F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

McLaren nie zmieniał ustawień ze względu na opony

Brytyjski zespół nie miał tylu obaw, co ekipa Red Bull Racing.
Karol Zając, 29 sierpnia 2011, wyświetlenia: 2111<< | lista | T- | T+ | >>
Martin Whitmarsh powiedział, że jego team zadecydował, że nie było potrzeby zmieniania ustawień pochylenia przednich opon i może bezpiecznie ukończyć pierwszy przejazd na uszkodzonych przez pęcherze oponach, co zauważono po wczorajszych kwalifikacjach.

Kilku kierowców z czołówki – włączając w to duet Red Bulla i Hamiltona – przegrzało swoje opony podczas trzeciej części kwalifikacji w sobotę i były obawy odnośnie tego, czy bezpiecznie będzie się na nich ścigać. Jednak Pirelli stwierdziło, że problemy te są spowodowane specyficznymi ustawieniami, które były poza wskazaną rekomendacją, a FIA zdecydowała, że będzie trzymać się zasady, w której każdy kierowca z czołowej dziesiątki musi wystartować na oponach, na których się zakwalifikował.

Whitmarsh powiedział, że pomimo ewidentnych oznak pęcherzykowania opon Hamiltona w kwalifikacjach, McLaren nie odczuwał potrzeby dostosowania swoich ustawień: „Przedyskutowaliśmy to i nasi inżynierowie ds. podwozia i opon przejrzeli dane – stwierdziliśmy, że zmiana kąta pochylenia przednich opon nie była w stanie pomóc ogólnej sytuacji i uznaliśmy, że będzie to bezpieczne. Uważamy, że Red Bull miał większy dylemat ponieważ ich analiza pokazała, że zmiana kąta nachylenia opon będzie bezpieczniejszą opcją. Sądzę, że znaleźli się wtedy w bardzo niekomfortowej sytuacji. Będę rozmawiał o tym z Adrianem Neweyem” – tłumaczy. „Sądzę, że reszta zespołów była całkiem pewna, że nie powinno się nam pozwolić na wymianę uszkodzonych opon i nie wolno nam zmieniać ustawień pochylenia bez przyznania kary startowania z alei serwisowej”.

Zapytany, czy McLaren przekroczył rekomendowane ustawienia przez Pirelli, Whitmarsh odpowiedział: „Nie. Nie zrobiliśmy tego i nie będziemy. Ostatecznie jesteśmy odpowiedzialni za bezpieczeństwo kierowców i zdecydowano o zredukowaniu rekomendowanego kąta pochylenia opon. To trochę pomniejszało osiągi, jednak było to właściwą rzeczą do zrobienia” – stwierdził.

Szef Ferrari – Stefano Domenicali odmówił komentarza w tej sprawie, jednak podkreślił, że jego zespół posłuchał zaleceń Pirelli: „Jedyne co mogę powiedzieć, to Ferrari absolutnie podporządkowało się instrukcjom Pirelli. Jeśli zgadzasz się z instrukcjami Pirelli, oni zapewniają, że opona jest używana w najlepszy sposób i najbardziej bezpieczny. Słyszałem wiele dyskusji o problemie pęcherzykowania, ale jeśli podążasz – i to jest to, czego nie wiem (jak to się ma w przypadku innych ekip) – bezproblemowo i właściwie z zaleceniami, wtedy myślę, że jest absolutnie właściwym, by słuchać instrukcji Pirelli” – podsumował Włoch.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.05.2024  Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
24.04.2024  Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku
22.04.2024  Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach
21.04.2024  Norris: Założyłem się, że dojedziemy do mety 35 sekund za Ferrari
Tagi:
McLaren

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca