F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2001
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Podsumowanie kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix USA

Marek Roczniak, 29 wrze?nia 2001, wyświetlenia: 3257<< | lista | T- | T+ | >>
Michael Schumacher po raz dziesiąty w tym sezonie zakwalifikował się na pole position. Niemiec nie był jednak zdecydowanym faworytem podczas tej sesji kwalifikacyjnej, ponieważ po pierwszej serii okrążeń pomiarowych był dopiero trzeci, natomiast pierwszy i drugi czas uzyskali odpowiednio drugi kierowca z zespołu Ferrari – Rubens Barrichello oraz Mika Hakkinen (McLaren). Podczas drugiej serii okrążeń pomiarowych autorem najlepszego okrążenia został najpierw młodszy z braci Schumacherów – Ralf, aby następnie zostać pokonanym przez bardziej doświadczonego, starszego brata. Hakkinen zrezygnował z ukończenia drugiego okrążenia pomiarowego, jednak po ukończeniu kolejnego okrążenia pomiarowego okazał się nawet minimalnie szybszy (o 0.002 sekundy) od Michaela Schumachera. Odpowiedzią Niemca był przejazd okrążenia z czasem minuta i 11.708 sekundy, który gwarantował mu w tym momencie start z pierwszej pozycji. Po uzyskaniu tego rezultatu kierowca Ferrari stwierdził, że więcej nie wyciśnie już ze swojego bolidu i zrezygnował z wykorzystania ostatniej próby. Była to słuszna decyzja, ponieważ podczas czwartej i zarazem ostatniej serii okrążeń pomiarowych lepszego rezultatu nie uzyskał już żaden z jego bezpośrednich konkurentów.

Mimo, iż nie udało mu się pokonać Michaela Schumachera, to jednak Hakkinen był bardzo zadowolony z uzyskania drugiej pozycji startowej, zwłaszcza, że w trzech poprzednich sesjach kwalifikacyjnych uzyskiwał najwyżej szósty czas. Niestety radość Fina była przedwczesna, ponieważ następnego dnia podczas rozgrzewki poprzedzającej wyścig z roztargnienia bądź też z innego powodu wyjechał z boksów nie bacząc na obowiązujący w tym momencie zakaz i w związku z tym sędziowie postanowili unieważnić mu najlepsze okrążenie uzyskane podczas sesji kwalifikacyjnej. Strata nie była jednak zbyt duża, ponieważ drugie z najszybszych okrążeń uzyskanych przez Hakkinena pod sam koniec sesji kwalifikacyjnej gwarantowało mu start z czwartej pozycji, tak więc w sumie stracił on tylko dwie pozycje. Szczęśliwcami, którzy skorzystali z kłopotów Fina okazali się kierowcy z zespołu Williams – Ralf Schumacher oraz Juan Pablo Montoya. Kierowcy ci pierwotnie uzyskali trzeci i czwarty czas, jednak decyzja sędziów oznaczała, że wyścig rozpoczną z drugiej i trzeciej pozycji.

Na piątej pozycji ostatecznie zakwalifikował się drugi kierowca z zespołu Ferrari – Barrichello. Co prawda po pierwszym okrążeniu pomiarowym wydawało się, że Brazylijczyk będzie się liczył w walce o jedną z czołowych pozycji, jednak kolejne próby nie przyniosły poprawy rezultatu. Mimo to Barrichello był i tak w miarę usatysfakcjonowany z uzyskanego rezultatu, tym bardziej, że wyprzedzanie na torze Indianapolis nie jest aż takie trudne. Przez większą część sesji kwalifikacyjnej drugi kierowca z zespołu McLaren – David Coulthard miał zagwarantowany start z szóstej pozycji, jednak w końcowych minutach sesji nieznacznie lepszy rezultat uzyskał Nick Heidfeld i to właśnie on wyścig rozpocznie z szóstej pozycji. Co ciekawe, podobna sytuacja miała również miejsce podczas sesji kwalifikacyjnej do Grand Prix Austrii. Drugi kierowca z zespołu Sauber – Kimi Raikkonen miał problemy z optymalnym ustawieniem bolidu i z tego powodu do wyścigu zakwalifikował się dopiero na 11 pozycji.

Kierowcy z zespołu Jordan – Jarno Trulli oraz Jean Alesi zakwalifikowali się kolejno na ósmej i dziewiątej pozycji. Być może nie jest to zbyt oszałamiający rezultat, jednak cały zespół zgodnie stwierdził, że uzyskane pozycje startowe to i tak więcej, niż oczekiwali na tym torze. Zadowolony był zwłaszcza Alesi, który pierwszy raz od przejścia do zespołu Jordan podczas sesji kwalifikacyjnej spisywał się nie gorzej od Trullego, nie licząc oczywiście sesji kwalifikacyjnej do Grand Prix Belgii, kiedy to warunki pogodowe znacząco wpłynęły na ostateczny rezultat. Kierowcy z zespołu Benetton kwalifikują się na coraz to lepszych pozycjach, a zwłaszcza Jenson Button, który pierwszy raz w tym sezonie zakwalifikował się w pierwszej dziesiątce. Drugi kierowca z tego zespołu – Giancarlo Fisichella uzyskał trochę gorszy rezultat (12 pozycja startowa), do czego w głównej mierze przyczyniły się problemy z przejechaniem "czystego" okrążenia, tj. bez natrafiania na innych kierowców bądź też na wywieszone żółte flagi.

Kierowcy z zespołów British American Racing oraz Jaguar byli wyraźnie niezadowoleni z uzyskanego rezultatu podczas tej sesji kwalifikacyjnej, a zwłaszcza Jacques Villeneuve, dla którego 18 pozycja startowa to najgorsza pozycja startowa w tym sezonie. Z drugiej strony zastanawiające jest to, że zespołowy partner Kanadyjczyka – Olivier Panis był od niego szybszy o blisko sekundę, jednak nie zmienia to faktu, że również był niezadowolony z prowadzenia bolidu i z uzyskanej 13 pozycji startowej. W przypadku kierowców z zespołu Jaguar powodem uzyskania nienajlepszych pozycji startowych (14 – Eddie Irvine i 16 – Pedro de la Rosa) jest według szefa zespołu – Niki Laudy fakt, że tor Indianapolis wyraźnie nie leży tegorocznym bolidom zespołu Jaguar. Wśród kierowców, którzy uzyskali pozycje startowe w drugiej dziesiątce znalazł się jeden, który był wyjątkowo zadowolony z uzyskanego rezultatu. Mowa oczywiście o kierowcy z zespołu Minardi – Fernando Alonso, który do Grand Prix Stanów Zjednoczonych zakwalifikował się na 17 pozycji, co jest jak do tej pory najlepszą pozycją startową w jego dotychczasowej karierze, a na dodatek udało mu się pokonać mistrza świata z 1997 roku – Villeneuve'a.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: Idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Grand Prix F1
Indianapolis

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca