Hmm... ciekawe, bardzo ciekawe. Zobaczymy, czy faktycznie okaże się efektywne, czy nietrafione, jak przedni wydech renault.
To chyba nie jest aż tak zaawansowany projekt i mający tak wielki wpływ na całą konstrukcję jak wydech. Pierdółka, oby jedna z wielu... :D
To jest naprawde niezły pomysł , jednak on nie będzie dawał przy docisku. Max 0,3 s na okrązeniu
nie będzie dawał dużo docisku , Sora :D
Jak to wyliczyłeś ?
^^
Przejechał się prototypem :P
Rozwiązanie innowacyjne, ale czy pomocne. Warto zauważyć, że powietrze, które wpadnie przez nos będzie musiało się "odbić" od krawędzi skrzydła i zejść w dół. Niby nic, ale ten opór będzie musiała pokonać jednostka napędowa. Rozwiązanie wygeneruje trochę docisku, ale będzie bardziej męczyć silnik. Coś za coś.
Czy da to 0,500 s czy nic to i tak gratulacje dla inżynierów ;) Niezły pomysł :)
@Nirnroot
Przednie skrzydło ma wielki wpływ na całą konstrukcję! To przecież ono rozprowadza powietrze, jest "pierwszą linią obrony"
brawa za sam pomysł. W czasach gdy zakazane jest prawie wszystko, takie informacje czyta się z uśmiechem na twarzy. Drugą stroną medalu jest to czy ten gadżet będzie pomagał, czy też nie
RY2N, 19.10.2011 09:39 | | |
Ciekawe czy Merc (albo Newey) wpadnie na to, że można sterować kanałem F za pomocą przednich kół (jak są skręcone to wtedy struga jest tak kierowana że docisk wzrasta, jak są na wprost na wprost to maleje i redukuje opór)?
@RY2N To nie byłoby trudne do wymyślenia. Chyba nawet mam pomysł jak to zrobić ;)
RY2N, 19.10.2011 11:15 | | |
@ari2k5
Pewnie, że nie jest trudne.
Pytanie tylko czy doszczelniając przepisy na następny rok FIA nie zabroni i tego (wszystko zależy od tego jak sformułują zakaz wpływania przez kierowcę na aerodynamikę bolidu).
W końcu koła są połaczone za pomocą układu kierowniczego z dłońmi kierowcy.
Przez taki otwór przy dużej prędkości mogą podać całkiem sporo powietrza. Jeżeli ma on powierzchnię powiedzmy około 0,003m2 (10x3cm) i bolid wchodzi w zakręt z prędkością 200 km/h (55m/s) to w ciągu sekundy na przednie skrzydło podadzą dodatkowo 0,16m3 (160 litrów) powietrza. Powietrze ma gęstość około 1,2 kg/m3. Jeżeli nic nie namieszałem to wychodzi na to, że każda strona przedniego skrzydła zostanie dodatkowo dociążona siła około 1N. I dużo, i mało. Według mnie nie jest to więcej niż +1% do standardu. Powietrze w kanałach będzie powodować opór i wibracje ale też poprzez sama siłę tarcia spowoduje, że wypadkowa siły wewnątrz kanałów będzie działać w dół. Będą mieli podwójną korzyść z tytułu kierunku przepływu powietrza oraz wypuszczania go na skrzydła...niezłe
Ja mam pomysł dużo ciekawszy, bazujący na gaszeniu tylnego skrzydła przy jeździe na wprost, w szybkich zakrętach skrzydło nie byłoby wygaszane. Bez użycia ruchomych elementów.
Czekam na chętnych, którzy chcieliby skorzystać z mego pomysłu. :]
@RY2N raczej nie byłoby to legalne, ponieważ to podchodzi po ruchomą część aero.
RY2N, 19.10.2011 18:52 | | |
@kibic sribic
No już w tym roku był taki zapis w regulaminie (wprowadzony żeby skasować F-duct), a mimo to pozwolili zespołom zostawić dmuchane dyfuzory, więc wszystko się da obejśc i wyinterpretować jak widać
|