F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Hamilton: Zastanowię się dwa razy przed manewrem wyprzedzania

Brytyjczyk zapowiada jednak, że nie zrezygnuje ze swojego agresywnego stylu jazdy.
Nataniel Piórkowski, 25 czerwca 2011, wyświetlenia: 2311<< | lista | T- | T+ | >>
Lewis Hamilton zapowiedział, że zanim podejmie próbę wyprzedzania, „dwukrotnie zastanowi” się nad jej sensem, pomimo zapewnień, że nie zmieni w tym celu swego agresywnego stylu jazdy.

Zarówno w Kanadzie, jak i w Monako kierowca McLarena brał udział w kilku incydentach, a w Montrealu odpadł z rywalizacji w efekcie zbyt ostrej walki ze swoim zespołowym kolegą – Jensonem Buttonem.

Krótko po kwalifikacjach w Walencji, Hamilton przyznał, że podczas ewentualnych manewrów wyprzedzania planuje zachować większą ostrożność. „Chciałbym powiedzieć, że nie” – powiedział Brytyjczyk pytany o to, czy jutro zaprezentuje bardziej ostrożny pokaz swych umiejętności. „W każdym bądź razie nie sądzę, jeśli nadarzy się taka okazja. Oczywiście chcę ukończyć wyścig dla zespołu – to jest kluczowe. Myślę, że zawsze będę tak agresywny, jak już to wcześniej prezentowałem, ale zamiast myśleć o tym raz, być może zastanowię się dwa razy. Jeśli trzeba będzie być bardziej ostrożnym to tak pojadę, ale gdy nadarza się okazja, to przechodzę do ataku i wyprzedzam”.

Mistrz świata z roku 2008 zastanawia się jednak nad wydarzeniami z ostatnich grand prix: „Wszystko dzieje się z pewnych względów i oczywiście przyglądamy się tym sytuacjom oraz je analizujemy. Dociekamy, gdzie podjęliśmy dobrą lub też złą decyzję, czyli postępujemy tak jak w zwykłym życiu. Doszło do tego w dwóch wyścigach i miejmy nadzieję, że nie przytrafi się nam ponownie coś podobnego. Nie wiem, dlaczego moje wcześniejsze manewry wyprzedzania były o wiele czystsze i łatwiejsze. Może kierowcy walczą teraz bardziej, niż miało to miejsce w przeszłości”.

Szef zespołu McLaren nie ma jednak zastrzeżeń do gorąco komentowanego ostatnimi czasy stylu jazdy Hamiltona. „Nie mam problemu z tym, jak Lewis się ściga. Jest naturalnym, agresywnym urodzonym kierowcą wyścigowym – wyjeżdża na tor i się ściga. Nie chciałbym, aby robił to w inny sposób. On wyciągnie z tego wnioski. Nie sądzę, że będąc profesjonalnym kierowcą wyścigowym, potrzebuje do tego moich pouczeń”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności
21.04.2024  Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami
20.04.2024  Hamilton: Wiatr przyczyną odpadnięcia w Q1
19.04.2024  Hamilton: Bolid ożył w deszczowych warunkach
06.04.2024  Hamilton: Skończyłem z przypadkowymi zmianami w ustawieniach
Tagi:
Hamilton L.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Flybutter, 25.06.2011 20:58[!]
I kogo tu teraz szanowny szef powinien nazwać Crash Kidem :D
Nirnroot, 25.06.2011 21:04[!]
W dobie niwelowania przewagi RBR FIA powinno dać dyspensę Lewisowi na staranowanie Sebastiana w T1 bez kary przejazdu przez pitlane. Ale serio mówiąc to zobaczymy - tak fatalnej serii to Lewis nie miał od dawna, a tutaj każdy błąd w tłoku będzie go kosztował co najmniej tak jak w Monaco.
ice, 25.06.2011 21:08[!]
W newsie jest błąd. Powinno byc "w kazdym razie" bez tego "badz" bo to troche bes sensu ;]
bombka, 25.06.2011 21:11[!]
Dawaj Lewis,pokaż tym panienkom jak się jeździ.
Jacobss, 25.06.2011 21:22[!]
Bombka - Wjezdzanie do innych zawodnikow nazywasz "pokazawaniem panienkom jak sie jezdzi"? Wow, to wole nie myslec co mowiles, jak Vettel wjechal do Buttona w zeszlym roku. Pewnie go oglosiles zwyciezca wyscigu, bo pokazal "panience guzik" jak sie jezdzi.
IceMan11, 25.06.2011 21:32[!]
@Jacobss - dobre porównanie ;P
Ja na miejscu Martina powiedziałbym mu wprost. Stary bądź agresywny jaki byłeś, ale przy wyprzedzaniu zastanów się, czasami poczekaj. A Martin jeszcze go "głaszcze"...
jpslotus72, 25.06.2011 21:54[!]
Oczywiście nie chodzi o dosłowne "zastanawianie się dwa razy" - bo na torze nie ma miejsca i (przede wszystkim) czasu na rozmyślania. Okazja do wyprzedzania - poza osobliwą strefą DRS - pojawia się zwykle nagle, w ułamkach sekund, kiedy kierowca jadący z przodu popełnia jakiś błąd, zostawia troszkę więcej miejsca niż powinien, źle oblicza dohamowanie itp. - wtedy trzeba instynktownie korzystać z okazji. Przy tych manewrach liczy się właśnie instynkt, wyczucie, intuicja - które są szybsze niż myśl. Forma kierowcy polega na właściwej "czujności", nieomylności "instynktu", trafności intuicji, a nie "kalkulacji" (w tym sensie kierowca przypomina polującego drapieżnika - trafność instynktu i pewność ruchów decydują o powodzeniu polowania).
Wydaje się, że Lewis ostatnio zagubił to naturalne wyczucie i nadmiar myślenia, analizowania może tu tylko zaszkodzić. Nie twierdzę oczywiście, że kierowcy powinni być bezmyślni! - analizowanie jest potrzebne przy obieraniu strategii zbliżania się do rywali, obserwowaniu zachowania się ich bolidów (z czego można wnioskować o poziomie przyczepności, stanie opon itp.) i wybieraniu na tej podstawie potencjalnych miejsc ataku - ale sama decyzja o wyprzedzaniu nie opiera się już na "podwójnym zastanowieniu", tylko na koncentracji (bez zbytniego, męczącego napięcia), która instynktownie uruchamia właściwe "odruchy" we właściwej sytuacji. Lewis musi po prostu odzyskać formę - analizowanie pewnych sytuacji po wyścigu lub przed nim może tu pomóc, ale na torze trzeba po prostu odnaleźć naturalny instynkt "drapieżnika" (i trzeba przy tym pamiętać, że w tym przypadku "udane polowanie" nie polega na "unieszkodliwieniu zwierzyny", tylko na bezbolesnym znalezieniu się przed nią).

Gdyby Hamilton chciał tę swoją zapowiedź rozumieć dosłownie, to powinien przed próbą wyprzedzania zjechać na pobocze, wyłączyć silnik, zrobić kilka głębokich oddechów i na spokojnie sprawę przemyśleć... :)
marios76, 25.06.2011 22:14[!]
Tylko dwa razy? ;) Może być za mało:D
A tak na poważnie- czyż nie chodzi też o efektywność? Pięknie jest wygrać wyścig po efektownym wyprzedzeniu, ale szkoda nie skończyć kolejnego. Dwa razy drugie miejsce, to jednak więcej punktów :P I niestety- często tytuły zdobywali "Kalkulatorzy", mimo iż efektownie jeździli inni. Zobaczymy jak będzie, ja mimo wszystko liczę na skuteczność Lewisa.
IceMan11, 25.06.2011 22:15[!]
"analizowanie jest potrzebne przy obieraniu strategii zbliżania się do rywali, obserwowaniu zachowania się ich bolidów (z czego można wnioskować o poziomie przyczepności, stanie opon itp.) i wybieraniu na tej podstawie potencjalnych miejsc ataku" - chyba to miał na myśli Lewis wypowiadając te słowa. Po prostu rozwinąłeś to aż nadto :P
jpslotus72, 25.06.2011 22:30[!]
@IceMan11
Chodziło mi o podejmowanie przez Lewisa decyzji o ataku w takich sytuacjach, jak np. przy próbie wyprzedzenia Massy w Monako - nie sądzę, żeby Hamilton na chłodno wykalkulował, ze to będzie najlepsze miejsce do ataku (bo akurat na tym nawrocie kierowca z przodu musiałby popełnić naprawdę gruby błąd, żeby zostawić dosyć miejsca po wewnętrznej). Wydaje mi się, że Lewis zaatakował tam właśnie "instynktownie", tylko że jego instynkt (wyczucie) zawiódł i wpuścił go w maliny... Dokładniej - instynkt został zagłuszony zniecierpliwieniem i frustracją. Dlatego trzeba wrócić do koncentracji, która oczyszcza wyścigową intuicję.
IceMan11, 25.06.2011 22:48[!]
@jpslotus72 - hmm... Ale dwa razy mógł się zastanowić zanim wziął się za wyprzedzanie Felipe.
Choć niewątpliwie jest tak jak mówisz :)
Kamikadze2000, 26.06.2011 00:31[!]
Martin pewnie już sobie na serio pogadał z Lewisem, do mediów jednak inaczej paplają. ;] Cóż, niech tam Lewis szaleje, byleby nie eliminował innych. ;]
General, 26.06.2011 01:03[!]
Zauwazcie, ze celami tych dosc ryzykownych wyprzedzen w wykonaniu Hamiltona byli kierowcy teoretycznie rzadko wiklajacy sie w takie manewry. Mysle, ze Hamilton kalkulowal przy tych akcjach, ze to nie sa fighterzy, tylko po prostu odpuszcza.

Massa? W ostatnich sezonach dosc latwo dawal sie wyprzedzac, niekoniecznie jadac na starym ogumieniu, slabo sobie radzil z presja majac kogos na ogonie. Button? Lepiej radzi sobie trzymajac kogos na ogonie, ale w stykowych sytuacjach odpuszczal. Maldonado? Po prostu rookie.

Tymczasem w praniu powyzsze osoby nie odpuscily, wiec dlatego Hamilton mowi o zmianie strategii. Bedzie do wiekszosci podchodzil jak do topowych fighterow. Jak sobie przypominam, to jakos w Hiszpanii jadac za Vettelem nie probowal dziwnych, ryzykownych manewrow na szykanach czy na zakrecie nr 1.
Aeromis, 26.06.2011 09:19[!]
Prawdopodobnie ten numer z Felipe był jak to informatyk by powiedział - dwuwątkowy:
myśl pierwsza : "o, Felipe!!"
myśl druga: "SIE MA @#$%^&*"
Kamikadze2000, 26.06.2011 10:48[!]
@General - Massa jest jednym z lepszych kierowców jeżeli chodzi o defensywę. Manewr w Monako był niczym moje w F1 99'-2002, hehe... No ale w rzeczywistości kończy się to kolizją. ;/

@jpslotus72 - w Monako Hamiltona ewidentnie poniosły nerwy. Okrążenie wcześniej był w podobnej sytuacji i nie ryzykował. Wtedy jednak maksymalnie opóźnił hamowanie, co było bezsensu. Po prostu chciał szybko wyprzedzic rywala, a tak porywczo zawsze kończy się kolizją.
IceMan11, 26.06.2011 12:08[!]
Już kiedyś pisałem, że gdyby rywale Lewis'a nie ustępowali mu miejsca to nie dojeżdżałby do mety. Myślę też, że General ma sporo racji. Do pewnych kierowców Lewis nie czuję respektu, a to jest błąd. Ja mam taką małą nadzieję, że jeszcze kilka razy będzie jechał za MSC. Wtedy Schumi pokaże mu co to jazda :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca