | 28 | Ryan Hunter-Reay | | Andretti Autosport | Dallara Honda | 113 | 1 okr. | 6 |
20. | 06 | James Hinchcliffe | | Newman/Haas Racing | Dallara Honda | 113 | 1 okr. | 6 |
21. | 2 | Oriol Servia | | Newman/Haas Racing | Dallara Honda | 112 | 2 okr. | 6 |
22. | 24 | Ana Beatriz (D) | | Dreyer & Reinbold Racing | Dallara Honda | 112 | 2 okr. | 6 |
23. | 4 | John R. Hildebrand (D) | | Panther Racing | Dallara Honda | 112 | 2 okr. | 6 |
24. | 27 | Mike Conway | | Andretti Autosport | Dallara Honda | 112 | 2 okr. | 6 |
25. | 18 | James Jakes (D) | | Dale Coyne Racing | Dallara Honda | 112 | 2 okr. | 5 |
26. | 78 | Simona de Silvestro | | HVM Racing | Dallara Honda | 111 | 3 okr. | 5 |
27. | 11 | Davey Hamilton | | Dreyer & Reinbold Racing | Dallara Honda | 109 | 5 okr. | 5 |
28. | 34 | Sebastian Saavedra (D) | | Conquest Racing | Dallara Honda | 97 | 17 okr. | 5 |
29. | 99 | Wade Cunningham (D) | | Sam Schmidt Motorsports | Dallara Honda | 92 | 22 okr. | 5 |
30. | 83 | Charlie Kimball (D) | | Chip Ganassi Racing | Dallara Honda | 91 | 23 okr. | 5 |
| |
Pole position: Alex Tagliani (Sam Schmidt #77) - 0:48,683 (+1 pkt.) Najszybsze okrążenie: Ernesto Viso (Lotus KV Racing #59) - 0:24,221 na 3 okrążeniu Premia za prowadzenie przez najwięcej okrążeń: Dario Franchitti (Ganassi Racing #10) +2 pkt. Objaśnienie skrótów: D - debiutant Zdjęcia z imprezy | Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
Drugi wyścig
O ile o kolejności startowej do pierwszego wyścigu w Teksasie zadecydowały tradycyjne kwalifikacje (punkt premii za pole position zdobył Tagliani), o tyle rozstawienie na starcie do drugiego biegu było wynikiem losowania. Już po pierwszym spojrzeniu na „grid” można było być pewnym, że podniosą się głosy niezadowolenia z przyjętego rozwiązania, jako że główni pretendenci do tytułu znaleźli się na przeciwległych końcach: Power startował z P3, a Franchitti aż z P28.
Dla Powera oznaczało to świetną okazję do odniesienia pierwszego zwycięstwa na owalu w IndyCar i Australijczyk nie zmarnował jej, odbierając prowadzenie Tony'emu Kanaanowi (KV) na 41 okrążeniu po długiej walce, a następnie utrzymując za sobą w końcówce wyścigu Dixona, by wygrać z przewagą blisko sekundy. Dixon startował dopiero z 18 miejsca, zatem Nowozelandczyk także mógł być zadowolony ze swojej postawy, zwłaszcza że tym razem nawet raz nie wywieszono żółtej flagi.
Na najniższym stopniu podium stanął Ryan Briscoe, który przetrwał w początkowej fazie wyścigu konieczność zjazdu na trawę w celu ominięcia innego samochodu, a tuż za Australijczykiem na czwartej pozycji finiszował trzeci z kierowców Penske – Helio Castroneves. Franchitti po starcie z 28 pola na mecie zameldował się za Kanaanem i Marco Andrettim na siódmej pozycji, tak więc dokonał minimalizacji szkód, ale i tak nie krył swojego niezadowolenia: „Zostaliśmy dziś wieczór wpuszczeni w maliny i jeśli przegramy przez to mistrzostwo, to będę nieźle wkurzony”.
Jeśli może to być jakimkolwiek pocieszeniem dla trzykrotnego mistrza IndyCar, to za każdy z dwóch skróconych wyścigów w Teksasie kierowcy otrzymali połowę punktów przyznawanych normalnie za pełno-dystansową rundę. Franchitti zdobył więc 27+13, a Power 18+27 (wliczając w obu przypadkach po 2 za prowadzenie przez najwięcej kółek w jednym z wyścigów), tak więc Szkot stracił 5 oczek względem Powera i obecnie traci do niego 21 punktów w mistrzostwach.
•IndyCar Series > 2011 > Firestone Twin 275s #2, Texas - 2,413 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 12 | Will Power | | Team Penske | Dallara Honda | 114 | 48:08,974 | 25 |
2. | 9 | Scott Dixon | | Chip Ganassi Racing | Dallara Honda | 114 | +0:00,947 | 20 |
3. | 6 | Ryan Briscoe | | Team Penske | Dallara Honda | 114 | +0:04,652 | 18 |
4. | 3 | Helio Castroneves | | Team Penske | Dallara Honda | 114 | +0:09,574 | 16 |
5. | 82 | Tony Kanaan | | Lotus KV Racing Technology | Dallara Honda | 114 | +0:14,372 | 15 |
6. | 26 | Marco Andretti | | Andretti Autosport | Dallara Honda | 114 | +0:16,949 | 14 |
7. | 10 | Dario Franchitti | | Chip Ganassi Racing | Dallara Honda | 114 | +0:18,437 | 13 |
8. | 7 | Danica Patrick | | Andretti Autosport | Dallara Honda | 114 | +0:18,556 | 12 |
9. | 28 | Ryan Hunter-Reay | | Andretti Autosport | Dallara Honda | 114 | +0:21,798 | 11 |
10. | 59 | Ernesto Viso | | Lotus KV Racing Technology | Dallara Honda | 114 | +0:24,092 | 10 |
11. | 14 | Vitor Meira | | A.J. Foyt Enterprises | Dallara Honda | 114 | +0:24,640 | 9 |
12. | 5 | Takuma Sato | | Lotus KV Racing Technology | Dallara Honda | 113 | 1 okr. | 9 |
13. | 8 | Paul Tracy | | Dragon Racing | Dallara Honda | 113 | 1 okr. | 8 |
14. | 77 | Alex Tagliani | | Sam Schmidt Motorsports | Dallara Honda | 113 | 1 okr. | 8 |
15. | 2 | Oriol Servia | | Newman/Haas Racing | Dallara Honda | 113 | 1 okr. | 7 |
16. | 67 | Ed Carpenter | | Sarah Fisher Racing | Dallara Honda | 113 | 1 okr. | 7 |
17. | 27 | Mike Conway | | Andretti Autosport | Dallara Honda | 113 | 1 okr. | 6 |
18. | 4 | John R. Hildebrand (D) | | Panther Racing | Dallara Honda | 113 | 1 okr. | 6 |
19. | 06 | James Hinchcliffe | | Newman/Haas Racing | Dallara Honda | 113 | 1 okr. | 6 |
20. | 88 | Jay Howard | | RLLR/Sam Schmidt Motorsports | Dallara Honda | 113 | 1 okr. | 6 |
21. | 22 | Justin Wilson | | Dreyer & Reinbold Racing | Dallara Honda | 113 | 1 okr. | 6 |
22. | 24 | Ana Beatriz (D) | | Dreyer & Reinbold Racing | Dallara Honda | 113 | 1 okr. | 6 |
23. | 83 | Charlie Kimball (D) | | Chip Ganassi Racing | Dallara Honda | 112 | 2 okr. | 6 |
24. | 19 | Alex Lloyd | | Dale Coyne Racing | Dallara Honda | 112 | 2 okr. | 6 |
25. | 11 | Davey Hamilton | | Dreyer & Reinbold Racing | Dallara Honda | 112 | 2 okr. | 5 |
26. | 99 | Wade Cunningham (D) | | Sam Schmidt Motorsports | Dallara Honda | 112 | 2 okr. | 5 |
27. | 78 | Simona de Silvestro | | HVM Racing | Dallara Honda | 111 | 3 okr. | 5 |
28. | 18 | James Jakes (D) | | Dale Coyne Racing | Dallara Honda | 111 | 3 okr. | 5 |
29. | 34 | Sebastian Saavedra (D) | | Conquest Racing | Dallara Honda | 111 | 3 okr. | 5 |
30. | 38 | Graham Rahal | | Chip Ganassi Racing | Dallara Honda | 104 | 10 okr. | 5 |
| |
|
Źródło: autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|