F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Allen zastanawia się, czy starty Ricciardo w HRT to właściwy ruch

Były komentator F1 w brytyjskiej telewizji porównuje sytuację Ricciardo do m.in. Alonso.
Igor Szmidt, 4 lipca 2011, wyświetlenia: 1772<< | lista | T- | T+ | >>
Tuż przed ostatnim weekendem zespół Hispania Racing potwierdził, że Daniel Ricciardo będzie startował w jego barwach począwszy od rundy na Silverstone, zastępując Naraina Karthikeyana. Były komentator grand prix w brytyjskiej telewizji ITV – James Allen zastanawia się, czy Australijczyk podjął słuszną decyzję o debiucie w F1 w jednej z najsłabszych ekip.

Allen pisze na sowim blogu: „HRT traci do najszybszych w stawce około cztery sekundy w kwalifikacjach, co oznacza postęp i zniwelowanie jednej i pół sekundy względem zeszłego, debiutanckiego sezonu. W Kanadzie Tonio Liuzzi zakwalifikował się o jedną dziesiątą sekundy szybciej, niż Timo Glock w Virgin, jednak w Walencji różnica wynosiła sekundę, a w Barcelonie pół.

Sponsorowany przez Red Bulla 22-letni Ricciardo wykonywał w tym roku dla Toro Rosso obowiązki piątkowego kierowcy, jednak oczywiste jest, że mentor kierowców Red Bulla – Helmut Marko chce przyspieszyć program w przypadku Australijczyka. Od początku znalezienie drogi na umieszczenie go w wyścigowym kokpicie Toro Rosso wydawało się trudne, tym bardziej, że w ostatnich dwóch wyścigach Alguersuari osiągnął swoje dwa życiowe rezultaty, co wymusiło poszukanie innej drogi.

Marko jest blisko Buemiego, wspierał go od wczesnych lat jego kariery, podczas gdy ojciec Alguersuariego jest wpływowym i bogatym człowiekiem. Bardzo chciałbym zagłębić się w tę sprawę”
– pisze Allen – „i zobaczyć, czy miał on możliwości wywarcia nacisku na hiszpański zespół HRT, aby ten zatrudnił Ricciardo. Podejrzewam, że nie, jednak nigdy nie wiadomo.

Wydaje się, że Ricciardo nie miał zbyt wiele wspólnego z tym procesem i dowiedział się o tej decyzji dotyczącej jego kariery tuż przed jej ogłoszeniem. Wciąż będzie kontynuował swój sezon w World Series by Renault, co będzie dla niego prawdziwym sprawdzianem.

Hispania jest w tej chwili w trakcie pewnych zmian, podczas gdy słyszymy sugestie, że Colin Kolles może zrezygnować z roli lidera zespołu i taki ruch z pewnością byłby znakiem, że Jose Ramon Carabante przejmuje bardziej centralną rolę. Wydawał się on być jednym z tych właścicieli, którzy nie docenili kosztów związanych z utrzymaniem zespołu. HRT ma najmniejszy ze wszystkich ekip Formuły 1 budżet.

Pytanie więc brzmi, czy Ricciardo popełnia okropny błąd wskakując po raz pierwszy do fotela wyścigowego F1 w ten sposób? Czy będzie to dobra szansa dla Australijczyka, czy też stworzy złe wrażenie, gdy będziemy widzieć młodego, obiecującego kierowcę, który – jak kierowcy HRT w Walencji – będzie dublowany przez czołówkę trzy razy i ustanowi swój najlepszy czas o sześć sekund słabszy od zwycięskiego bolidu Red Bulla?

Silverstone zawsze podkreśli wady samochodu i choć Daniel zna ten tor dobrze ze zwycięskiego sezonu brytyjskiej F3, to jednak będzie patrzył w lusterko tak często, jak na tor przed siebie. Z pozytywnej strony Ricciardo zbierze trochę wyścigowego doświadczenia i będzie miał dobre odniesienie względem Tonio Liuzziego, który jest dość wysoko ceniony przez niektórych obserwatorów F1. W Force India nie był tak mocny, jak Adrian Sutil, który teraz ma problemy z pokonaniem Paula di Resty.

Nie każdy młody obiecujący kierowca może zacząć w zwycięskim bolidzie, jak dla przykładu zaczynał Lewis Hamilton w 2007 roku. Fernando Alonso zaczynał w Minardi w 2001 roku, gdzie cały sezon spędził z tyłu stawki. Startował wtedy z samego końca na Silverstone, tracąc do najlepszego czasu ponad cztery sekundy. W wyścigu został zdublowany trzy razy, ale zawsze mówi, że był to dobry rok nauki poza blaskiem jupiterów i zainteresowaniem mediów. Pamiętam wiele chwil, w których byłem tamtego roku pod wrażeniem prędkości, z jaką było prowadzone Minardi i z pewnością Alonso zrobił wystarczająco, aby wejść w łaski Renault. Flavio Briatore kierował tym procesem, tak jak w sytuacji z Marko i Ricciardo.

W tej kwestii podobieństwo można zauważyć do pierwszego sezonu Ayrtona Senny w Formule 1 w 1984 roku z Tolemanem, tak więc to może zadziałać, jednak najważniejsze będzie zrobić to, co zrobili Senna i Alonso, czyli ewidentnie wyróżniać się w słabym bolidzie. Szybko zobaczymy, z czego ukształtowany jest Ricciardo i będzie miał około 10 wyścigów, aby wyrobić sobie markę, zanim Marko zdecyduje o kolejnym kroku dla niego”
.

Źródło: jamesallenonf1.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.10.2011  Przypuszczalna strategia okiem Jamesa Allena - Japonia
28.09.2011  Strategia okiem Jamesa Allena - Singapur
21.09.2011  Przewidywane strategie podczas GP Singapuru wg Jamesa Allena
14.09.2011  Strategia okiem Jamesa Allena - Monza
02.09.2011  Strategia okiem Jamesa Allena - GP Belgii
Tagi:
Ricciardo D.
Allen J.
HRT

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
mbg, 04.07.2011 12:28[!]
mam nadzieję że nie stanie się z nim to co z Romainem ;)

Allen - wiele ludzi go krytykowało ale ja bym chciał go usłyszeć komentującego wyścigi na żywo jeszcze raz.
jpslotus72, 04.07.2011 12:44[!]
Na razie Ricciardo ma przed sobą pierwsze prawdziwe wyzwanie - w nieznanym sobie (słabszym od Toro Rosso) bolidzie zmieścić się w granicy 107%... Bo być może w niedzielę będzie mógł spojrzeć co najwyżej w "lusterko" hotelowej łazienki.
+AS+, 04.07.2011 13:31[!]
@jpslotus - Lub liczyc na laske sedziow
Swoja droga to Minardi i toleman mniej tracili... 2s to nie 5s
Simi, 04.07.2011 13:36[!]
Ja nadal obstaję przy tym, że debiut w HRT wyjdzie Danielowi na dobre. Pokona trochę kilometrów i nabierze małego doświadczenia w wyścigowych warunkach. Nie powinien się niczym przejmować, ponieważ i tak jest związany z Red Bullem i prędzej, czy później trafi, do którejś z dwóch ekip austriackiej firmy.
Maraz, 04.07.2011 13:54[!]
@+AS+
Zależy na jakie lata patrzysz: http://www.f1wm.p...mp;nr=11&dzial=8
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca