F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Fakty dotyczące tegorocznej wygranej Audi w Le Mans

Audi odniosło swoje dziesiąte zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
Mateusz Grzeszczuk, 17 czerwca 2011, zmieniony 18.06.2011 20:14, wyświetlenia: 4207<< | lista | T- | T+ | >>
Audi odniosło swoje dziesiąte zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans z samochodem, który miał bardzo lekką konstrukcję, innowacyjny silnik V6 TDI i – po raz pierwszy w historii – pełne oświetlenie LED.


Oto najważniejsze fakty z tego wyścigu:

  • po 24 godzinach Audi z numerem 2 miało dokładnie 13,854 sekund przewagi nad drugim w klasyfikacji Peugeotem. Odpowiada to odległości 763 metrów. Zwycięskie Audi przejechało 4.838,295 kilometrów, a średnia prędkość wyniosła 201,266 km/h.

  • neutralizacja podczas wyścigu nastąpiła 5 razy i trwała w sumie 4 godziny i 46 minut, które kierowcy spędzili za samochodem bezpieczeństwa. Najdłuższa neutralizacja trwała 2 godziny i 20 minut.

  • 249.500 widzów było świadkami dziesiątej wygranej Audi w Le Mans. W rezultacie marka z Ingolstadt zajmuje obecnie drugie miejsce pod względem ilości zwycięstw w najważniejszym wyścigu wytrzymałościowym świata. Tylko siostrzana firma Porsche ma więcej zwycięstw – 16 w 61 wyścigach. Zwycięski stosunek Audi jest imponujący i wynosi 76,9%.

  • Audi znalazło się na podium we wszystkich swoich trzynastu startach, w tym w dziesięciu startując jako zespół fabryczny. W 42 startach od 1999 roku Audi finiszowało 32 razy, na co składa się: dziesięć zwycięstw, pięć drugich miejsc i dziewięć trzecich. Audi zdobyło w tym czasie 24 z możliwych 39 miejsc na podium, co daje 61,5%.

  • Dla zespołu Reinholda Joesta jest to dwunaste zwycięstwo w wyścigu Le Mans, ale ósme z Audi. Jeśli wliczyć do tego wygraną z 1994 roku z zespołem Dauer Racing i w 2003 z Bentleyem, jest to czternasta wygrana dla Joest Racing.

  • Audi zanotowało rzadki hat-trick podczas tegorocznej edycji wytrzymałościowego klasyku. Zdobyło pole position, ustanowiło najszybszy czas okrążenia i wygrało wyścig.

  • Najszybsze okrążenie ustanowione przez Audi w wyścigu wyniosło 3m25,289s i było ponad sekundę lepsze od najszybszego okrążenia Peugeota (3m26,298s). Andre Lotterer ustanowił nawet lepszy czas, niż ten, który zanotował Benoit Treluyer podczas sesji kwalifikacyjnej.

  • Audi R18 TDI było szybsze od swoich rywali na torze w Le Mans zwłaszcza w szybkich zakrętach. W ostatnim sektorze toru, gdzie znajdują się słynne „Porsche Curves”, Audi było szybsze o 0,8 sekundy od Peugeota.


  • Najwyższa zanotowana prędkość przez Audi na prostej Hunaudieres wynosiła 336,4 km/h.

  • Po samochodach Audi R8 (2000) i Audi R10 (2006), Audi R18 TDI jest trzecim autem w klasie LMP1, które wygrało 24 Godziny Le Mans w swoim pierwszym starcie.

  • Podczas wyścigu lider zmieniał się 46 razy. Na czele znajdowały się cztery różne samochody. Audi na pierwszej pozycji znajdowało się przez 261 z 355 okrążeń. Samochód, który odniósł zwycięstwo, przewodził stawce przez 246 okrążeń.

  • Zwycięskie Audi odwiedziło boksy 31 razy. Samochód numer 2 w alei serwisowej spędził 33 minuty i 56 sekund, ale nieruchomy był tylko przez 21 minut i 3 sekundy.

  • Zwycięskie trio w trakcie wyścigu zużyło zaledwie dziewięć kompletów opon Michelin. Ósma i ostatnia zmiana opon była potrzebna, ponieważ z lewej tylnej opony uchodziło powietrze. Benoit Treluyer zanotował najdłuższy przejazd na jednym komplecie opon – 54 okrążenia – na co złożyło się pięć przejazdów.

  • Silnik 3,7 litra V6 TDI zużywał średnio zaledwie 37,08 litra oleju napędowego na 100 kilometrów, czyli po raz pierwszy mniej niż 40 litrów od momentu, kiedy Audi pierwszy raz wystąpiło w Le Mans. Wiele w tym aspekcie pomogły długie fazy jazdy na torze za samochodem bezpieczeństwa.

  • Numer podwozia zwycięskiego Audi R18 TDI to R18-106. Mechanicy zespołu Audi Sport Team Joest nadali maszynie przydomek „Red Sonja”.

  • Marcel Fässler jest pierwszym szwajcarskim kierowcą, który wygrał 24 Godziny Le Mans.


  • Trójka zwycięskich kierowców – Marcel Fassler, Andre Lotterer i Benoit Treluyer – może pochwalić się imponującym rekordem. Dotychczas dwa razy wystąpili w 24-godzinnym klasyku w barwach Audi i dwa razy ukończyli wyścig na podium. W ubiegłym roku na drugiej pozycji, a teraz odnieśli zwycięstwo.

  • Wszyscy kierowcy, którzy w 2011 roku reprezentowali Audi odnieśli już zwycięstwo w Le Mans. W sumie czternastu kierowców wygrało Le Mans z Audi: Seiji Ara (1), Timo Bernhard (1), Frank Biela (5), Dindo Capello (2), Romain Dumas (1), Marcel Fässler (1), Tom Kristensen (6), JJ Lehto (1), André Lotterer (1), Allan McNish (1), Emanuele Pirro (5), Mike Rockenfeller (1), Benoît Treluyer (1) i Marco Werner (3).

  • Benoit Treluyer jest dopiero piątym kierowcą, który wygrał wyścig startując z pole position (przyznawane od 1963 roku), a samochód R18 jest siódmym samochodem odnoszącym sukces z pierwszej pozycji startowej. Samochód z numerem 2 wygrał po raz szósty od 1923 roku.

  • To była jedenasta wygrana w Le Mans dla szefa ds. motorsportu w Audi – Dr. Wolfganga Ullricha. Austriak był także mocno zaangażowany w sukces zespołu Bentleya w 2003 roku.
  • To było 28 zwycięstwo w Le Mans niemieckiego producenta, a także 28 dla samochodu z zamkniętym kokpitem. Samochód z wysokoprężnym silnikiem wygrał po raz szósty, z czego pięć zwycięstw należy do Audi.

  • To było dwudzieste zwycięstwo w Le Mans dla firmy oponiarskiej Michelin, 14. z rzędu i 10. z Audi.

  • Liczba samochodów, które wycofały się z tegorocznego wyścigu była bardzo wysoka. Tylko 28 z 56 samochodów, które rozpoczęły wyścig ujrzało flagę w biało-czarną szachownicę.

Źródło: Audi.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.11.2011  Davidson i Bourdais triumfatorami wyścigu w Zhuhai
26.10.2011  Toyota będzie współpracowała z ORECĄ
22.10.2011  Mika Hakkinen wystartuje w wyścigu IMLC w Chinach
03.10.2011  Peugeot wygrał Petit Le Mans i zdobył tytuł ILMC
23.09.2011  FIA ogłosiła konkretne plany dotyczące Długodystansowych MŚ
Tagi:
ILMC

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
MatiXF1, 17.06.2011 20:19[!]
,,Po samochodach Audi R8 (2000) i Audi R10 (2006), Audi R18 TDI jest trzecim autem w klasie LMP1, które wygrało 24 Godziny Le Mans w swoim pierwszym starcie. "

A Audi R15?
KITT, 17.06.2011 20:25[!]
R15 nie wygrało za pierwszym razem :)
A swoje zwycięstwo zawdziecza awariom Peugeotów, bo w tempie daleko im do Francuzów było :)
Qnik, 17.06.2011 20:26[!]
Z tego co mi wiadomo R15 nie wygrało Le Mans w debiucie.
Nirnroot, 17.06.2011 20:40[!]
Dopiero R15 TDI plus wygrało, po kanonadzie awarii silników w Pugach. To było zeszłoroczne 1-2-3, nie?

Joest, Joest, Joest :)
SPIDER, 17.06.2011 20:47[!]
R15 wystartowało po raz pierwszy w 2009 gdzie ekipa Kristensen-McNish-Capello skończyła na P3. W zeszłym roku R15+ zaliczył całe podium.
topgear, 17.06.2011 20:51[!]
R15 nie wygrało ale R15+ tak. Teraz kwestia sporna czy R15+ to to samo co R15
MatiXF1, 17.06.2011 21:01[!]
R15+ ma zmodyfikowane nadwozie (wystarczy po wyglądzie porównać) i inną masę, więc raczej to częściowo inny samochód.
Częściowo, ale inny
Punisher, 17.06.2011 21:15[!]
Bardzo fajny news :)
artur_fan_f1, 17.06.2011 21:24[!]
Cytat :
Audi R18 TDI było szybsze od swoich rywali na torze w Le Mans zwłaszcza w szybkich zakrętach. W ostatnim sektorze toru, gdzie znajdują się słynne „Porsche Curves”, Audi było szybsze o 0,8 sekundy od Peugeota.


nie ma to jak dobra aerodynamika...
adept, 17.06.2011 21:37[!]
"Zwycięskie trio w trakcie wyścigu zmieniło opony Michelin zaledwie dziewięć razy. Ósma i ostatnia zmiana opon..."
Chyba zużyło 9 kompletów opon? Bo przecież nie może być 9 zmian opon i żeby jednocześnie 8 zmiana była ostatnia?
Adakar, 17.06.2011 21:51[!]
Wszyscy kierowcy, którzy w 2011 roku reprezentowali Audi odnieśli już zwycięstwo w Le Mans. W sumie czternastu kierowców wygrało Le Mans z Audi: Seiji Ara (1), Timo Bernhard (1), Frank Biela (5), Dindo Capello (2), Romain Dumas (1), Marcel Fässler (1), Tom Kristensen (6), JJ Lehto (1), André Lotterer (1), Allan McNish (1),

McNish wygrywał dwa razy 2008 i 1998
kkacper, 18.06.2011 01:21[!]
@Adakar
Tak jak Kristensen wygrał 7 a nie 6 razy, ale to są zwycięstwa tylko jadąc samochodem marki Audi :)
SPIDER, 18.06.2011 13:21[!]
No przecież jest dobrze z tymi oponami. 9 kompletów opon, czyli osiem zmian. Tak samo, jak np. 2 komplety opon, to jedna zmiana. Zaczynasz na jednym komplecie - robisz postój - jedziesz dalej na drugim komplecie.

McNish może i wygrał dwa razy, ale w 1998 wygrał chyba jadąc Prosiakiem. Tak samo jak Kristensen. 8 wygranych z czego jedna Prosiakiem i jedna Bentleyem, 6 z Audi.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca