F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Organizatorzy GP Korei walczą o renegocjację obecnego kontraktu

Umowa w obecnej formie przynosi wydarzeniu wysokie straty.
Maciej Kotuła, 18 pa?dziernika 2011, wyświetlenia: 1736<< | lista | T- | T+ | >>
Organizatorzy GP Korei oczekują współpracy od Berniego Ecclestone'a w renegocjacji istniejącego kontraktu na rozgrywanie imprezy w celu utrzymania jej w kalendarzu.

Pośród znaków zapytania odnośnie przyszłości wyścigu na torze Yeongam, promotor wyścigu Won-Hwa Park przyznał, że wydarzenie zmaga się z kłopotami finansowymi z powodu ogromnej opłaty sankcjonującej, która została ustalona zanim pojawił się na swoim stanowisku. Wraz ze wsparciem władz prowincji South Jeolla, dążących do zredukowania kosztów, Park powiedział, że kluczowym czynnikiem, pozwalającym wyjść GP na prostą jest zredukowanie wydatków, które naturalnie zawierają w sobie również opłatę sankcjonującą.

Zgodnie z opiniami lokalnych mediów, koszt zorganizowania wyścigu w tym roku wyniósł 52 miliony funtów, który zawiera w sobie 35-milionową opłatę sankcjonującą za możliwość zorganizowania wyścigu oraz prawa telewizyjne. Obecna umowa z Formula One Management, obowiązująca do 2016 roku włącznie przewiduje również coroczne zwiększenie opłaty sankcjonującej o 10 procent. Z przychodami z biletów na poziomie 16 milionów funtów, impreza jest obecnie stratna, stając się przez to uzależniona od finansowego wsparcia władz państwowych.

Pomimo głośnych spekulacji na temat porzucenia organizacji wyścigu już od następnego roku właśnie z powodu nieopłacalności wydarzenia, Park jest zdeterminowany, by zrobić wszystko w celu utrzymania wyścigu.

„Staramy się jak możemy, ale oczekujemy współpracy od pana Berniego Ecclestone'a” – powiedział Park w wywiadzie dla Autosportu. Zdecydowanie chcemy nadal rozgrywać tutaj wyścig, ponieważ to duże wydarzenie, nawet jeżeli przynosi ono straty. Chcemy napędzać koniunkturę i zmienić rolniczy wizerunek regionu właśnie przez utrzymanie wydarzenia”.

Zapytany, co w wypadku niechęci Ecclestone'a na zmianę warunków umowy, Park odparł: „Za wcześnie, bym odpowiadał na to pytanie. On doskonale zdaje sobie sprawę z naszej sytuacji i mam nadzieję, że z tego powodu jest bardziej skory do współpracy”.

„Moim głównym celem jest zredukowanie kosztów tak bardzo, jak jest to możliwe” – kontynuował Park. „To podstawowy problem. Część mieszkańców była przeciwko wyścigowi z powodu straty finansowej. Oni właśnie, będący w dużej mierze uboższymi rolnikami, chcieliby rozdysponowania tych funduszy na inne cele, niż na jak na razie mało popularną imprezę”.

„Jednocześnie muszę zwiększać świadomość o motosporcie, dzięki czemu ludzie zrozumieją, co robimy. To może być pośrednia droga do przekonania władz krajowych. Wyścigi nie są tutaj tak znane, jak w innych krajach rozwiniętych”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
08.04.2024  GP Korei Południowej powróci do kalendarza?
20.02.2015  Organizatorzy GP Korei Południowej chcą powrotu imprezy w 2016 roku
19.12.2014  AMuS: F1 obrała kurs na zmianę przepisów dotyczących silników
13.12.2014  Ecclestone: Formuła 1 raczej nie pojedzie w Korei
05.12.2014  Organizatorzy GP Korei zaskoczeni obecnością w kalendarzu F1
Tagi:
Yeongam

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Adakar, 18.10.2011 13:51[!]
Z przychodami z przychodami z biletów na poziomie 16 milionów funtów
dmaot malach, 18.10.2011 13:53[!]
A co tam u małżonki? :)
Tom_Bombadil, 18.10.2011 13:57[!]
I niech ktoś powie, że Bernie nie umie robić interesów... ;-)
benethor, 18.10.2011 14:27[!]
Szczerze to życzę bankructwa GP Korei. Bzdurny, kiepski tor, zbudowany tylko dla kasy i zaprojektowany przez projektanta najgorszych torów w kalendarzu. Organizatorzy nieprzygotowani do swojej funkcji, jeśli wierzyć Bildowi to nawet nie potrafią posprzątać po imprezie. W niedzielę podczas wyścigu pierwszy raz od Bahrajnu 2010 udało mi się przysnąć podczas wyścigu, szkoda, bo końcówka ponoć była dobra.

Oddawać Magny-Cours i Imolę!!!
Karol24, 18.10.2011 14:43[!]
@benethor Magny-Cours i Imola z taką opłatą dla FOM też przyniosły by straty.
Adakar, 18.10.2011 15:27[!]
@benethor @Karol24
Niech nam SPA pełną gębą co roku oddają.

Dla mnie mogą GP Korei w Spa organizować ;-)

@dmaot malach
Dobrze jest. A jutro urodziny mam :-P
konradosf1, 18.10.2011 15:34[!]
@Karol24
ale niema co mówić tu cokolwiek o takiej opłacie za wyścigi na Imoli, czy Magny. Też nie jestem zwolennikiem Tilkodromów (chyba wszystkie mają długość ok. 5.5 km), tutaj kierowcy mają chyba też dosyć torów projektu Niemca. Ciekawi mnie jakie wrażenie wywołają na nas Austin i Delhi. Wracając do Korei - jeśli GP za rok znów przyniesie straty to zastanawiałbym się nad organizacją następnego wyścigu.
akkim, 18.10.2011 15:58[!]
Przede wszystkim Adakar moc mych Gratulacji,
pewnie dość już samotności, pewnej izolacji,
nie chcę by zabrzmiało to jakoś tak wrednie,
ale dlaczego Miałeś mieć lepiej ode mnie ? ;))

Co do toru to porażka, nie ma ciągu na to,
no ale dla Dziadka najważniejsze - płacą,
poświęciłem na to fragment w ostatnim Opisie,
nie wiem czemu - od niedzieli nie ma go do dzisiaj.
kurcjusz, 19.10.2011 07:16[!]
dzien dobry,
ja tam nie rozumiem tylko jednego. zawsze gdy otwiera sie perspektywa jakiegos biznesu ( bo zakladam ze F1 to biznes takze dla panstw organizatorow) robi sie szacunkowe obliczenia ile mozna zarobic na nim, a wiec czy jest oplacalny. tymczasem w f1 jest tak (i to nie pierwszy raz), ze najpierw buduja tor a dopiero pozniej stwierdzaja - niezwykle zdziwienie i smutni - "hej to nie przynosi dochodow - musimy dokladac !, obnizcie oplaty!" :))) - jak to sie dzieje u licha ?:)
Bernie natomiast to mistrz, "pobudowal" sobie na calym swiecie tory i nawet jak sie organizatorzy burza to juz nic bo on ma w czym przebierac a wiec oburzeni wywieraja na nim automatycznie slabszy nacisk :))
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca