F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Porsche Carrera World Cup - o co w tym chodzi?

Przedstawiamy kilka faktów na temat nadchodzącego finału Porsche.
Paweł Zając, 23 czerwca 2011, wyświetlenia: 3909<< | lista | T- | T+ | >>
W nadchodzący weekend zostanie rozegrany Porsche Carrera World Cup, największy wyścig pucharu Porsche w historii. Poniżej postaramy się przybliżyć kilka najważniejszych faktów dotyczących tej imprezy.

Zawodnicy będą musieli przejechać sześć okrążeń toru Nürburgring Nordschleife, czyli połączonej pętli grand prix wraz z legendarnym „zielonym piekłem". W wyścigu będzie więc do przejechania 152,268 km.

Wyjątkowo podczas tej rundy rywalizacja rozpocznie się dzień wcześniej. Już dzisiejszego popołudnia kierowcy wyjadą na godzinny trening. W piątek odbędą się godzinne kwalifikacje, a wyścig rozpocznie się w sobotę o godzinie 10.30.

Nadchodzące zmagania będą regularną rundą we wszystkich europejskich pucharach Porsche. Prócz zawodników z Porsche Supercup na starcie zobaczymy również ekipy z pucharu niemieckiego, brytyjskiego, włoskiego, francuskiego i skandynawskiego. Dzięki temu w bezpośredniej walce zmierzy się prawie 120 aut.

Aby ułatwić widzom rozeznanie w stawce, organizatorzy nadali wszystkim kierowcom trzycyfrowe numery, z których pierwsza cyfra reprezentuje dany puchar. Supercup oznaczony będzie cyfrą 0, 1 przypadło Carrera Cup France, z 2 pojedzie Carrera Cup Germany, puchary z Wielkiej Brytanii dostały 3, Carrera Cup Italia 4, a Skandynawom przypadł numer 5. Oznacza to, że Kuba Giermaziak, który na co dzień ściga się z numerem 10, podczas tego wyścigu będzie miał na aucie numer 010. Nicolas Armindo, który rywalizuje w niemieckim Carrera Cup z numerem 99, na Nordschleife będzie oznaczony cyframi 299.

Zawodnicy rywalizujący w dwóch pucharach, np. Supercup i niemieckim Carrera Cup, będą zdobywali punkty w obu seriach. W klasyfikacji zespołów jedynie ekipy z Supercupu będą punktowały na Nürburgringu. Ponadto najlepsza trójka zawodników otrzyma nagrody pieniężne. Zwycięzca Porsche Carrera World Cup otrzyma 11 tysięcy euro. Drugie miejsce to 8 tysięcy, a najniższy stopień podium to 6 tysięcy euro. Oprócz tego zawodnicy otrzymają również nagrody finansowe, takie jak podczas normalnej rundy każdego z pucharów.

Podczas tej specjalnej rundy wszyscy zawodnicy będą musieli korzystać ze specjalnego podwozia, dostosowanego do wymagań Północnej Pętli. Standardowe podwozia używane na co dzień nie są dozwolone. Stawka podczas tego wyścigu podzielona jest na dwie klasy. Jedna z nich to modele 911 GT3 Cup z lat 2007-2009 z silnikiem o pojemności 3,6l i mocy 420 koni. Druga klasa to nowsze modele z silnikiem o mocy 450 KM. Każdy zawodnik będzie miał do dyspozycji dwa komplety opon na suchą nawierzchnię i jeden komplet opon deszczowych. Wyścig rozpocznie się ze startu lotnego podzielonego na grupy złożone z maksymalnie 70 samochodów.

Źródło: racecam.de
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.09.2015  Muller wygrywa drugi wyścig na Monzy, Polacy pechowo
05.09.2015  Lukas piąty na Monzy, Muller wygrywa
23.08.2015  Eng wygrywa drugi wyścig na Spa, Polacy pechowo
22.08.2015  Muller wygrywa na Spa, Giermaziak dziewiąty
03.08.2015  Loeb i Dempsey wystartują gościnnie w Porsche Supercup
Tagi:
Giermaziak K.
Nurburgring
Supercup

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Adakar, 23.06.2011 10:00[!]
start jak do 24 godzin Nurburga. Słabsze klasy startują za drugim czy tam trzecim safetycarem w odstępach kilkunasto-dziesięcio sekundowych.
A tor jest na tyle pojemny, że nie powinni się dogonić ;-)

Weterani z Niemiec startujący wcześniej w VLN, czy tacy zawodnicy jak Blekemolen x2 czy Huisman będą w czubie bez dwóch zdań :-)
adimas1991, 23.06.2011 10:56[!]
czy będzie jakiś stream z transmisji treningów i Q?
malina23, 23.06.2011 14:10[!]
sas, 23.06.2011 17:02[!]
na czym polega specjalność podwozi na Nordchleife?
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca