F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Porsche powróci do Le Mans z nowym prototypem LMP1

Niemiecki producent chce powrócić do rywalizacji w legendarnym wyścigu w roku 2014.
Karol Zając, 30 czerwca 2011, wyświetlenia: 4577<< | lista | T- | T+ | >>
Porsche powróci do 24-godzinnego wyścigu Le Mans z pełnofabrycznym prototypem LMP1 w 2014 roku – ogłosił producent samochodów sportowych z bazą w Stuttgarcie.

Jako producent z największą liczbą sukcesów na koncie, firma nie była reprezentowana w charakterze ekipy fabrycznej w najwyższej klasie w Le Mans od 1998 roku, kiedy Porsche zapewniło sobie ostatnią z 16 wygranych, jadąc w składzie Allan McNish, Stephane Ortelli i Laurent Aiello w Porsche 911 GT1. Jednakże od tamtego czasu spółka zachowała silną prezencję w klasie GT.

Prezes rady nadzorczej Porsche AG – Matthias Muller powiedział, że firma zawsze zamierzała powrócić do Le Mans jako zespół fabryczny i czekała na właściwy czas, by ogłosić swoje zamiary: „Motorsport zawsze był kluczową częścią marki Porsche. Więc dla nas było to tylko kwestią czasu, kiedy wrócimy do najwyższej ligi wyścigowej. Sukcesy Porsche w Le Mans są bezkonkurencyjne. Chcemy je powtórzyć, zdobywając nasze 17 zwycięstwo”.

Efektem ostatniego udziału fabrycznych prototypów Porsche był zwycięzca w American Le Mans Series – LMP2 RS Spyder, który był prowadzony i rozwijany przez zespół Penske. Spółka nie opublikowała szczegółów nowego projektu i czy będzie to samochód typu coupe, czy z otwartym dachem. Wskazała jednak, że chce w dużym stopniu wykorzystać podejście do ekologicznych technologii promowanych przez Automobile Club de I'Ouest's.

Hartmut Kristen stojący na czele Porsche Motorsport powiedział: „Nie możemy doczekać się rozwijania nowych technologii i kontynuowania sukcesów Porsche RS Spyder. Wnioskując po naszym programie wspieranym przez fabrykę prototypów w amerykańskiej serii Le Mans, jesteśmy na bieżąco z ostatnimi nowościami technologicznymi. Teraz zaczniemy szczegółowe badania w celu oceny różnych alternatywnych konceptów naszego samochodu” – zdradził Kristen. „Te koncepty oczywiście będą zależeć od tego, jak wyglądają dokładnie regulacje na 2014 rok. W zasadzie te regulacje są ciekawe dla nas, ponieważ integracja naszych technologii hybrydowych w koncepcie pojazdu jest jedną z możliwych opcji”.

Porsche wskazywało, że może użyć nowego projektu, by podkreślić nowe technologie, tak jak to ostatnio miało miejsce ze samochodem 911 GT3 R Hybrid, który ścigał się w ostatnim 24-godzinnym wyścigu po Nurburgringu z technologią KERS na bazie koła zamachowego rozwijanego przez zespół Williamsa. „Samochód RS Spyder udowodnił, ze nasi inżynierowie pracujący w Weissach są na samym czele. Na przykład byliśmy pierwszą ekipą, która startowała w wyścigu z wysokoobrotowymi jednostkami napędowymi z bezpośrednim wtryskiem, DFI, wyznaczając standardy w szybkości i wydajności. Ostatnio z samochodem 911 GT3 R Hybrid zaadaptowaliśmy nową technologię jezdną dla celów wyścigowych i osiągnęliśmy znaczącą redukcję w spalaniu paliwa” – podsumował Wolfgang Hatz, członek zarządu ds. badań i rozwoju w Porsche AG.

Seria zwycięstw Porsche w Le Mans rozpoczęła się w 1970 roku z Richardem Attwoodem i Hansem Hermannem w legendarnym Porsche 917. Francuski tor później był świadkiem dominacji marki w latach 1981-1987, gdzie Porsche uzyskało 7 zwycięstw z rzędu.


Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.11.2011  Davidson i Bourdais triumfatorami wyścigu w Zhuhai
26.10.2011  Toyota będzie współpracowała z ORECĄ
22.10.2011  Mika Hakkinen wystartuje w wyścigu IMLC w Chinach
03.10.2011  Peugeot wygrał Petit Le Mans i zdobył tytuł ILMC
23.09.2011  FIA ogłosiła konkretne plany dotyczące Długodystansowych MŚ
Tagi:
ILMC

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dan193t, 30.06.2011 22:24[!]
Ciekawe co na to Audi... te firmy są przecież w jednym koncernie obecnie
SirKamil, 30.06.2011 22:34[!]
Audi pewnie nie jest zachwycone, ale co z tego.
Nirnroot, 30.06.2011 22:48[!]
Audi pewno do F1. W końcu VAG wejdzie do Formuły. Audi to marka prestiżowa i będziemy mieli nie dość że Audi i Mercedesa w DTM, to jeszcze w F1.
dan193t, 30.06.2011 22:54[!]
VW wchodzi do WRC dlatego we wszelkie przeslanki co do wejscia tego koncernu do F1 nie wierze
Nirnroot, 30.06.2011 22:57[!]
WRC żeby promować Polo. DTM żeby promować (obecnie chyba A4), a kto wie czy nie A5. Porsche dla Le Mans, a Audi jako F1.
Schumacher, 30.06.2011 23:00[!]
Już któryś raz to podkreślam Audi Porsche czy którakolwiek z marek należąca do VW AG. nie wejdzie do F1 do czasu kiedy ten "motorsport" będzie cokolwiek dawał ich samochodom drogowych. Dr. Wolfgang Ulrich wiele razy to podkreślał
patgaw, 30.06.2011 23:04[!]
Ciekawi mnie tylko czy diesel czy benzyna.
Kamikadze2000, 30.06.2011 23:11[!]
No jest duża szansa na to, iż Audi zaszczyci F1! Fajnie by było! Ach, gdyby tak jeszcze wróciła Honda... ;)

F1 to niesamowity prestiż, z którym żadna inna seria nie może konkurowac! Merc wszedł do F1, a więc ich największy konkurent! Tak więc jest możliwe, iż mogą wejśc do F1. @Schumacher - na prawdę nie wiem, czego mógłby Pan Dr Urlich wymagac?? F1 to prototypy typu single-seater! Myślę, że V6 i tak dobry powód dla nich, by wejśc do F1. Bliższe samochodom drogowym, hehe... ;] pzdr
Saruto, 30.06.2011 23:16[!]
Audi zostanie w DTMach, na F1 nie ma szans. Prędzej Skoda będzie w F1 niż Audi.
dan193t, 01.07.2011 00:01[!]
jesli juz ten koncern ma byc w F1 to tylko Porsche, dlatego wejscie tej marki do le mans to podkreslenie ze na F1 nie ma szans, a Audi zostanie pewnie tylko w DTMie
grzesiek811, 01.07.2011 08:02[!]
Cytat patgaw :
Ciekawi mnie tylko czy diesel czy benzyna.

Może hybryda.
Mnie ciekawi czy benzyna ma jeszcze szanse z dieslem w le Mans i to nie dlatego, że diesla sa lepsze, ale dlatego, że są promowane. Mogą mieć wyższą pojemność i turbo.
Ciężkie czasy dla benzyny w Le Mans.
slipstream, 01.07.2011 10:12[!]
Cytat :
Może hybryda.

Co dalej zostawia aktualne pytanie czy hybryda na bazie benzyny czy diesla... Ale kurcze, Audi czy Pug mogą sobie pozwolić na starty ropniakami bo od dawien dawna promują technologię TDI czy HDI, ale co by z tego miało mieć Porsche.
SPIDER, 01.07.2011 10:18[!]
Tutaj oświadczenie Audi z wczoraj: "This is the decision of Porsche company, a decision in which Audi is not involved. Audi relishes the prospect of every strong new opponent at Le Mans and in the new FIA World Endurance Championship. Porsche’s entry into the LMP1 class is evidence of the high level of attraction of sport prototypes."
bartek199874, 01.07.2011 11:00[!]
grzesiu jak byś w zespół inwestował po 70-100mln euro to na benzynie też byś konkurował z pugiem czy audi. Zresztą mówili to też sami komentatorzy. audi z pugiem nie przejdą nagle na benzyne bo na rozwój dizla wydali bardzo dużo euro i by się im to nie opłacało.
A są może jakieś fotki tej toyoty lmp1?
yaper, 02.07.2011 02:35[!]
Nie mogę się wręcz doczekać powrotu mojej ulubionej marki do walki o najwyższe laury w legendarnym Le Mans! Szkoda, że dopiero w 2014, a nie np. rok wcześniej, ale być może dzięki temu od razu będą konkurencyjni. Ja to kupuję i czekam te 3 marne lata :D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca