|
|
|
|
|
|
Franchitti wygrał wyścig na Milwaukee Mile w IndyCar |
Szkot zrównał się punktami z dotychczasowym liderem mistrzostw - Powerem, który zajął P4. |
|
•Marek Roczniak, 20 czerwca 2011, wyświetlenia: 3535 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Dario Franchitti (Ganassi) wygrał wczorajszy wyścig IndyCar na owalu Milwaukee Mile po starcie z pole position i zrównał się punktami z dotychczasowym liderem mistrzostw Willem Powerem (Penske). Australijczyk może jednak mówić o minimalizacji strat, jako że czwarte miejsce po starcie z 17 pola na krótkim owalu do dobry wynik.
Franchitti prowadził przez większą część wyścigu, a jego głównymi rywalami byli Helio Castroneves (Penske) i Tony Kanaan (KV Lotus). Cała trójka miała swoje okresy jazdy na prowadzeniu podczas klasycznej walki na krótkim owalu. Jednakże obaj Brazylijczycy ostatecznie wpadli w tarapaty – Kanaan uderzył w bandę na 29 okrążeń przed metą, a Castroneves złapał gumę i spadł na dziewiąte miejsce – zatem Franchitti miał w miarę spokojny finisz.
Na pozostałych stopniach podium stanęli tymczasem Graham Rahal, co oznaczało podwójne zwycięstwo dla ekipy Chipa Ganassiego i Oriol Servia (Newman/Haas), dla którego był to pierwszy finisz w czołowej trójce w IndyCar Series. Hiszpan przez cały wyścig trzymał się blisko czołówki, a jego zespołowy kolega James Hinchcliffe także zaliczył udany występ, zajmując szóste miejsce po starcie ze środka stawki.
Power w początkowej fazie wyścigu jechał pod koniec drugiej dziesiątki i nie zanosiło się na to, aby miał wywieźć znaczące punkty z Wisconsin, jednak później zaczął się piąć w górę, by ostatecznie wydrzeć czwarte miejsce ze szponów Daniki Patrick (Andretti). Scott Dixon (Ganassi) zajął siódme miejsce po wmieszaniu się w incydent w alei serwisowej z udziałem Takumy Sato (KV Lotus) i Ryana Briscoe (Penske). Sato zatrzymał się na niewłaściwym stanowisku serwisowym, ale ostatecznie udało mu się zająć ósme miejsce. Pierwszą dziesiątkę zamknął Justin Wilson (Dreyer and Reinbold).
Simona de Silvestro (HVM) po dużej kraksie w kwalifikacjach pojawiła się na starcie wyścigu, jednak po przejechaniu zaledwie 11 okrążeń wycofała się z rywalizacji.
•IndyCar Series > 2011 > The Milwaukee 225, Milwaukee Mile - 1,609 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 10 | Dario Franchitti | | Chip Ganassi Racing | Dallara Honda | 225 | 1h56m43,588 | 50 |
2. | 38 | Graham Rahal | | Chip Ganassi Racing | Dallara Honda | 225 | +0:01,427 | 40 |
3. | 2 | Oriol Servia | | Newman/Haas Racing | Dallara Honda | 225 | +0:02,770 | 35 |
4. | 12 | Will Power | | Team Penske | Dallara Honda | 225 | +0:03,875 | 32 |
5. | 7 | Danica Patrick | | Andretti Autosport | Dallara Honda | 225 | +0:04,229 | 30 |
6. | 06 | James Hinchcliffe | | Newman/Haas Racing | Dallara Honda | 225 | +0:05,202 | 28 |
7. | 9 | Scott Dixon | | Chip Ganassi Racing | Dallara Honda | 225 | +0:05,780 | 26 |
8. | 5 | Takuma Sato | | Lotus KV Racing Technology | Dallara Honda | 225 | +0:06,101 | 24 |
9. | 3 | Helio Castroneves | | Team Penske | Dallara Honda | 225 | +0:06,364 | 22 |
10. | 22 | Justin Wilson | | Dreyer & Reinbold Racing | Dallara Honda | 225 | +0:06,890 | 20 |
11. | 6 | Ryan Briscoe | | Team Penske | Dallara Honda | 225 | +0:08,247 | 19 |
12. | 27 | Mike Conway | | Andretti Autosport | Dallara Honda | 225 | +0:08,947 | 18 |
13. | 26 | Marco Andretti | | Andretti Autosport | Dallara Honda | 225 | +0:09,866 | 17 |
14. | 83 | Charlie Kimball (D) | | Chip Ganassi Racing | Dallara Honda | 224 | 1 okr. | 16 |
15. | 18 | James Jakes (D) | | Dale Coyne Racing | Dallara Honda | 223 | 2 okr. | 15 |
16. | 67 | Ed Carpenter | | Sarah Fisher Racing | Dallara Honda | 223 | 2 okr. | 14 |
17. | 24 | Ana Beatriz (D) | | Dreyer & Reinbold Racing | Dallara Honda | 222 | 3 okr. | 13 |
18. | 77 | Alex Tagliani | | Sam Schmidt Motorsports | Dallara Honda | 196 | 29 okr. | 12 |
19. | 82 | Tony Kanaan | | Lotus KV Racing Technology | Dallara Honda | 194 | 31 okr. | 12 |
20. | 59 | Ernesto Viso | | Lotus KV Racing Technology | Dallara Honda | 163 | 62 okr. | 12 |
21. | 4 | John R. Hildebrand (D) | | Panther Racing | Dallara Honda | 120 | 105 okr. | 12 |
22. | 19 | Alex Lloyd | | Dale Coyne Racing | Dallara Honda | 79 | 146 okr. | 12 |
23. | 34 | Sebastian Saavedra (D) | | Conquest Racing | Dallara Honda | 78 | 147 okr. | 12 |
24. | 14 | Vitor Meira | | A.J. Foyt Enterprises | Dallara Honda | 69 | 156 okr. | 12 |
25. | 78 | Simona de Silvestro | | HVM Racing | Dallara Honda | 11 | 214 okr. | 10 |
26. | 28 | Ryan Hunter-Reay | | Andretti Autosport | Dallara Honda | 0 | 225 okr. | 10 |
| |
Pole position: Dario Franchitti (Ganassi Racing #10) - 0:42,777 (+1 pkt.) Najszybsze okrążenie: Dario Franchitti (Ganassi Racing #10) - 0:22,369 na 10 okrążeniu Premia za prowadzenie przez najwięcej okrążeń: Dario Franchitti (Ganassi Racing #10) +2 pkt. Objaśnienie skrótów: D - debiutant Zdjęcia z imprezy | Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
Źródło: autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|