F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Webber popiera nowe wytyczne FIA w sprawie wyprzedzania

Michael Schumacher nie jest jednak pewny, czy są one korzystne dla sportu.
Nataniel Piórkowski, 16 pa?dziernika 2011, wyświetlenia: 3443<< | lista | T- | T+ | >>
Mark Webber poparł plan udoskonalenia zasady jednokrotnej zmiany linii jazdy podczas obrony pozycji i wyraził nadzieję, że będzie on obowiązywał podczas kolejnych trzech wyścigów kończących sezon 2011.

Wczoraj okazało się, że Sportowa Grupa Robocza FIA uzgodniła w ten weekend nową regułę, mającą nie doprowadzać do kontrowersyjnych manewrów jak te z Grand Prix Włoch, w którym Michael Schumacher naciągał przepisy do granic możliwości, usiłując odeprzeć ataki Lewisa Hamiltona.

Pytany o to, czy nowa definicja jednokrotnej zmiany linii jazdy jest korzystna dla wyścigów F1, Webber odpowiedział: „Tak, ale musi być ona bardzo konsekwentnie interpretowana z perspektywy sędziów, a nie wszyscy z nich ścigali się bolidami F1. Wielu stewardów to robiło, ale bardzo ważne jest przedstawianie rzeczy w czerni i bieli i trzymanie się ich. Zasada ta jest ruchem we właściwym kierunku. Wierzę, że jest to krok naprzód, szczególnie z systemem DRS i tego typu nowinkami”.

„Ostatecznie dobrze byłoby, gdyby przeniosła się ona na niższe serie. Oglądamy tam wiele dużych incydentów. Chłopaki jeżdżą super, super, super agresywnie w niższych formułach, a te standardy są nie do przyjęcia w F1, ponieważ jeśli na Monzy jeździsz 350 km/h... Trzeba ścigać się twardo i fair. Jak wiesz, uwielbiam takie podejście, ale tylko jeśli pozostawisz trochę wolnego pola w niektórych miejscach, zorientujesz się, kiedy walka powinna się skończyć – głównie w strefach hamowania. W przyszłości to ich będą dotyczyły niejasności, ale proste są całkiem łatwe. Dopiero gdy naciskasz hamulec tworzy się wyzwanie”.

Michael Schumacher nie jest jednak przekonany o korzyściach płynących z nowych zasad: „Szczerze mówiąc myślę, że jest jasne, co i kiedy można zrobić. Ten zapis jest zależny wyłącznie od punktu widzenia sędziów, a my nie zawsze myślimy tak samo, jak oni. Nie zawsze jest dokładnie takie samo zdarzenie lub sytuacja, więc zawsze jest pozostawiony margines na interpretację. Nie sądzę, że zawsze wszystkie rzeczy widziane są jako czarno-białe”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Schumacher Mich.
Webber M.
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
IceMan11, 16.10.2011 14:17[!]
Zgadzam się z Michaelem :) Zasad jest tyle, a mimo to za identyczne wykroczenie sędziowie mogą jednemu dać karę, a drugiemu nic. Teraz będzie podobnie. Obym sie mylił :)
sneer, 16.10.2011 14:32[!]
Webber może by się nie odzywał.... o ile w zeszłym roku był dla mnie kimś kto walczy sam przeciw wszystkim to w tym pokazał że nie ma jaj niestety. Zamiast powiedzieć co sobie myśli o RB, za kasę zgodził się robić za giermka.
dragon92, 16.10.2011 14:40[!]
Nie popieram zmiękczenia tego sportu.
schuey, 16.10.2011 15:43[!]
historia zweryfikuje troche to wszystko..Schumi nie chce brac udzialu w zabawie typu: uwaga nadjezdzam z tylu widzisz mnie? zjedz..uwazaj jak sie bronisz ojojoj ale sie narobilo co za peszek itp...
to jest sport dla ludzi z cojones i dlatego im placa w setkach milionow...Niech wraca Kubica porozpychac sie troszke łokciami...przynajmniej on i Schumi nie jezdza jak placki
Karol26, 16.10.2011 16:34[!]
Ja myślałem, że ta zasada istnieje a tu jej niby nie ma. Chamskie blokowanie jest nie dopuszczalne. Powinna być raz zmiana pasa ruchu na prostej i tyle ;)
modlicha, 16.10.2011 16:36[!]
Dla mnie wyprzedzanie powinno wyglądać tak :

1. Zlikwidować DRS
2. Zarówno broniący się jak i atakujący mogą wykonywać dowolne manewry tj. dowolna ilość zmian linii jazdy
3. Wyjątek od punktu 2: Jeżeli kierowcy z tyłu uda się zrównać choćby przednim skrzydłem z tylną osią broniącego to kierowca z przodu MUSI zostawić obowiązkowo miejsce na asfalcie na szerokość bolidu. Nie ma chamskiego spychania na murki, trawę itd. pod groźbą drive through lub 10sek PIT.
Jeśli dopuścił już do tego że ktoś mu wsadził "nos" z boku to sorry ale miejsce trzeba mu zostawić.

Jasno i przejrzyście. I byłaby walka na każdym zakręcie i fragmencie toru a nie czekanie do strefy DRS.
IceMan11, 16.10.2011 16:38[!]
@modlicha
W zasadzie to wystarczyłby twój 1-szy punkt aby była walka na każdym zakręcie :)
bartek199874, 16.10.2011 16:40[!]
Ta jednokrotna zmiana lini jazdy jest głupia tym bardziej przy (równie głupim) drs-ie bo ten z przodu praktycznie nie ma szans na obronę. Ja bym wolał jak by mogli robić co chcą poza wypychaniem z toru na trawe. Modlicha popieram!
modlicha, 16.10.2011 16:46[!]
@IceMan11

punkt 3 też musi być bo wtedy każdy "samolubny/nierozsądny" by spychał rywala na trawę jak Schumacher czy ostatnio Vettel na starcie.

A punkt drugi - dlatego dowolna zmiana linii jazdy, że obecnie ciężko jest interpretować ile razy ktoś zmienił linie jazdy, czy to był już powrót na optymalną linie czy jeszcze blokowanie itd. Uważam że mogliby się blokować do woli do czasu aż komuś uda się wsadzić "nos".

W przypadkach kolizyjnych łatwe do interpretacji dla sędziów. Na powtórkach widać by było wyraźnie kto zawinił
Qooler, 16.10.2011 17:01[!]
Zanim będziecie dyskutowali o czymś, o czym nie macie zielonego pojęcia, proponuję sięgnąć do regulaminów Indy. Wprowadzić i wszystko jasne. Jest tam wyprzedzanie, crashe, jazda po całości. Nie ma tylko blokowania. To blokowanie jest solą tego manewru. Niech wprowadzą zakaz blokowania. Koniec. Zobaczycie jakie są wyścigi. Tym kierowcom nie brakuje ani polotu, ani odwagi. Brakuje im tylko możliwości, a dzisiejsze regulaminy nie dają im takiej możliwości. Ewentualnie wprowadzić dodatkowa moc, na okreslony czas do wykorzystania, np. 60 sek. Wy proponujecie zabijanie, bo myślicie, że oni jak w Play Station , mają 8 żyć. Nie, nie mają (((:::
IceMan11, 16.10.2011 17:10[!]
@modlicha
Mi się podoba jak obecnie się bronią. Wystarczy aby mieli bolidy, które mają porównywalną prędkość, a jedna zmiana kierunku (tak jak jest obecnie dozwolona) w zupełności by wystarczyła. Przynajmniej tak mi się wydaje :)
Ten punkt drugi mi się za bardzo nie podoba. Wtedy byłby zamęt i mnóstwo kraks. Obecnie ciężko jest wyprzedzić bolid, a co dopiero gdy ten przed nami mógłby sobie eskami popylać ;)
modlicha, 16.10.2011 17:29[!]
Cytat IceMan11 :
Obecnie ciężko jest wyprzedzić bolid

że co??? My chyba oglądamy inne dyscypliny sportowe. Mało Ci "wyprzedzania" obecnie? Ja czuje już przesyt...znaczy się tym co można nazwać wyprzedzaniem, ale tylko je udaje.

Cytat Qooler :
To blokowanie jest solą tego manewru

Wiesz to można traktować dwojako...w naszym języku to powiedzonko ta sól oznacza przyprawę, która dodaje potrawie smaku. I ja uważam że bez blokowania, bez obrony nie byłoby tego smaczku..
Ralph1537, 16.10.2011 18:10[!]
może jeszcze wymyślą zakaz zmiany pozycji podczas wyprzedzania lub obrony
RY2N, 16.10.2011 19:47[!]
@modlicha
Wydaje mi się, że z tym punktem 3 to nie jest tak prosto, bo wystarczy żeby jakiś nieudacznik w HRT opóźnił hamowanie żeby jego nos znalazł się w okolicy tylnych kół poprzedzającego bolidu (i nie ważne że potem przestrzeli zakręt, poprzedzający bolid musi mu ustąpić). Coś takiego pokazał dziś Pietrow, kiedy prawie mu się udało wsunąć nos bolidu w okolicę tylnych kół Schumachera. Według tej zasady Schumacher nie powinien zacieśniać toru jazdy (pomimo, że szedł optymalną linią). Być może Twój pomysł z pkt. 3 trzeba by uzupełnić o stwierdzenie, że zrównanie musi nastąpić przed rozpoczęciem hamowania (tzn. jeżeli następuje w trakcie hamowania to się nie liczy i poprzedzający może robić co chce)
IceMan11, 16.10.2011 20:21[!]
@modlicha
No "wyprzedzania" nie brakuje właśnie. Mi chodzi o wyprzedzanie, które czasami z DRS jest trudne, a bez niego jest kaplica. Co by było gdyby broniący mógł jechać jak chce? Baaardzo mało wyprzedzeń. Ja ogólnie nie jestem fanem wyprzedzania, ale chyba oglądałeś poprzednie sezony i wiesz jak miała się sprawa wyprzedzania. Przede wszystkim jak trudno było wyprzedzić zawodnika, który był znacznie wolniejszy. Mam nadzieję, że rozumiesz :)
jpslotus72, 16.10.2011 20:21[!]
Cytat :
Wierzę, że jest to krok naprzód, szczególnie z systemem DRS i tego typu nowinkami
Właśnie z DRS-em - jak zauważył @bartek199874 - to już by doprowadziło do kompletnej sztuczności - jak w grze komputerowej, przechodzonej za pomocą "kodów" (chyba właśnie tacy "gracze" są dla FIA od jakiegoś czasu "docelową publicznością" - stąd zmiany wprowadzane "pod publikę", a nie dla kibiców). Może wyprzedzany powinien jeszcze, dla większej wygody atakującego, zwalniać i zjeżdżać na pobocze - jak w ruchu drogowym, przy przepuszczaniu pojazdu uprzywilejowanego "na sygnale"...
Jest obecny przepis i powinien on być stosowany rozsądnie - czyli sprawą podstawową jest dobieranie sędziów, którzy mają rozsądne spojrzenie na ściganie - po prostu wiedzą, o co "w tej całej Formule 1" naprawdę chodzi. Czy znajdzie jeszcze przynajmniej kilku takich - w najlepszym tego słowa rozumieniu - koneserów?
bazyli1918, 17.10.2011 10:52[!]
sneer: popieram, ale to już nie młodzieniaszek i trochę kasy po karierze się przyda, a wczorajszy wyścig pokazał, że RBR jest w stanie popsuć wyścig Markowi tylko, żeby nie zagroził Sebie ( gdyby został na torze dwa okrążenia dłużej od Lewisa to spokojnie wyjechałby przed nim a tak męczył telewidzów do końca wyścigu)
Kubicomaniak, 17.10.2011 11:40[!]
@modlicha
Co do drugiego punktu to też się nie zgadzam , natomiast pod trzecim to się podpisuję obiema rękami i nogami. Od wielu lat uważam że tak powinno być.
Wtedy moim zadaniem przy ewentualnych kolizjach można by prawie zawsze obarczyć winą jednego lub drugiego kierowcę. A nie tak jak teraz, jest kolizja a jeden z kierowców nie ze swojej winy zostaje wyeliminowany z wyścigu bo określane jest jako RA. To pojęcie powinno być raz na zawsze wykreślone ze słownika F1.
mbwrobel, 19.10.2011 01:12[!]
Szkoda, że polska drogówka nie zna takiego pojęcia, jak "race accident" :-D.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca