F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Przyszłoroczny bolid Ferrari będzie znacznie bardziej agresywny

Stefano Domenicali był zaskoczony, kiedy zobaczył model.
Paweł Zając, 5 pa?dziernika 2011, wyświetlenia: 1964<< | lista | T- | T+ | >>
Główny projektant Ferrari, Nikolas Tombazis ma nadzieję, że znacznie bardziej agresywne podejście podczas procesu projektowania nowego samochodu przyniesie wymierne korzyści w przyszłym roku.

„Mam nadzieję, że wyniki będą mówić same za siebie, kiedy pokażemy samochód i co ważniejsze, przejedziemy nim kilka pierwszych wyścigów” – powiedział Tombazis za pośrednictwem strony Ferrari.

„Bardziej agresywne podejście jest wynikiem analizy naszych porażek w ciągu kilku ostatnich lat. Zrozumieliśmy, że byliśmy zbyt konserwatywni i to zamknęło przed nami pewne drogi rozwoju. Przyszłoroczny samochód będzie więc bardziej agresywny jeśli chodzi o aerodynamikę, co będzie wymagało znacznie większej współpracy z tymi, którzy rozwijają strukturę auta”.

„To może być trudne z punktu widzenia innych aspektów samochodu, jednak pozostawia wiele możliwości rozwoju aerodynamiki. Innym elementem nowego podejścia ma być wykorzystanie tunelu aerodynamicznego. Będziemy nie tylko skupiać się na optymalizacji tego co mamy, ale również na sprawdzaniu nowych pomysłów, które niekoniecznie muszą zadziałać, ale mogą dostarczyć ciekawych wyników”.

Obecny sezon jest dla włoskiej ekipy rozczarowujący – zaledwie jedna wygrana i trzecia pozycja w klasyfikacji konstruktorów. Tombazis przyznał, że zespół całkowicie skupia się na przyszłym roku, a nowy samochód jest już w produkcji. „Obecnie kończymy główne komponenty, większe części, które wymagają dłuższego czasu produkcji. Chodzi tutaj o podwozie, ogólny zarys samochodu, zawieszenie i skrzynię biegów. Część z nich jest już w fazie produkcji, inne są na ostatnim etapie projektowania. Jesteśmy dokładnie w połowie rozwoju aerodynamiki i można już powiedzieć, że całkowicie skupiamy się na nowym bolidzie”.

Grek przyznał również, że jego zespół może przetestować kilka przyszłorocznych części w pozostałych pięciu wyścigach. „Skoro tytuł nie jest już w naszym zasięgu, to nasze wysiłki są skupione na przyszłym roku. Regulaminy techniczne nie zmieniają się zbyt mocno, więc, nie licząc układu wydechowego, mamy ogólną stabilność. Pewne obszary 150° są istotne dla przyszłego sezonu, dlatego też w pozostałych wyścigach będziemy eksperymentować. Możemy na przykład wypróbować nowe przednie skrzydło, które inaczej pracuje. Możemy próbować i od razu się uczyć. Mamy nadzieję, że obecny samochód przyniesie nam pewne korzyści”.

Tombazis zaznaczył również, że Stefano Domenicali był zaskoczony projektem nowego samochodu, kiedy po raz pierwszy zobaczył model. „Myślę, że wizualnie nowy samochód jest inny od obecnego, nasz szef powiedział «wow», kiedy po raz pierwszy go zobaczył. Mam nadzieję, że znajdzie to odzwierciedlenie w wynikach. Wyznaczyliśmy sobie ambitne cele i jestem optymistycznie nastawiony co do tego, że uda nam się je zrealizować”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
01.05.2024  LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami
01.05.2024  Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami
01.05.2024  LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
24.04.2024  Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari
Tagi:
Ferrari

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
adept, 05.10.2011 11:34[!]
Nie przypominam sobie z ubiegłych lat silnego związku między mówieniem że ma się szybki bolid, a posiadaniem takiego bolidu. Raczej bywało odwrotnie jeżeli już ;).
jpslotus72, 05.10.2011 13:24[!]
Żeby tylko nie popadli ze skrajności w skrajność - nadmiar "agresywności" w podejściu do konstrukcji może zaszkodzić tak samo jak jej brak... Oby to "wow" nie zamieniło się w "oops". Nie jestem jakimś zagorzałym fanem Ferrari, ale wyrównana czołówka to większe emocje - więc wolałbym, żeby w Maranello powstał naprawdę konkurencyjny bolid.
Galvan, 05.10.2011 14:50[!]
Czy mi się tylko wydaje, czy mówią tak już 3 rok z rzędu?
Xjumpaytech, 05.10.2011 16:36[!]
Galvan no niestety tak, ale tym razem są inni projektanci. Może zrozumieli problem? Jestem dobrej myśli, chociaż ten bolid był zapowiadany również jako bomba, przed sezonem nawet mówili, że przeszli crash-test podwozia, co ich bardzo ucieszyło, bo zmiany są radykalne. W nadwoziu ich nie było, więc spodziewam się, że tak samo było z podwoziem :). No i zrozumieli problem z trafianiem. Nie można zakładać tylko jednego słusznego projektu, a trzeba również poszukać właśnie rozwiązań, które niekoniecznie muszą dobrze działać, ale po modyfikacjach to kto wie, a nuż się trafi coś bardzo dobrego.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca