F1 2019Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Rocznice kierowców
Urodzili się:
23 lata temu A. Celis Jr
101 lat temu J. Mantz
68 lat temu M. Surer
Zmarli:
66 lat temu C. de Tornaco

  Obecni kierowcy GP

  Obecni testerzy

  Byli mistrzowie świata
Pokaż wszystkich kierowców na literę:
A   B   C   D   E   F   G   H   I   J   K   L   M   N   O   P   Q   R   S   T   U   V   W   X   Y   Z

Daniel Ricciardo
Kierowca zespołu Renault<< poprzedni  |  następny >>
Narodowość:
  Australia
Data urodzenia:1 lipca 1989 (30 lat temu)
Miejsce urodzenia:Perth
Miejsce zamieszkania:Monte Carlo (Monako)
Oficjalna strona www:
www.danielricciardo.com, języki:
Stan cywilny:Kawaler
Imiona dzieci:-
Wzrost:178 cm
Waga:66 kg
Ważniejsze tytuły
mistrzowskie poza F1:
2008 Formuła Renault 2.0 NEC
2009 Brytyjska Formuła 3
Testy w Formule 1:
(wyniki testów i inne dane)
Red Bull (2009-2010)
Toro Rosso (2011)
Pierwsze zgłoszenie:GP Australii - 27 marca 2011
Ostatnie zgłoszenie:GP Włoch - 8 wrze?nia 2019
Pierwsze zwycięstwo:GP Kanady - 8 czerwca 2014
Ostatnie zwycięstwo:GP Monako - 27 maja 2018
Pierwsze pole position:GP Monako - 29 maja 2016
Ostatnie pole position:GP Meksyku - 28 pa?dziernika 2018

Kariera
2018
Osiąga szczytową formę, lecz jego bolid prezentuje gigantyczny poziom zawodności. Nie kończy aż ośmiu wyścigów, z czego siedmiu przez usterkę techniczną. Ma obiecujący początek sezonu wygrywając w Chinach, by kilka tygodni później w Monako zaliczyć najlepszy weekend w karierze. W kwalifikacjach jest poza zasięgiem konkurencji i zdobywa pole position, natomiast w drodze po zwycięstwo pokonuje ponad połowę dystansu z uszkodzonym ERS. W pozostałych Grand Prix nie pojawia się już ani razu na podium, choć kwalifikacje w Meksyku padają jego łupem w świetnym stylu. Ostatecznie jest szósty, zgarniając 170 punktów. Latem podejmuje sensacyjną decyzję o przejściu do Renault od sezonu 2019.
2017
Aerodynamika ponownie zaczyna odgrywać kluczową rolę w F1 i Red Bull jest typowany do powrotu do walki o mistrzowskie tytuły. Mimo to z początku model RB13 nie pozwala nawiązać bliskiej walki z Ferrari oraz Mercedesem, lecz Daniel notuje kilka bardzo mocnych występów, a w Azerbejdżanie, gdzie w pewnym momencie jechał siedemnasty, udaje mu się odnieść piąte zwycięstwo w karierze po chaotycznych zmaganiach. W końcówce sezonu Red Bull dołącza do ścisłej czołówki, lecz traci szansę na dobre wyniki przez wysoką awaryjność jednostek Renault, które wypaczają również jego zespołowy pojedynek z Maksem Verstappenem. Ostatecznie zdobywa 200 punktów, które gwarantują piąte miejsce w klasyfikacji.
2016
Red Bull notuje wyraźny progres względem sezonu 2015, a jednostka Renault przemianowana na TAG Heuer prezentuje dobre osiągi oraz wysoki poziom niezawodności. Mimo to nie jest w stanie tego pokazać na początku zmagań, gdyż w Chinach po objęciu na starcie pozycji lidera wybucha mu opona, w Rosji uderza w niego zespołowy partner, a w Hiszpanii i Monako traci szansę na wygraną po błędach zespołu. Kolejne rundy upływają mu pod znakiem pojedynku z nowym partnerem, Maksem Verstappenem, który postawił bardzo trudne warunki. Dopiero w Malezji odnosi upragnione zwycięstwo, a zgromadzone w całym sezonie 256 punktów pozwala mu zająć wysokie trzecie miejsce za kierowcami Mercedesa.

Statystyki
 SezonP.StartyPunktyZwyc.PodiumPktwł.P. pos.Naj. okr.Nie skl.Zespoły
 201981434005003Renault
 20186211702213248Red Bull
 20175202001914016Red Bull
 20163212561820140Red Bull
 2015819920213032Red Bull
 20143192383816013Red Bull
 2013141920007003Toro Rosso
 2012182010006001Toro Rosso
 201127110000003Toro Rosso , HRT
  Razem:164
(172)
10207
(4.3%)
29
(17.7%)
94
(57.3%)
3
(1.8%)
13
(7.9%)
29
(17.7%)
4 zespoły
Objaśnienia: P. - końcowa pozycja w klasyfikacji generalnej, Zwyc. - zwycięstwa, Pktwł. - punktował,
P. pos. - pole positions, Naj. okr. - najszybsze okrążenia, Nie skl. - niesklasyfikowany, ZD - zdyskwalifikowany
Starty obejmują rozpoczęte wyścigi (w nawiasie podana jest suma zgłoszeń do grand prix)

Rezultaty wyścigów z ostatniego sezonu  |  Rezultaty wszystkich wyścigów
Wszystkie pole positions  |  Wszystkie zwycięstwa  |  Wszystkie najszybsze okrążenia
Rezultaty wyścigów z ostatniego sezonu
GPTorNrBolidOp.St.Fi.Dodatkowa informacja
Sezon 2019
Albert Park3Renault R.S.1912NSwycofał się
Sakhir3Renault R.S.191018jednostka napędowa
Shanghai3Renault R.S.1977
Baku3Renault R.S.1910NSkolizja z Kwiatem
Catalunya3Renault R.S.191312
Monte Carlo3Renault R.S.1969
Gilles Villeneuve3Renault R.S.1946
Paul Ricard3Renault R.S.19811kara doliczenia 10 sekund za niebezpieczny powrót na tor i wyprzedzanie z użyciem pobocza
Red Bull Ring 3Renault R.S.191212
Silverstone3Renault R.S.1977
Hockenheim3Renault R.S.1913NSjednostka napędowa
Hungaroring3Renault R.S.192014
Spa-Francorchamps3Renault R.S.191014
Monza3Renault R.S.1954
Objaśnienia: St. - start, Fi. - finisz, NS - niesklasyfikowany, NW - nie wystartował, N2 - nie wystartował ponownie,
ZD - zdyskwalifikowany, PL - start z pit-lane, NZ - nie zakwalifikował się, NP - nie przedkwalifikował się,
WY - wykluczony, naj. okr. - najszybsze okrążenie w wyścigu
<< poprzedni  |  następny >>  |  ^




F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca