F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Whitmarsh: Na Spa wyprzedzanie z użyciem DRS nie było zbyt proste

Innego zdania jest jednak szef Ferrari - Stefano Domenicali.
Nataniel Piórkowski, 29 sierpnia 2011, wyświetlenia: 2209<< | lista | T- | T+ | >>
Szef zespołu McLaren – Martin Whitmarsh odrzucił sugestie mówiące o tym, że dzięki systemowi DRS, wyprzedzanie na torze Spa było zbyt łatwe.

Jako miejsce aktywacji systemu została wybrana prosta Kemmel, znajdująca się bezpośrednio po wyjeździe z zakrętu Eau Rouge. Ponieważ atakowanym kierowcą bardzo trudno było bronić się przed atakami, podczas wyścigu mogliśmy oglądać mnóstwo manewrów wyprzedzania.

Szef zespołu Ferrari – Stefano Domenicali powiedział nawet, że jeśli już w zakręcie Eau Rouge dwa bolidy jechały bardzo blisko siebie, to efekt aktywacji DRS został tylko spotęgowany i wykonanie odpowiedniego manewru było już przesądzone. „Prawdę mówiąc, to co widzieliśmy w przypadku DRS nie było tym, czego się spodziewałem, ponieważ widziałem wielu kierowców, którzy byli w stanie wyprzedzać się już w Eau Rouge. Byliśmy w stanie zbliżyć się w Eau Rouge i jechać bardzo, bardzo długą strefą DRS zbliżając się jeszcze bardziej. Myślę, że nie spodziewaliśmy się takich zysków w Eau Rouge, więc wydaje mi się, że używanie dziś DRS było jednym razem zbyt łatwe, a innym zbyt trudne”.

Whitmarsh jest jednak przekonany, że poziom wyprzedzania z udziałem systemu DRS na torze Spa, stał na takim poziomie, jakiego oczekują kibice. „Myślę, że ogólnie ludzie tego chcą. Wrócę teraz do czegoś – FOTA dokonała największej ankiety wśród fanów i niezależnie czy w to wierzysz, czy tylko chcesz uwierzyć, fani powiedzieli, że tego, czego chcą to wyprzedzanie. Jeśli organizujemy ankietę i fani mówią, czego oczekują, to myślę, że zignorowanie tego byłoby dość aroganckie, więc daliśmy im to”.

Brytyjczyk podkreślał również, że prócz łatwych wyprzedzeń z udziałem DRS, dochodziło wczoraj do bardziej spektakularnych manewrów, podając przykład Jensona Buttona, który po starcie z trzynastej pozycji przebił się na trzecią lokatę. „Jenson wykonał wczoraj kilka doskonałych wyprzedzeń poza strefą DRS a także na długiej prostej, a dla fanów było to dość spektakularne. Ludzie mówią, że wspaniale było 35 lat temu na Monzy i wydaje mi się ludziom się to podobało, więc DRS dobrze się spisuje”.

Szef McLarena uważa również, iż nowe systemy, takie jak DRS sprawiają, że pomimo dominacji Sebastiana Vettela sezon ciągle jest interesujący. „Każdy, kto zastanawia się nad DRS i KERS lub je krytykuje – myślę, że systemy te bez wątpienia przyczyniły się widowiska. Przede wszystkim mistrzostwa są bardzo interesujące, gdyż znajdujemy się w centrum świetnego widowiska. Wszystkie ostatnie pięć wyścigów trzymało w napięciu, bez dwóch zdań były fantastyczne. Samochody wyglądały świetnie i było dużo wyprzedzania. Przez cały czas jesteśmy zanurzeni w Formułę 1 i mamy obsesję na punkcie mistrzostw, ale myślę, że kibic, który ogląda ten sport w telewizji pragnie wielkiego widowiska i robimy to. Wolałbym wprawdzie, aby wielkie widowisko opierało się na srebrno-czerwonych samochodach, ale pracujemy nad tym”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.05.2023  Whitmarsh: Rozstanie Astona z Mercedesem konieczne dla postępów
11.11.2021  Źródła Autosportu potwierdzają przejście Szafnauera do Alpine
21.09.2021  Martin Whitmarsh dołączył do zespołu Aston Martin
19.06.2018  Pracownicy McLarena chcą powrotu Martina Whitmarsha do zespołu?
17.01.2018  Autosport: Martin Whitmarsh dołączy do FIA jako konsultant
Tagi:
Whitmarsh M.
Domenicali S.
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
sneer, 29.08.2011 17:39[!]
No pewnie że nie było. Gdyby było to Hamilton nie wyprzedzałby Kamui w tem sposób :lol:
marla, 29.08.2011 18:16[!]
Cytat :
fani powiedzieli, że tego, czego chcą to wyprzedzanie


Tak Panie Whitmarsh, ale wątpię czy chodziło im właśnie o zastosowanie takiego rozwiązania jak DRS, przez które wyprzedzanie raczej traci swój urok. Na szczęście na Spa mogliśmy oglądać świetne momenty nie tylko za sprawą DRSu. Jak pokazał Button, Webber czy Vettel można dać fanom tego czego chcą bez korzystania z udziwnień FIA.
kabans, 29.08.2011 19:42[!]
sneer tylko ze hamilton z drs;em jechał max ze 300 a kobayashi bez 315
IceMan11, 29.08.2011 19:46[!]
@kabans - hahah dobre. W takim razie Kamui powinien go wyminąć jak chłopca no nie?
DJ Malina, 29.08.2011 20:20[!]
Najlepsza była walka Webber - Alonso w Eau Rouge :D Na początku wyścigu widać było jak Alonso do Massy się już zbliżył właśnie w tym zakręcie i z pewnością wyprzedziłby go nawet bez DRS. Na miejscu Rosberga przeklinałbym ten system, bo bez niego przytrzymałby Vettela trochę dłużej. Trochę to jest niesprawiedliwe, chciałbym żeby zrobili w którymś wyścigu eksperyment i zmniejszyli różnicę z 1 sek. do 0.7 lub 0.5 xD
sneer, 29.08.2011 20:23[!]
@kabans:
No właśnie, dlatego wyprzedzał go bez DRS, w innym miejscu :lol:
akkim, 29.08.2011 20:24[!]
@DJ Malina
Ja bym w tym eksperymencie poszedł ciutkę dalej,
by na jakimś wyścigu nie mieli go wcale.
DJ Malina, 29.08.2011 20:31[!]
@akkim
Ja właśnie mam nadzieję, że DRS nic nie da, wtedy będzie tak jakby go nie było :D
akkim, 29.08.2011 20:39[!]
@DJ Malina
Szerze piszę, idiotycznej zabawki nie znałem,
jak zapis 107% tak i tego nie chcę widzieć wcale,
pierwsze martwe ale obstawione tylu warunkami,
słabi mówią: Niech nas cmokną i tak się ścigamy.

Drugie gówno wywołuje u mnie istny przypływ szału,
jak można sport zabić z powodu banału,
że to dla kibica, raz kolejny gówno,
wolę trzy wyścigi nudne niż mijanki równo.
m3nel23, 29.08.2011 20:39[!]
@kabans

Nie no bez przesady ! Na liczniku miał 319, a Kamui pózniej miał spaliny za Lewisem gdzie prędkości mieli takie same.
pepsi-opc, 29.08.2011 21:00[!]
jak są tacy cwani to niech DRS będzie służył do wyprzedzania i bronienia...
jpslotus72, 29.08.2011 21:17[!]
Niewłaściwe jest stawianie znaku równości w zestawieniu "wyprzedzanie = DRS"... Można wymyślić inne, bardziej "naturalne" sposoby na zwiększenie atrakcyjności ścigania i wyprzedzanie (w przepisach technicznych, dotyczących np. konstrukcji samych spojlerów, bez ich "uruchamiania", albo w korektach, dotyczących konfiguracji torów). Wynik ankiety na temat wyprzedzania nie równa się ocenie DRS.

Jak dla mnie - Na Spa wyprzedzanie z użyciem DRS było zbyt proste.
kusza, 29.08.2011 21:51[!]
Zwiekszyc przyczepnosc mechaniczna i okroic aero.
DJ Malina, 29.08.2011 22:17[!]
@kusza
Okrojone aero miało być w 2013 z nowymi silnikami, ale te przesunęli na 2014 i nie wiem jak z tym aero będzie
pepsi-opc, 29.08.2011 22:32[!]
A najlepszym sposobem był by limit włączania DRS'u .Np 10x podczas 1 wyścigu dla 1 kierowcy/
kabans, 29.08.2011 23:06[!]
IceMan11 pewnie dlatego, że hamilton przejeżdzał eau rouge ze stałą predkością 300, a kobayashiemu spadała do powiedzmy 285
Smola, 29.08.2011 23:27[!]
Aktualizacja DRS w momencie pół sekundowej straty do bolidu jadącego przed kierowcą atakującym, unormowałoby sprawę jak sądzę znacznie lepiej. DRS jest dobrym systemem, ale wymaga dopracowania. Być może kąt nachylenia skrzydła ruchomego, winien być nieco mniejszy niż do tej pory. I generalnie ujmując moją wypowiedź, korzyści byłyby w momencie walki, lecz byłby to system bardziej wymagający od kierowcy.
jpslotus72, 30.08.2011 00:10[!]
Już sam fakt, że pojawiają się tutaj różne propozycje zmian w sprawie zasad użycia DRS jest dla mnie dowodem, że nie wszyscy są szczęśliwi z powodu obecnego rozwiązania i że wcale nie stoimy przed wyborem: "albo DRS w obecnej formie - albo procesje". (Czyli, że z DRS wcale nie jest tak, jak w odniesieniu do opon mówią w Pirelli - "macie to, czego chcieliście"...)
Aeromis, 31.08.2011 10:27[!]
@pepsi-opc
Cytat :
A najlepszym sposobem był by limit włączania DRS'u .Np 10x podczas 1 wyścigu dla 1 kierowcy

Jest to najtrafniejszy pomysł o którym słyszałem.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca