F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Alonso: Musimy poprawić się w kwalifikacjach

Hiszpan wypowiedział się również na temat walki z Pietrowem.
Igor Szmidt, 17 pa?dziernika 2011, wyświetlenia: 2648<< | lista | T- | T+ | >>
Fernando Alonso twierdzi, że Ferrari musi poprawić swoje tempo kwalifikacyjne w ostatnich wyścigach sezonu, jeśli chce myśleć o kolejnej wygranej. Hiszpan ponownie zaprezentował bardzo dobrą formę na dłuższych przejazdach w ostatnim Grand Prix Korei, jednak jego szanse na walkę o miejsce na podium zostały znacznie zmniejszone przez dość dalekie miejsce startowe oraz słaby pierwszy stint.

W rozmowie po wyścigu, Alonso wierzył, że włoski zespół wciąż musi popracować nad osiągami bolidu na pojedynczych okrążeniach. „Mieliśmy dobre tempo pod koniec wyścigu i z pewnością przy miękkich oponach byliśmy dość szybcy. Na początku jednak jechałem prawie na maksimum i nie sądzę, że gdybym miał przed sobą czyste powietrze, mógłbym pojechać szybciej. Jest to konsekwencją słabych kwalifikacji. Zazwyczaj w niedzielę jesteśmy w lepszej formie niż w sobotę, jednak z powodu słabszych kwalifikacji dochodzimy do grupy liderów dopiero w końcówce wyścigu, czyli odrobinę za późno”.

„Musimy poprawić naszą formę w soboty, spróbować wystartować z nieco lepszego miejsca i wtedy w niedzielę nasza forma jest taka jak reszty. Dojeżdżamy do flagi w szachownice w grupie czterech, pięciu samochodów, mieszczących się w dwóch sekundach, więc to kolejne potwierdzenie na to, że w soboty mamy małe problemy, a w niedzielę sprawy mają się dla nas lepiej. Spróbujemy się poprawić”.

Alonso przyznał również, że miał szczęście podczas incydentu z Witalijem Pietrowem na początku wyścigu, kiedy obaj wjechali koło w koło w trzeci zakręt za szybko. „Wyjeżdżaliśmy z boksów, podczas gdy na torze nadjeżdżała grupa kierowców i ten wyjazd był dość ciężki. Dojechaliśmy do punktu pomiaru DRS dość blisko siebie i mieliśmy z Witalijem aktywowany system DRS. On wykorzystał przepływ powietrza za mną i mnie wyprzedził. Ja skorzystałem z jego przepływu i przy takiej sytuacji dojechaliśmy o 30km/h szybciej od reszty! Zarówno on jak i ja zahamowaliśmy za późno. Miałem szczęście, ponieważ byłem po zewnętrznej stronie i mogłem nieco wyjechać, natomiast on nie miał i wpadł na Michaela. Jeden z bolidów prawie mnie uderzył, jednak zobaczyłem go w ostatniej chwili i uniknąłem wypadku, więc było okej”.

Zapytany o jego komentarze przez radio w końcowym etapie wyścigu, gdy słyszeliśmy 'Poddaję się', Alonso odpowiedział: „Przejechałem 20 okrążeń w tempie kwalifikacyjnym, aby złapać grupę kierowców przede mną. Dwa okrążenia przed końcem miałem sytuację w ostatnim zakręcie, kiedy niemalże wpadłem na ścianę. Zapytałem zespół ile zostało okrążeń, a oni powiedzieli mi, że dwa. Odpowiedziałem, że nie dam rady tego zrobić, było wystarczająco na ten dzień”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
30.04.2024  Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso
21.04.2024  Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu
20.04.2024  Alonso: Myślałem już o porzuceniu ostatniego kółka
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
18.04.2024  AMuS: Mercedes oferował Alonso roczną umowę z opcją
Tagi:
Alonso F.
Ferrari

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Lysy, 17.10.2011 16:51[!]
Myślałem że Alonso out, a jednak zwiał :)
Szkoda, bo zapłaciłem Witalijowi za zniszczenie wyścigu Fernando
katinka, 17.10.2011 17:35[!]
Brawo Fernando, 20 kolek w tempie kwalifikacyjnym, to cos jak wtedy Robert gdy wygral w Kanadzie, a nie kazdy by potrafil. No i opony calkiem niezle trzymaly, szkoda, ze zabraklo jeszcze kilku okrazen do podium, nalezalo mu sie, za to co robi z tym nie najlepszym bolidem Ferrari.
MairJ23, 17.10.2011 17:58[!]
A jednak sie mylilem, Fernando na serio sie poddal - co jest bardzo dziwne w wykonaniu kierowcy wyscigowego, ktorzy podobno nigdy sie nie poddaja i to ma byc domena mistrzow a on jest podwojnym, wiec jeszcze bardziej cos mi tu nie pasuje.

Dodam tylko tyle ze gdyby szybciej sobie poradzil z Massa to bylby jeszcze blizej czolowki pod koniec wyscigu ale o tym juz jakos nie wspomnial - Chcial przekazac Massie ze jest od niego szybszy ale chyba radio nie dzialalo a sama jazda nie mogl mu tego udowodnic :) oj Fernando :)
pepsi-opc, 17.10.2011 18:11[!]
No ale skoro cisnął tak że mało co nie wjechał w ścianę i nic to nie dawało to bezsensem było ryzykowanie pewnego P5, a do P4 musiałby nadrobić kilka sekund + wyprzedzić Buttona w 2 okr.
kusza, 17.10.2011 18:27[!]
Cecha mistrzow jest rowniez ocena sytucji. A cisnac bez sensu to tylko glupek potrafi - Hamilton, Monza, 2009.
m3nel23, 17.10.2011 18:59[!]
@kusza
Ale za to właśnie kochamy kierowców. A Hamilton nie jest głupkiem. ;]
kabans, 17.10.2011 19:40[!]
katinka ta 20 kółek w tempie kwalifikacyjnym ale Heidfeld miał lepsze FL,
- gdyby Alfons:) wyszedł przed Masse już na początku wyścigu to pewnie zakończyłby wyścig na podium
kusza, 17.10.2011 19:53[!]
@m3nel23
Czasami jest.
Kamikadze2000, 17.10.2011 20:29[!]
@m3nel23 - oby tylko kiedyś nie skończył, jak GV... ;/
marla, 17.10.2011 20:37[!]
Fernando to mój champion jeśli chodzi o radiowe teksty. :) "I don't want to know", "I don't want anymore radio" czy "I am really relaxed" i wiele innych. Teraz do kolekcji dojdzie "I give up, I give up". ;)
MairJ23, 17.10.2011 21:37[!]
@Kamikadze2000 oj straszny byl ten wypadek na Zolder. GV to byl na serio utalentowany kierowca. Ale wtedy w 82 roku chyba nikt nie myslal jeszcze o zabezpieczeniahc jak dzisiaj. Wyrzucilo faceta z bolidu - to chyba bardzo niedobrze... dzisiaj nie do pomyslenia.

Swoja droga zycie od smierci dzieli czasami sekunda... mam nadzieje ze takich wypadkow juz sie nie zobaczy w swiecie motosportu.
http://www.youtub.../watch?v=GDSR6lHCcDg
MairJ23, 18.10.2011 03:01[!]
juz poprawione ! omsklo sie :)
katinka, 18.10.2011 14:27[!]
@m3nel23
Zgadzam sie, ja wlasnie tez za to bardzo lubie Lewisa i wogole chyba za wszystko;)

@kabans
Zapomnialam, faktycznie czas FL Nicka w Kanadzie byl lepszy niz Roberta, ale Kubica mowil, ze jechal jak w qualu, aby po pit stopie znalezc sie przed Hiedfeldem, wiec pewno tak bylo.
A do Alo nie ma co miec pretensji, chociaz sama sie zdziwilam, ze odpuscil, a myslalam, ze tak jak Hamilton nigdy tego nie robi. Ale i tak w porownaniu do Massy wyciga z tego bolidu ile sie da i to byl jego bardzo dobry wyscig. Czasem sie zastanawiam, ile Alonso wytrzyma jeszcze w Ferrari, gdy ci nadal nie beda w stanie zbudowac bolidu walczacego w czolowce, bo mam nadzieje, ze samo to, ze jezdzi w tym czerwonym bolidzie takiego fantastycznego kierowce jak Fernando nie zadowala.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca