F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Toyota ujawnia szczegóły bicia rekordu na Nurburgringu

Japoński producent chce pobić rekord okrążenia dla samochodów elektrycznych.
Bartosz Pyciarz, 24 sierpnia 2011, wyświetlenia: 4089<< | lista | T- | T+ | >>
Toyota Motorsport ujawniła więcej szczegółów dotyczących zaplanowanej na 29 sierpnia próby bicia rekordu północnej pętli toru Nurburgring (o długości 20 kilometrów 832 metrów) w kategorii samochodów napędzanych wyłącznie silnikami elektrycznymi.

Silnik elektryczny zbudowany przez TMG ma zapewnić znaczącą poprawę dotychczasowego rekordu (9:01.338). Będzie się on składał z dwóch jednostek, które mają generować łączną moc około 380 KM i maksymalną prędkość w granicach 260 km/h, przy zerowej emisji spalin. Stanowi to wspaniałą podstawę do napędzania jednomarkowego pucharu, ponieważ Toyota planuje rozpocząć sprzedaż swoich silników w roku 2012.

Całkowita waga dwumiejscowego samochodu ma wynieść 970 kg, w co wliczone są już baterie litowo-ceramiczne, mają one pozwolić na uzyskanie zadowalającego balansu w czasie wymagającego okrążenia na torze Nordschleife, który będzie niezbędny do poprawienia rekordu.

Szef działu elektryki i elektroniki w TMG – Ludwig Zeller powiedział: „Chcemy zaprezentować wysoki poziom osiągów, który w tej chwili może być osiągnięty dzięki silnikom elektrycznym. Oczywiście, nie tylko w kwestii motorsportu, ale także w ramach prac TMG nad rozwojem tej technologii dla samochodów drogowych. Nie ma przecież lepszego miejsca na zaprezentowanie tych osiągów niż tor Nordschleife. Chcemy pobić ten rekord o więcej niż tylko kilka sekund, by zaprezentować jak duży postęp zrobiliśmy odkąd zaczęliśmy pracować nad systemami KERS w 2007 roku. Sporo osób wciąż marzy o elektrycznej przyszłości w motorsporcie, a my w TMG wierzymy, że jest to bliższe niż niektórym się wydaje. Liczymy, że uda nam się pokazać jak wiele można osiągnąć dzięki wysokiej jakości napędowi elektrycznemu.”

Źródło: f1technical.net
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.08.2011  Rywale Red Bulla kopiują 'pochylenie' bolidu RB7?
28.07.2011  Key: Nowe zasady dot. dmuchanych dyfuzorów wciąż mają luki
15.06.2011  Wyjaśnienie kwestii dmuchanych dyfuzorów
18.04.2011  Przegląd rozwiązań technicznych w obszarze wydechu (cz.2)
15.04.2011  Przegląd rozwiązań technicznych w obszarze wydechu (cz.1)
Tagi:
Analizy techniczne
Toyota

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
sas, 24.08.2011 19:44[!]
nie znałem rekordu dla samochodu elektrycznego ale ponad 9 min to wydaje się nie być zbyt szybko jeśli porówna się do czasów aut tradycyjnych na tym torze.
Do jakiego auta należy obecny rekord?
IceMan11, 24.08.2011 19:52[!]
@sas - nie wiem czy nadal należy, ale z pewnością rekordzistą był samochód Pagani Zonda R tylko nie wiem do jakiej klasy się zalicza. Tobie zapewne chodzi o ogólnie najlepszy czas, a tego niestety nie wiem. Przyłączam się do pytania :)
mkente, 24.08.2011 20:01[!]
Rekord Nordschleife to 6:11.13. Ustanowił go Stefan Bellof w Porsche 956 grupy C z World Sportscar Championship (ok. 700KM) w 1983 roku. Jeśli chodzi o auta drogowe, to najszybciej pojechało Porsche 911 GT2 RS - 7:18.
IceMan11, 24.08.2011 20:03[!]
@mkente - to teraz powiedz mi, a mianowiciu. Czy Zonda R była rekordzistką? Jakąkolwiek?
SirKamil, 24.08.2011 20:04[!]
"baterie litowo-cermiczne"

fiu fiu
mkente, 24.08.2011 20:04[!]
@IceMan, Pagani Zonda R było szybsze od GT2 RS (6:45,5), ale ta Zonda nie ma homologacji ani na drogi, ani na tory.
IceMan11, 24.08.2011 20:05[!]
@mkente - no właśnie tak myślałem. Dzięki wielkie :)
ri00t, 24.08.2011 20:18[!]
Rekord samochodu elektrycznego podany w temacie należy do Peugeot EX1:

http://www.autogu...tric-car-record.html
michael85, 24.08.2011 21:50[!]
Mam nadzieję, że całe przedsięwzięcie zakończy się totalną klapą. Nie cierpię tej firmy i ich chorych pseudoekologicznych pomysłów.
IceMan11, 24.08.2011 22:05[!]
@michael85 - nie wiem jak ty, ale ja na Supre bym się nie obraził ;P
michael85, 24.08.2011 22:09[!]
@IceMan11

Rozumiem Cię. Niestety od czasów Supry minęło kilka dobrych lat, a żadnego godnego następcy nie ma. Kiedyś inaczej postrzegałem Toyotę, Subaru czy Mitsubishi jednak widzę że większość niegdyś dobrych firm spuściło w kiblu swoją najlepszą historię i osiągnięcia. Smutne ale prawdziwe.
Japońscy producenci nigdy nie mogli, nie mogą i nie będą mogli konkurować z legendarnymi europejskimi markami. Jednak umieli robić niezłe auta sportowe "dla ludu". Dziś wszystko porzucają w imię zmanipulowanych i wątpliwych badań mówiących o efekcie cieplarnianym.
IceMan11, 24.08.2011 23:00[!]
@michael85 - to fakt. Mogli zrobić kilka sportowych autek pokroju Supry czy też Celici no, ale zmienili swój target i to im się opłaciło. Mieli kupe hajsu bo ich miejskie samochodziki sprzedawały się bardzo dobrze. Mieli też kilka większych jak Avensis, ale raptem kilka. Nie zgadzam się z tym, że Japończycy nie mogą konkurować z Europejczykami. Przykład? NISSAN: Skyline, 350Z, Silvia, GT-R, Skyline 2000, 370Z. Nie jest to może ta klasa co Lamborghini czy też Ferrari, ale taki Skyline oraz 350Z to wozy kultowe. Tak samo jak Supra, Lancer czy 3000GTO, które mimo wieku są cholernie drogie!
Do tego dochodzi Mazda ze swoim RX7 i 8. Mówcie co chcecie, ale ja za dzieciaka marzyłem o Skyline'ie czy też Suprze i do dziś tak zostało. Pozdro :)
PS. Niestety w większości masz rację (prócz Nissana rzecz jasna). Europejczycy odskoczyli ze swoimi sportowymi wózkami. Ile to już wersji Ferrari powstało w przeciągu kilku lat? To samo tyczy się Pagani oraz Lambo.

Można też spojrzeć na to inaczej. Dzisiaj kupujesz Ferrari, a za 2 lata twoje Ferrari nie będzie już takie cool jak było. Teraz kupujesz Skyline'a i za 2 lata on nadal będzie cool. Mam nadzieję, że mnie rozumiesz :)
Dante, 25.08.2011 00:17[!]
Produkcja tego "ekologicznego" autka pożre znacznie więcej energii i będzie znacznie bardziej uciążliwa dla środowiska niż wieeele godzin jazdy taką Zondą R albo innym Porsche 911 GT2 RS. Ahhh ci cholerni eko-terroryści z Greenpeace... Wszystkie wielkie firmy produkujące mistrzowskie maszyny (czy to rajdowe czy wyścigowe) zostały zaszczute tym ekologicznym bełkotem który nie ma absolutnie żadnego potwierdzenia w prawdziwym życiu.
ri00t, 25.08.2011 09:50[!]
@michael85 - Efekt cieplarniany jest bardzo wątpliwy, CO2 nie ma aż tak wielkiego wpływu jak zakładają modele matematyczne. Mam gdzieś na to stosowny artykuł, wkleję może później dla zainteresowanych. (o ile możemy ufać informacjom zamieszczonym na Forbes.com i Yahoo)

@Dante - Dokładnie, produkcja baterii do elektryków jest niezbyt przyjazna środowisku. Sprawdzone są ogniwa stosowane w wózkach widłowych i przy okazji robią za przeciwwagę. Podobną sytuację widzimy dzisiaj jeżeli chodzi o foliowe reklamówki. Wyprodukowanie i farbowanie lnianych toreb wymaga agresywnych środków chemicznych. To jest mydlenie ludziom oczu o ekologii nie przedstawiając pełnego obrazu rzeczywistości.
michael85, 27.08.2011 16:01[!]
@IceMan11
Zgadzam się prawie w 100%. Skyline czy GTR to stosunkowo tanie auta o świetnych osiągach. Chodzi mi bardziej o tradycje, historię i osiągnięcia w motorsporcie. Gdyby mnie było stać już dawno kupiłbym GTRa bo Ferrari pewnie zawsze będzie poza zasięgiem :(

@Dante
100% Racji!!!

@ri00t
Żadnego efektu cieplarnianego nie ma. Więcej, jestem pewien, że to akcja propagandowa o zasięgu globalnym. Cel to pieniądze dla jakiś tajnych stowarzyszeń i ograniczenie rozwoju gospodarczego!!!
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca