F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

08.05.2024

Ferrari sprawdzi poprawki na Imolę podczas dnia filmowego na Fiorano

Ocon: Alpine nie może mocno celebrować punktu z Miami

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Słabsze zespoły zabiegały o zwiększenie limitu 107 procent

Jest jednak niemal pewne, że pomysł ten nie znajdzie poparcia.
Nataniel Piórkowski, 14 pa?dziernika 2011, wyświetlenia: 2254<< | lista | T- | T+ | >>
Zespoły Formuły 1 omawiały pomysł zwiększenia w przyszłym sezonie limitu czasu uzyskanego w kwalifikacjach upoważniającego do startu w wyścigu ze 107 do 110 procent, jednak wydaje się, że jest mało prawdopodobne, aby idea ta otrzymała jakiekolwiek poparcie.

Podczas czwartkowego spotkania Sportowej Grupy Roboczej F1, jednym z omawianych tematów była sprawa zwiększenia regulaminowego limitu 107 procent.

Takie posunięcie pomogłoby zespołom z końca stawki uniknąć ryzyka nieprzystąpienia do przyszłorocznych wyścigów, jeśli takie zespoły jak Red Bull Racing dokonałyby znaczącego kroku naprzód.

Jednakże pomimo analizy sprawy przez zespoły i dyrektora wyścigów z ramienia FIA – Charliego Whitinga, pomysł zwiększenia limitu nie otrzymał większego poparcia i jest niemal pewne, że zostanie odrzucony. Szef zespołu HRT, który zabiegał o prowadzenie dyskusji nad zmianą regulaminu, powiedział: „Ten pomysł był omawiany wiele razy, ale jesteśmy usatysfakcjonowani z zachowania obecnego progu 107 procent. Nie mamy z nim problemów”.

Reguła 107 procent została w tym roku zastosowana tylko raz, gdy Vitantonio Liuzzi i Narain Karthikeyan nie zakwalifikowali się do inaugurującego sezon wyścigu o Grand Prix Australii, po trudnym przebiegu wszystkich sesji treningowych. Od tego czasu każdy z zespołów został dopuszczony do udziału w wyścigach, nawet w przypadkach, gdy rzeczywisty czas okrążeń przekraczał w ich przypadku 107 procent rezultatu pole position.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy
Team Lotus
Virgin
HRT

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
FelipeF1., 14.10.2011 10:41[!]
po co jak i tak nie przestrzega sie tej reguły
Pepik, 14.10.2011 10:43[!]
Ta reguła i tak jest punktem widmo w regulaminie, więc zdziwiła mnie ta informacja.

Zresztą czasy uzyskiwane przez najszybszych w Q1 odbiegają dość znacznie od tych z Q3 (opony) przez co 107% niejako automatycznie powiększa się do tych 110% :)
Flaczek, 14.10.2011 10:43[!]
"Pic na wodę, fotomontaż"...

Zresztą jeżeli, któryś z zespołów takie obawy to ja im radze zrezygnować z F1. Oni powinni zmniejszać stratę, a nie zwiększać.
Kamikadze2000, 14.10.2011 10:46[!]
W tym roku dają jeszcze "taryfę ulgową". W przyszłym sezonie myślę jednak, że takowej nie będzie i chocby tracili pół sekundy, do wyscigu dopuszczeni nie zostaną. Jeżeli tak, poraz wycofac ten przepis. ;)
H5N1, 14.10.2011 10:50[!]
Na przykładzie team lotus widać, że nowy zespół nie ma po co się martwić o 107%, wystarczy dobre szefostwo. Bo HRT albo virgin nie zajdą daleko zmieniając co chwile kierowców i nie robiąc żadnych poprawek.
akkim, 14.10.2011 10:52[!]
@Kamikadze2000

Porzuć wszelką nadzieję, przynajmniej tak sądzę,
nic przepisów nie łagodzi - jak godne pieniądze.
marla, 14.10.2011 11:17[!]
Po co zmieniać przepis, który nie jest przestrzegany? <facepalm>
Masio, 14.10.2011 13:01[!]
Kompletnie bez sensu. Ten przepis nie jest przestrzegany to raz, a dwa, to jednak w większości GP te zespoły mieszczą się w limicie.
punksnotdead, 14.10.2011 13:29[!]
Hahaha. To, że i tak i tak nie przestrzegają zasady 107% to raz, ale po drugie - nowe zespoły powinny wykonywać krok do przodu z sezonu na sezon. Więc jeśli już grzebać przy tym zapisie w regulaminie, to trzeba byłoby ten próg przesunąć w drugą stronę. Czemu im ułatwiać? Powinno się od nich wymagać. Nie można całe życie mieć taryfy ulgowej.
jpslotus72, 14.10.2011 14:10[!]
Już lepiej by było w ogóle zrezygnować z tej reguły, niż zwiększać limit - tym bardziej, że i przy obecnym jak do tej pory poza jednym wyjątkiem zawsze stosowano "wyjątek"... A gdyby ktoś naprawdę nie nadążał, to znaczy, ze startuje w niewłaściwej serii.
adept, 14.10.2011 14:55[!]
Nie pamiętacie, dlaczego ten przepis nie jest przestrzegany? Pierwsze kwalifikacje w których go nie zastosowano były krótko po tym jak stwierdzono że dmuchane dyfuzory są nielegalne. Wolniejsze zespoły nie protestowały przeciwko dyfuzorom "w zamian" za to że są dopuszczani do wyścigów.
http://www.f1wm.p...p/news_id-22058.html - jeżeli ten artykuł nie od razu Was przekonuje, to spójrzcie co wtedy o tamtych wydarzeniach pisaliśmy - komentarze pod nim.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca