F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

FIA podtrzymuje zakaz dotyczący dmuchanych dyfuzorów

Ograniczenia wejdą w życie począwszy od Grand Prix Wielkiej Brytanii.
Nataniel Piórkowski, 16 czerwca 2011, wyświetlenia: 5530<< | lista | T- | T+ | >>
Po spotkaniu szefów technicznych zespołów i FIA podtrzymano zamiar wprowadzenia ograniczenia związanego z przepływem spalin przez tzw. dmuchany dyfuzor, kiedy kierowca nie wciska pedału gazu. Wejdzie one w życie od Grand Prix Wielkiej Brytanii na torze Silverstone.

Zaledwie kilka dni po komunikacie Charliego Whitinga sprawa została poddana dyskusji podczas obrad Technicznej Grupy Roboczej (TWG). Choć w tej sprawie nie wydano jak do tej pory oficjalnego oświadczenia, to jednak AUTOSPORT ujawnił, że FIA nie widzi powodu, aby odroczyć zaplanowany na GP Wielkiej Brytanii termin, opóźniony już po wycofaniu się z pierwotnego, którym było GP Hiszpanii pośród obaw zespołów o konsekwencje takiej decyzji.

Zespoły zostaną więc ograniczone do zaledwie 10 procent przepływu spalin przez dyfuzor, kiedy samochód nie będzie przyspieszał. Oznacza to, że specjalnie opracowane w tym celu mapowania silników staną się bezużyteczne.

TWG zgodziła się też na wprowadzenie od sezonu 2012 przepisu zabraniającego całkowicie stosowanie dmuchanych dyfuzorów, ale nie poprzez umieszczenie końcówek rur wydechowych dokładnie z tyłu samochodu, a po prostu w górnej części samochodu, co jeszcze kilka lat temu było praktyką stosowaną przez wszystkie zespoły. Zmiana ta została wprowadzona, gdyż niektóre zespoły uważały, że nawet przy zastosowaniu pierwotnego zakazu FIA, część spalin nadal mogłaby przechodzić przez dyfuzor, poprawiając tym samym wydajność aerodynamiczną bolidu.

Oczekuje się, że zmiany te wpłyną na prawie każdy zespół w stawce, choć nadal niejasnym jest, jak kwestia ta wpłynie na obecną konkurencyjność samochodów. Szef Ferrari – Stefano Domenicali zasugerował nawet w Kanadzie, że zakaz FIA może wprowadzić całkiem nowy układ sił w drugiej połowie sezonu: „Na Silverstone zobaczymy, jaki jest realny wpływ tej zmiany w przepisach w odniesieniu do przepływu spalin. Wtedy dopiero zobaczymy, czy rozegrają się drugie mistrzostwa pod względem poziomu wydajności, szczególnie na torach wymagających większego docisku”.

Źródło: autosport.com

Sonda
Co sądzisz o najnowszych zmianach dotyczących dmuchanych dyfuzorów?
stawka się wymiesza
 [tally] 33%
nie wpłyną znacząco na tempo zespołów
 [tally] 51%
nic nie zmienią
 [tally] 12%
nie mam zdania
 [tally] 4%
głosów: 1070 Inne sondy
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
FIA
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Lysy, 17.06.2011 09:16[!]
Przecież RB7 nie uciepi... kto wam tak myśli spaprał?
rno2, 17.06.2011 09:38[!]
Nawet HRT stworzyło swoją wersję dmuchanego dyfuzora na gp Kanady...

Mnie, jako widzowi to nie przeszkadza, ale jest to robienie zespołów w h.ja, bo dobrze FIA wiedziała co się będzie święcić odnośnie spalin już w 2010 roku i nie reagowali na to podczas testów i pozwalali zespołom rozwijać swoje konstrukcje i w nie inwestować grube pieniądze w poszukiwaniu zysków z nadmuchu spalin.

Jeśli jeszcze kiedyś dojdzie do takich akcji typu zmiany zasad w trakcie sezonu, to zespoły powinny wypiąć dupę na FIA...

No i szkoda, ze koncepcja przedniego wydechu Renault pójdzie w odstawkę w przyszłym roku w związku z nowymi przepisami, ale tu FIA postąpiła ok, bo zmiany wejdą w życie dopiero za rok, a nie za pare wyścigów bo ktoś ma takie widzimisię...
Lolkoski, 17.06.2011 09:47[!]
Też uważam, że RBR na tym nie ucierpi, a już na pewno nie jakoś znacznie, poza tym co z zespołami które wprowadziły to rozwiązanie w tym sezonie albo pracują nad poprawą jego efektywności nijak ma się to do tego ograniczania kosztów
Lysy, 17.06.2011 09:49[!]
Powinni teraz zrobić strajk podczas wyścigu w Wielkiej Brytanii, po prostu nikt nie wystartuje,,, powtórka z San Marino
THC-303, 17.06.2011 10:22[!]
Nawet jeśli to ktoś na pewno wystartuje, w San Marino też startowało Ferrari, Renault, Osella i ktoś jeszcze (Alfa, Toleman?).
Lysy, 17.06.2011 10:27[!]
hrt, virgin, lotus i ferrari... moze williams
jpslotus72, 17.06.2011 11:05[!]
@THC-303
Nie wszystkim chodzi o to, że "ucierpi na tym RB7". Wiem, ze nie kierowałeś tego do mnie, ale ja np. pisałem, że "RBR i bez tego sobie pewnie poradzi". Ale uważam, że jest o co "robić burzę" - chodzi o manipulowanie przez FIA zasad, obowiązujących w F1 - w trakcie sezonu, dla doraźnych celów i za pomocną absurdalnych argumentów. Nawet jeśli nie dzieje się to po raz pierwszy - jak pisze @sneer - to nie znaczy przecież, że trzeba się z tym pogodzić i potulnie milczeć. Nie wiem, czy ktoś poszedłby na tak otwartą wojnę z FIA, ale myślę, że gdyby zespoły uruchomiły swoich prawników i złożyły zbiorowy pozew, miałyby wygrane - naprawdę łatwiej wykazać, że argumentacja FIA w tej sprawie jest całkowicie bezpodstawna, niż tę "argumentację" przed obiektywnym sądem obronić (wystarczy trochę zdrowego rozsądku i minimum logiki).
W tak sposób, jak to zrobiła FIA w swoim uzasadnieniu, można by w ogóle zakazać wyjazdu bolidów z garażu na podstawie kilku paragrafów.
tomekj, 17.06.2011 16:16[!]
Niech wrócą do samochodów z 2004 roku to były najpiękniejsze i najszybsze maszyny w całej historii F1.
thesign, 17.06.2011 18:00[!]
Najlepiej jak FIA od początku roku wprowadzi zakaz konstruowania innowacji przez, które samochody są szybsze, żeby przypadkiem nie było dominacji jednego teamu.
Nam oszczędzi takich telenowel jak np. zakaz dmuchanych dyfuzorów, a sobie oszczędzi wstydu.
;)
Zomo, 17.06.2011 19:23[!]
Ferrari juz zapowiadalo ze jesli dominacja RBR sie utrzyma to po GP Anglii odpuszczaja sezon. To samo mogly by zrobic Maclaren, Merc i Ferrari. Oraz... Red Bull. Mieli bysmy ostatnie 8-9 wyscigow pod dyktando Williamsa albo Suabera, bo reszta testowala by nowe rozwiazania na 2012.
Sycior, 17.06.2011 19:31[!]
Najbardziej mnie śmieszy argument o obniżaniu kosztów, przecież ten zakaz tylko je zwiększy bo będą inżynierowie będą szukać rozwiązań aby nadrobić te stracone części sekundy i jak znam życie znowu coś komuś wpadnie do głowy. Możliwe że Red Bull straci, ale możliwe że nie bo Newey na pewno coś kombinuje :P Co prawda dominacja Vettela mi się nie podoba ale bardziej nie podoba mi się próba rozstrzygnięcia tytułu przy zielonym stoliku...
pawlos, 17.06.2011 21:24[!]
Dołączam do grona niezadowolonych. Nie zmienia się reguł w trakcie gry! zasada stara jak świat, ale jak widać FIA ma ją gdzieś. Nie bardzo pojmuję tego co ma wspólnego mapowanie silnika z ruchomymi elementami aerodynamicznymi. FIA nagina tutaj przepisy. I nie ma to nic wspólnego z obniżeniem kosztów. Koszty jak nie pójdą na to, to na co innego. Rozwiązanie z mapowaniem silnika powodującym pełne otwarcie przepustnicy przy odjęciu gazu jest dla mnie genialne, jedne z najlepszych rozwiązań w f1 jakie pamiętam. No ale wg FIA bolidy mają być proste jak budowa cepa. No, chyba, że chodzi tu o co innego... Co do RB7 to uważam, że straci na osiągach sporo, ale to jest tylko moje zdanie. Pomimo wszystko myślę, że oczywiście dalej będą konkurencyjni.
Huckleberry, 18.06.2011 00:34[!]
@pawlos - zgadzam się :) Mi się nawet bardziej podobało wygaszane tylne skrzydło. To było naprawdę przełomowe i innowacyjne. I co? Oczywiście zakazane...

Co do Neweya też się nie boję, po prostu przeniosą środki na inne zagadnienia i zobaczymy jakieś wygaszane lusterka albo podnośniki napędzane gazami wylotowymi lub coś innego równie przełomowego, co wkrótce zostanie zakazane.
Sycior, 18.06.2011 10:19[!]
Ruchome aero jest niby zakazane tak? No to DRS jest niezgodny z regulaminem, FIA sama sobie zaprzecza...
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca