F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Mercedes rozwija innowacyjną koncepcję przedniego kanału F?

AMuS przybliża na swych łamach ideę mającą za zadanie zwiększyć docisk samochodu.
Nataniel Piórkowski, 18 pa?dziernika 2011, wyświetlenia: 2976<< | lista | T- | T+ | >>
Auto Motor und Sport donosi, że Mercedes na nowo zaadoptował ideę osławionego „kanału F”, którą zamierza stosować na stałe od przyszłego sezonu.

Magazyn opublikował we wtorek schemat innowacji, która była najprawdopodobniej testowana podczas treningów przed Grand Prix Japonii na torze Suzuka. W przeciwieństwie do systemu, który został zakazany z końcem ubiegłego roku, obszar działania nowego kanału F jest ograniczony do przedniego skrzydła.

Powietrze dostaje się przez owalny otwór w czubku nosa bolidu, a następnie kieruje się w dół poprzez poprzeczne elementy utrzymujące skrzydło, a następnie zostaje wydmuchiwane na jego skrajne, wewnętrzne partie. W przeciwieństwie do systemu z ubiegłego sezonu, ten nie jest aktywowany przez kierowcę, a co za tym idzie – w pełni zgodny z przepisami. Zadaniem innowacji jest zwiększenie siły docisku, przez przekierowanie większej ilości czystego powietrza na podłogę samochodu.

Auto Motor und Sport cytuje również szefa McLarena – Martina Whitmarsha, który przyznaje, iż jest w pełni świadomy ewentualnych korzyści, jakie od przyszłego roku może czerpać zespół Mercedesa: „Jeśli nawet zacząłbyś teraz nad nim pracować, to i tak jest już za późno” – miał powiedzieć Brytyjczyk zaznaczając, że konkurencja i tak będzie eksperymentowała z oryginalnym pomysłem.

Rysunek obrazujący działanie innowacji Mercedesa, można zobaczyć tutaj.

Źródło: onestopstrategy.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
05.05.2024  Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem
04.05.2024  Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024
03.05.2024  Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem
01.05.2024  Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami
24.04.2024  Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku
Tagi:
Mercedes

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
punksnotdead, 18.10.2011 20:42[!]
Hmm... ciekawe, bardzo ciekawe. Zobaczymy, czy faktycznie okaże się efektywne, czy nietrafione, jak przedni wydech renault.
Nirnroot, 18.10.2011 20:58[!]
To chyba nie jest aż tak zaawansowany projekt i mający tak wielki wpływ na całą konstrukcję jak wydech. Pierdółka, oby jedna z wielu... :D
Patrykss94, 18.10.2011 21:02[!]
To jest naprawde niezły pomysł , jednak on nie będzie dawał przy docisku. Max 0,3 s na okrązeniu

nie będzie dawał dużo docisku , Sora :D
Maly-boy, 18.10.2011 21:05[!]
Jak to wyliczyłeś ?
kumien, 18.10.2011 21:28[!]
^^
Przejechał się prototypem :P

Rozwiązanie innowacyjne, ale czy pomocne. Warto zauważyć, że powietrze, które wpadnie przez nos będzie musiało się "odbić" od krawędzi skrzydła i zejść w dół. Niby nic, ale ten opór będzie musiała pokonać jednostka napędowa. Rozwiązanie wygeneruje trochę docisku, ale będzie bardziej męczyć silnik. Coś za coś.
Karol26, 18.10.2011 21:32[!]
Czy da to 0,500 s czy nic to i tak gratulacje dla inżynierów ;) Niezły pomysł :)
pawel92setter, 18.10.2011 22:36[!]
@Nirnroot

Przednie skrzydło ma wielki wpływ na całą konstrukcję! To przecież ono rozprowadza powietrze, jest "pierwszą linią obrony"
konradosf1, 19.10.2011 06:54[!]
brawa za sam pomysł. W czasach gdy zakazane jest prawie wszystko, takie informacje czyta się z uśmiechem na twarzy. Drugą stroną medalu jest to czy ten gadżet będzie pomagał, czy też nie
RY2N, 19.10.2011 09:39[!]
Ciekawe czy Merc (albo Newey) wpadnie na to, że można sterować kanałem F za pomocą przednich kół (jak są skręcone to wtedy struga jest tak kierowana że docisk wzrasta, jak są na wprost na wprost to maleje i redukuje opór)?
ari2k5, 19.10.2011 09:48[!]
@RY2N To nie byłoby trudne do wymyślenia. Chyba nawet mam pomysł jak to zrobić ;)
RY2N, 19.10.2011 11:15[!]
@ari2k5
Pewnie, że nie jest trudne.
Pytanie tylko czy doszczelniając przepisy na następny rok FIA nie zabroni i tego (wszystko zależy od tego jak sformułują zakaz wpływania przez kierowcę na aerodynamikę bolidu).
W końcu koła są połaczone za pomocą układu kierowniczego z dłońmi kierowcy.
publius, 19.10.2011 14:51[!]
Przez taki otwór przy dużej prędkości mogą podać całkiem sporo powietrza. Jeżeli ma on powierzchnię powiedzmy około 0,003m2 (10x3cm) i bolid wchodzi w zakręt z prędkością 200 km/h (55m/s) to w ciągu sekundy na przednie skrzydło podadzą dodatkowo 0,16m3 (160 litrów) powietrza. Powietrze ma gęstość około 1,2 kg/m3. Jeżeli nic nie namieszałem to wychodzi na to, że każda strona przedniego skrzydła zostanie dodatkowo dociążona siła około 1N. I dużo, i mało. Według mnie nie jest to więcej niż +1% do standardu. Powietrze w kanałach będzie powodować opór i wibracje ale też poprzez sama siłę tarcia spowoduje, że wypadkowa siły wewnątrz kanałów będzie działać w dół. Będą mieli podwójną korzyść z tytułu kierunku przepływu powietrza oraz wypuszczania go na skrzydła...niezłe
dancom, 19.10.2011 15:32[!]
Ja mam pomysł dużo ciekawszy, bazujący na gaszeniu tylnego skrzydła przy jeździe na wprost, w szybkich zakrętach skrzydło nie byłoby wygaszane. Bez użycia ruchomych elementów.

Czekam na chętnych, którzy chcieliby skorzystać z mego pomysłu. :]
kibic sribic, 19.10.2011 16:23[!]
@RY2N raczej nie byłoby to legalne, ponieważ to podchodzi po ruchomą część aero.
RY2N, 19.10.2011 18:52[!]
@kibic sribic
No już w tym roku był taki zapis w regulaminie (wprowadzony żeby skasować F-duct), a mimo to pozwolili zespołom zostawić dmuchane dyfuzory, więc wszystko się da obejśc i wyinterpretować jak widać
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca