F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

05.05.2024

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Williams zatrudnia Somerville'a i Gillana

Jest to kolejny krok w restrukturyzacji personelu technicznego angielskiej ekipy.
Michał Roszczyn, 28 czerwca 2011, wyświetlenia: 2448<< | lista | T- | T+ | >>
Po pierwszej fazie zmian, której efektem będzie odejście dyrektora technicznego Sama Michaela wraz z odpowiedzialnym za aerodynamikę Jonem Tomlinsonem pod koniec tego roku, Williams poczynił kolejne kroki w ramach restrukturyzacji personelu technicznego.

Ekipa z Grove zakontraktowała bowiem nowego szefa działu ds. aerodynamiki oraz nowego głównego inżyniera operacyjnego – stanowiska te będą piastować odpowiednio Jason Somerville i Mark Gillan.

Somerville rozpoczął przygodę z Formułą 1 właśnie w Williamsie, w którym współpracował przy zwycięskich modelach FW23, FW24 oraz FW25, zanim dołączył do Toyoty w 2003 roku. Następnie, wskutek odejścia japońskiego koncernu z mistrzostw świata, przeszedł do Renault, by ostatecznie wrócić do Williamsa z dniem piętnastego sierpnia tego roku.

Gillan natomiast swoją karierę w F1 zaczął od McLarena w sezonie 1998, gdzie odpowiadał za dynamikę samochodu, zanim został mianowany na głównego aerodynamika operacyjnego w 2001 roku. Sezon później przeszedł do Jaguara, reprezentując jego barwy do czasu przejęcia ekipy przez Red Bulla w 2005 roku. Od tamtego czasu Gillan pracował zarówno na uczelni, jak i dla Toyoty. Posadę w Williamsie obejmie pierwszego października.

Frank Williams powiedział: „Williams F1 nie może się doczekać powitania u siebie Jasona i Marka. Wniosą oni talent, doświadczenie i dobry poziom zespołowy. Czujemy teraz, że razem z Mike'iem Coughlanem, Jasonem i Markiem możemy stworzyć odpowiednie kierownictwo techniczne, by popchnąć team do przodu i pracować nad jego powrotem na czoło stawki”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.05.2024  Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024
04.05.2024  Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele
03.05.2024  Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami
03.05.2024  RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em
02.05.2024  Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024
Tagi:
Williams

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
leni93, 28.06.2011 12:19[!]
to rozumiem że kolejny inżynier odszedł z Renault?
Maraz, 28.06.2011 12:29[!]
Tak wygląda.
im9ulse, 28.06.2011 13:22[!]
Williams musi wymienić kadrę, chyba jednak trochę za późno się za to zabrali.
General, 28.06.2011 13:35[!]
Cytat leni93 :
to rozumiem że kolejny inżynier odszedł z Renault?
Cytat Maraz :
Tak wygląda.
W takim razie mozna snuc z tym faktem ciekawe teorie, mianowicie: RK nie dogaduje sie z LRGP lub LRGP go olewa (vide wypowiedzi Lopeza), natomiast Williams przyjmuje RK z otwartymi rekoma zamiast przechodzacego na emeryture Rubensa. Dodatkowym atutem przy przekonywaniu RK m.in. byli pracownicy wiadomego zespolu, kasa od sponsorow Maldonado na rozwoj etc.:)
dan193t, 28.06.2011 13:54[!]
chcialbym Kubice w Williamsie, ale zasoby tego zespolu sa chyba zbyt male aby myslec o wygrywaniu, Williams w dzisiejszych czasach sprawia wrazenie malego zespolu... Tęsknie za czasami Williams-BMW...
jpslotus72, 28.06.2011 14:13[!]
@dan193t
Jeszcze lepiej było w czasach Williams-Renault... :)
MaxKapsel, 28.06.2011 14:40[!]
No pięknie, i tak oto powstają "ogórkowe" wiadomości - z informacji o zatrudnianiu przez Wiliamsa faceta, który odchodzi z Renault już idą wnioski o zastąpieniu Rubensa przez Kubicę, ehhh...;)
SirKamil, 28.06.2011 15:29[!]
Przepływ inżynierów- zwłaszcza w ramach ciasno ściśniętych angielskich fabryk- to w pełni normalna sprawa. Szczególnie gdy ktoś jest jednym z szeregowych pracowników a u konkurencji dostaje propozycje objęcia stanowiska kierowniczego. Na samy autosporcie pojawia się rocznie kilkaset ogłoszeń od wakatach w F1. To obrazuje skalę fluktuacji. Więjsza jest tylko w mcdonaldsie;)
Aquos, 29.06.2011 11:14[!]
Somerville to na pewno cenny nabytek dla Williamsa, ale Gillan... mam pewne wątpliwości.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca