F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2001
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Podsumowanie kwalifikacji do wyścigu o Grand Prix Japonii

Marek Roczniak, 13 pa?dziernika 2001, wyświetlenia: 3711<< | lista | T- | T+ | >>
Michael Schumacher całkowicie zdominował sesję kwalifikacyjną do ostatniego wyścigu sezonu – Grand Prix Japonii. Tym razem Niemiec już po pierwszej serii okrążeń pomiarowych był najszybszy i z każdą kolejną wizytą na torze tylko oddalał się od swoich rywali. Jeszcze na 15 minut przed końcem sesji w posiadaniu drugiej pozycji startowej znajdował się drugi kierowca z zespołu Ferrari – Rubens Barrichello i wyglądało na to, iż po raz trzeci w tym sezonie z pierwszych dwóch pozycji wyścig będą rozpoczynali kierowcy z włoskiej stajni. Stało się jednak inaczej, ponieważ podczas trzeciej serii okrążeń pomiarowych lepszy od Brazylijczyka rezultat uzyskał Juan Pablo Montoya, a następnie podczas czwartej i zarazem ostatniej serii szybszy okazał się również drugi kierowca z zespołu Williams – Ralf Schumacher, aczkolwiek jemu nie udało się już pokonać Montoi. Czwarta pozycja startowa dla Barrichello, który aby myśleć o wywalczeniu tytułu wicemistrza musi wygrać wyścig nie jest być może najlepszym rozwiązaniem, ale mimo to Brazylijczyk ma nadzieję, iż w warunkach wyścigu będzie znacznie szybszy i jeśli tylko uda mu się awansować na drugą pozycję, to z pewnością może liczyć na pomoc ze strony Michaela Schumachera, zwłaszcza, że Niemiec udzielał jej już także i w dwóch poprzednich wyścigach.

Kierowcy z zespołu McLaren – Mika Hakkinen oraz David Coulthard zakwalifikowali się odpowiednio na piątej i siódmej pozycji. Niemal identyczny rezultat kierowcy ci uzyskali także podczas sesji kwalifikacyjnej do Grand Prix Stanów Zjednoczonych, jednak wtedy mieli znacznie mniejszą stratę czasową do Michaela Schumachera i w związku z tym niezbyt pomyślnie zapowiada się ostatni wyścig sezonu dla zespołu McLaren. Zwłaszcza Hakkinen liczył z pewnością na lepszy rezultat, ponieważ jest bardzo możliwe, iż tegoroczna Grand Prix Japonii będzie ostatnim wyścigiem Formuły Jeden w 10-letniej karierze Fina. Na wypadek, gdyby Barrichello zdołał wygrać wyścig, Coulthard musi finiszować co najmniej na czwartej pozycji, aby utrzymać drugą pozycję w klasyfikacji generalnej kierowców.

Największym zaskoczeniem podczas tej sesji kwalifikacyjnej była postawa kierowców z zespołu Benetton. Zarówno Giancarlo Fisichella, jak i Jenson Button zakwalifikowali się pewnie w pierwszej dziesiątce, pokazując w ten sposób, jak duży postęp zespół ten poczynił od pierwszego wyścigu sezonu. Dla Fisichelli, który kwalifikując się na szóstej pozycji uzyskał najlepszą pozycję startową w tym sezonie jest to już ostatni występ w barwach tego zespołu, gdyż w przyszłym sezonie Włoch powróci do zespołu Jordan. Także Button uzyskał podczas tej sesji kwalifikacyjnej najwyższą pozycję startową w tym sezonie – dziewiątą.

Jarno Trulli drugi raz z rzędu zakwalifikował się na ósmej pozycji. Włoch na swoim najlepszym okrążeniu pomiarowym miał szansę na uzyskanie być może nawet i szóstego czasu, jednak trafił na kilku wolniejszych kierowców i uzyskany w tych okolicznościach czas okrążenia wystarczył na ósmą pozycję startową. Drugi kierowca z zespołu Jordan – Jean Alesi, dla którego Grand Prix Japonii 2001 jest z pewnością ostatnim wyścigiem Formuły Jeden w 12-letniej karierze zakwalifikował się dopiero na jedenastej pozycji i jak sam stwierdził – pomimo najszczerszych chęci lepszego rezultatu nie dało się już uzyskać.

Z kierowców reprezentujących barwy zespołu Sauber tylko Nick Heidfeld zakwalifikował się w pierwszej dziesiątce, natomiast Kimi Raikkonen uzyskał 12 czas. Z uzyskanego rezultatu usatysfakcjonowany był właściwie tylko Heidfeld, ponieważ podczas piątkowych treningów rozbił swój bolid i z 120 minut zdołał wykorzystać tylko 90, więc prawdę mówiąc nawet nie liczył na zakwalifikowanie się w pierwszej dziesiątce. Trzynasta pozycja startowa ewidentnie prześladuje w tym sezonie Eddiego Irvine'a, gdyż Irlandczyk już szósty raz zakwalifikował się właśnie na tej pozycji. Drugi kierowca z zespołu Jaguar – Pedro de la Rosa uzyskał dopiero 16 czas i podobnie jak Irvine w zasadzie nie był w stanie uzyskać lepszego rezultatu.

Kierowcy z zespołu British American Racing zakwalifikowali się na podobnych pozycjach co podczas poprzedniej sesji kwalifikacyjnej, z tą tylko różnicą, że tym razem szybszy okazał się Jacques Villeneuve, który uzyskał 14 czas, natomiast Olivier Panis zakwalifikował się na 17 pozycji. W uzyskaniu lepszego rezultatu nie pomogły nawet nowe silniki Hondy przygotowane specjalnie na Grand Prix Japonii, zresztą podobnie jak i w przypadku zespołu Jordan, który jest drugim zespołem zaopatrywanym w silniki przez japońskiego giganta motoryzacyjnego w tym sezonie.

Także kierowcy z zespołu Prost – Heinz-Harald Frentzen i Tomas Enge uzyskali podobny rezultat jak podczas kwalifikacji do Grand Prix Stanów Zjednoczonych. W przypadku Czecha spore utrudnienie stanowił fakt, iż podczas piątkowych treningów rozbił on swój bolid tuż przed zakończeniem pierwszej części i przez to stracił cenny czas potrzebny na opanowanie dosyć wymagającego toru, jakim jest Suzuka. Kierowcy z zespołu Arrows drugi raz w tym sezonie zakwalifikowali się niemal na ostatnich pozycjach. Gorszy od nich okazał się tylko jeden kierowca z zespołu Minardi – Alex Yoong, natomiast drugi kierowca z tego zespołu – Fernando Alonso zakwalifikował się pewnie na 18 pozycji.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: Idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Grand Prix F1
Suzuka

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca