|
|
|
|
|
|
Carpenter odnosi sensacyjne zwycięstwo w Kentucky |
Losy mistrzowskiego tytułu wydają się być rozstrzygnięte. |
|
•Bartosz Pyciarz, 3 pa?dziernika 2011, wyświetlenia: 3946 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Ed Carpenter odniósł sensacyjne zwycięstwo we wczorajszym wyścigu IndyCar Series w Kentucky. Przy okazji było to pierwsze zwycięstwo zespołu Sarah Fisher Racing w historii tej serii.
Amerykanin stoczył fascynujący pojedynek w końcówce wyścigu z Dario Franchittim i ostatecznie pokonał Brytyjczyka na fotofiniszu o 0.0098 sekundy.
W kwestii walki o tytuł decydująca okazała się sytuacja podczas pierwszej serii zjazdów do boksów. Will Power, który prowadził do tego momentu, jechał do swojego miejsca serwisowego, gdy niespodziewanie Ana Beatriz wyjechała wprost pod auto Australijczyka powodując uszkodzenia bolidu zespołu Penske.
Żółta flaga wywieszona na skutek odłamków leżących w pit-lane, pozwoliła mechanikom Penske na niewielkie naprawy bolidu i dzięki temu Power powrócił do stawki na okrążeniu lidera, jednak był dopiero 23. Jednak i tak bolid nie prowadził się tak jak powinien i dotyczhczasowy lider mistrzostw dojechał dopiero na 19. miejscu. Franchtti ma teraz 18 punktów przewagi podczas gdy do końca pozostała już tylko runda w Las Vegas.
Franchitti, który zdecydował się na późniejsze zjazdy do boksów, miał nieco szczęścia gdy wypadkowi uległa Beatriz i długi okres żółtej flagi pozwolił rozwiać obawy kierowcy Ganassi o braku paliwa na koniec wyścigu. Takiego szczęścia nie miał Graham Rahal, który musiał zjechać do boksów po paliwo na 30. okrążeń przed metą co otworzyło drogę do ataku dla Carpentera. Co ciekawe 30-latek musiał kierować używając tylko jednej ręki, po tym jak poluzował mu się wizjer i musiał używać drugiej ręki do trzymania go. To jednak nie przeszkodziło mu w odniesieniu pierwszego w karierze zwycięstwa w IndyCar.
Incydent Powera w boksie nie był jedynym tego wieczoru. Simona de Silvestro wyjeżdżając na zimnych oponach nie utrzymała przyczepności tylnej osi i bolid obrócił się uderzając w ścianę i raniąc jednego członka załogi. Później kolizję z Alexem Lloydem zaliczył jadący na drugim miejscu Marco Andretti, a niemal w tym samym czasie JR Hildebrand wjechał zbyt szybko na swoje stanowisko i nie wyhamował w odpowiednim momencie potrącając jednego z mechaników.
Te incydenty pozwoliły finiszować na trzecim miejscu Scottowi Dixonowi przed Jamesem Hinchcliffem, Ryanem Hunter-Reay, Oriolem Servia, Wadem Cunninghamem oraz Ryan Briscoe. Wszyscy oni zmieścili się w sekundzie straty do Carpentera. W Kentucky mieliśmy również małą zapowiedź Las Vegas, po tym jak Dan Wheldon zmuszony był ruszać z końca stawki, ponieważ jego bolid nie przeszedł kontroli technicznej po kwalifikacjach. Ostatecznie Brytyjczyk dojechał do mety jako 14.
•IndyCar Series > 2011 > Kentucky Indy 300, Kentucky - 2,413 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 67 | Ed Carpenter | | Sarah Fisher Racing | Dallara Honda | 200 | 1h42m02,783 | 50 |
2. | 10 | Dario Franchitti | | Chip Ganassi Racing | Dallara Honda | 200 | +0:00,010 | 40 |
3. | 9 | Scott Dixon | | Chip Ganassi Racing | Dallara Honda | 200 | +0:00,105 | 35 |
4. | 06 | James Hinchcliffe | | Newman/Haas Racing | Dallara Honda | 200 | +0:00,301 | 32 |
5. | 28 | Ryan Hunter-Reay | | Andretti Autosport | Dallara Honda | 200 | +0:00,404 | 30 |
6. | 2 | Oriol Servia | | Newman/Haas Racing | Dallara Honda | 200 | +0:00,681 | 28 |
7. | 17 | Wade Cunningham (D) | | Sam Schmidt Motorsports | Dallara Honda | 200 | +0:00,702 | 26 |
8. | 6 | Ryan Briscoe | | Team Penske | Dallara Honda | 200 | +0:00,789 | 24 |
9. | 44 | Buddy Rice | | Panther Racing | Dallara Honda | 200 | +0:01,001 | 22 |
10. | 7 | Danica Patrick | | Andretti Autosport | Dallara Honda | 200 | +0:01,008 | 20 |
11. | 22 | Townsend Bell | | Dreyer & Reinbold Racing | Dallara Honda | 200 | +0:01,177 | 19 |
12. | 38 | Graham Rahal | | Chip Ganassi Racing | Dallara Honda | 200 | +0:01,232 | 18 |
13. | 83 | Charlie Kimball (D) | | Chip Ganassi Racing | Dallara Honda | 200 | +0:01,779 | 17 |
14. | 77 | Dan Wheldon | | Sam Schmidt Motorsports | Dallara Honda | 200 | +0:02,067 | 16 |
15. | 5 | Takuma Sato | | Lotus KV Racing Technology | Dallara Honda | 200 | +0:02,117 | 15 |
16. | 14 | Vitor Meira | | A.J. Foyt Enterprises | Dallara Honda | 200 | +0:02,429 | 14 |
17. | 82 | Tony Kanaan | | Lotus KV Racing Technology | Dallara Honda | 200 | +0:03,010 | 13 |
18. | 27 | Mike Conway | | Andretti Autosport | Dallara Honda | 200 | +0:03,461 | 12 |
19. | 12 | Will Power | | Team Penske | Dallara Honda | 200 | +0:06,497 | 12 |
20. | 4 | John R. Hildebrand (D) | | Panther Racing | Dallara Honda | 199 | 1 okr. | 12 |
21. | 18 | James Jakes (D) | | Dale Coyne Racing | Dallara Honda | 198 | 2 okr. | 12 |
22. | 30 | Pippa Mann | | Rahal Letterman Lanigan Racing | Dallara Honda | 197 | 3 okr. | 12 |
23. | 59 | Ernesto Viso | | Lotus KV Racing Technology | Dallara Honda | 192 | 8 okr. | 12 |
24. | 24 | Ana Beatriz (D) | | Dreyer & Reinbold Racing | Dallara Honda | 165 | 35 okr. | 12 |
25. | 78 | Simona de Silvestro | | HVM Racing | Dallara Honda | 141 | 59 okr. | 10 |
26. | 19 | Alex Lloyd | | Dale Coyne Racing | Dallara Honda | 140 | 60 okr. | 10 |
27. | 26 | Marco Andretti | | Andretti Autosport | Dallara Honda | 140 | 60 okr. | 10 |
28. | 34 | Dillon Battistini (D) | | Conquest Racing | Dallara Honda | 124 | 76 okr. | 10 |
29. | 3 | Helio Castroneves | | Team Penske | Dallara Honda | 34 | 166 okr. | 10 |
| |
Pole position: Will Power (Team Penske #12) - 0:48,595 (+1 pkt.) Najszybsze okrążenie: Ed Carpenter (Sarah Fisher #67) - 0:24,224 na 73 okrążeniu Premia za prowadzenie przez najwięcej okrążeń: Dario Franchitti (Ganassi Racing #10) +2 pkt. Objaśnienie skrótów: D - debiutant Zdjęcia z imprezy | Klasyfikacje generalne | Kalendarz wyścigów |
|
Źródło: autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|