F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

07.05.2024

Horner: Powertrains pozyskało 220 pracowników Mercedesa

Bravi: Sainz jest głównym celem transferowym Audi

Wolff: Krytyka Mintzlaffa nie ma dla mnie najmniejszego znaczenia

Horner: Start Pereza w Miami był zbyt optymistyczny

Sainz: Zjeżdżając okrążenie później to ja mogłem wygrać GP Miami

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Barrichello: Musimy zrozumieć, dlaczego tegoroczny bolid jest tak słaby

Zdaniem Brazylijczyka jest to istotne przy projektowaniu lepszego samochodu na 2012 rok.
Michał Sulej, 19 pa?dziernika 2011, wyświetlenia: 1834<< | lista | T- | T+ | >>
Rubens Barrichello uważa, że Williams koniecznie musi dowiedzieć się, dlaczego ich tegoroczny samochód nie spisuje się należycie, jeśli zespół chce wykonać znaczący postęp podczas przygotowywania bolidu na 2012 rok.

Brazylijczyk sądzi, że w końcówce najgorszego jak dotąd sezonu w wykonaniu Williamsa, ekipa skupi się właśnie na znalezieniu odpowiedzi na pytanie, co poszło nie tak ubiegłej zimy, zamiast próbować wprowadzania poprawek do bolidu FW33. „Samochód od samego początku był kiepski i nie ma już od tego odwrotu” – powiedział Rubens.

„Istnieją sposoby na jego dopracowywanie, ale najważniejszą kwestią nie jest poprawianie tego bolidu, lecz zrozumienie, co poszło źle i przygotowanie kolejnego w lepszy sposób. W przeciwnym wypadku z następnym będzie tak samo. Problem musi zostać zlokalizowany. Istnieją dwie lub trzy przyczyny takiego stanu rzeczy i to sprawia, że sytuacja jest wielką niewiadomą. Za sprawą nowego silnika i nowego projektanta, samochód tak czy inaczej będzie miał inną charakterystykę, ale jeśli zespół w pełni rozwiąże tegoroczne problemy, szansa na zbudowanie lepszego bolidu zwiększa się”.

Zapytany o to, czy największą bolączką Williamsa w bieżącym sezonie jest niekonsekwencja w generowanej sile docisku, Barrichello odparł: „Nie chodzi tylko o to. Zdarzają nam się problemy z jakością części, ponieważ jednego dnia samochód jest w porządku, natomiast kolejnego dnia bolid z tym samym skrzydłem nie zachowuje się już w taki sam sposób. Musimy więc zająć się również i tą kwestią”.

Rubens jest jednak podbudowany faktem przybycia do zespołu nowego szefa inżynierii – Marka Gillana i jego zdaniem dzięki Brytyjczykowi komunikacja pomiędzy fabryką a ekipą na torze ulega poprawie. „W całej sytuacji z Markiem chodzi o to, by fabryka była o wszystkim w stu procentach informowana. Formuła 1 jest niezwykle trudnym biznesem. W Japonii mogę powiedzieć, że mam dobry samochód, ale zanim ta wiadomość dotrze do Anglii, ma już postać typu «Rubens tak jakby powiedział, że ma dobry bolid», a może jeszcze bardziej się różnić”.

„Informacje nigdy nie są proste i zwięzłe i bardzo ciężko jest sobie poradzić z tym problemem. Mark jako zupełnie nowy członek naszego zespołu już przekazuje wszystkie problemy do fabryki, na ręce Jasona Somerville'a i Mike'a Coughlana, co jest pozytywną kwestią” – podsumował.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
04.05.2024  Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024
04.05.2024  Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele
03.05.2024  Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami
03.05.2024  RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em
02.05.2024  Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024
Tagi:
Barrichello R.
Williams

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jpslotus72, 19.10.2011 13:20[!]
Że bolid był kiepski - tego nie kwestionuję. Zabrakło też "ludzkiego i materialnego kapitału", żeby tę konstrukcję skorygować i pozytywnie rozwinąć w trakcie sezonu. Jednak nie będzie chyba specjalną nadintepretacją zauważenie w wypowiedzi Rubensa "drugiego dna" - samochód był kiepski, więc "co złego to nie ja"... I z drugiej strony: "Musimy więc zająć się również i tą kwestią" - daje jasno do zrozumienia, że brazylijski weteran chce być aktywnym uczestnikiem prac nad nowym projektem.
Od pewnego czasu Rubens wytwarza wokół siebie PR, który pozwoliłby mu pozostać w tej stajni na kolejny rok - a dla niego, z wiadomych względów, każdy sezon jest teraz na wagę złota. Oczywiście, rozumiem jego punkt widzenia (czy siedzenia) - i z pewnym żalem pożegnam wcześniej czy później kierowcę, który wydaje się już być w stawce "od zawsze". Ale w życiu przychodzi pora także na takie rozstania, które trzeba przeboleć, zachowując na zawsze dobre wspomnienia - nadmierne odwlekanie tego, co nieuchronne, często szkodzi samemu "głównemu zainteresowanemu". Może Rubens - gdyby obie strony tego chciały - mógłby lepiej "sprzedać" swoje doświadczenie na jakimś odpowiednim stanowisku w ekipie - już nie w bolidzie, choć gdzieś tuż obok - w garażu (jako mentor dla zespołowych "juniorów"?).

Tak czy inaczej - niezależnie od losów samego Rubensa - życzę Williamsowi lepszych czasów, niż obecne.
konradosf1, 19.10.2011 14:18[!]
najbardziej zaskakujące dla mnie jest to, że bolid w trakcie testów był niezły, wszyscy przyglądaliśmy się projektowi pt FW33 z zaciekawieniem. Jednak po pierwszych GP sezonu czar prysł. Możliwe, że za taką sytuację odpowiedzialni są projektanci gdy wnosili poprawki bez konsekwencji, a może niestabilna sytuacja teamu, wejście na giełdę, a może cały projekt był z góry porażką a testy to ''miły złego początek''
kabans, 19.10.2011 14:21[!]
Kubica też tak narzekał

konradosf1 a jak było z sauberem rok wczesniej
rentonB, 19.10.2011 15:02[!]
@konradosf1
Nie da sie okreslic ze FW33 podczas testow byl dobry. Wszyscy spodziewali sie ze bolidy beda 1-1.5s wolniejsze patrzac na tegoroczne testy, a okazalo sie ze sa jednak szybsze (conajmniej czolowka)
Adakar, 19.10.2011 15:27[!]
@rentonB
bo nauczyli się nareszcie korzystać z KERSu w odpowiedni sposób :-)
Dmuchana podłoga też zrobiła swoje.

Bardzo mocno na testach się prezentował Lotus Renault, Mercedes , a i tak są tam gdzie rok temu. To samo Toro Rosso.
konradosf1, 19.10.2011 19:31[!]
@Adakar
nie tylko KERS, ale i DRS , a także w pewnym stopniu i włoskie opony. Z tego co pamiętam to na gumy najmniej narzekał wlaśnie Williams i Sauber. Czołówka jednak nauczyła się stosować te 3 czynniki powyżej, a ekipa z Grove niezbyt dokładnie odrobiła pracę domową po testach
Huckleberry, 20.10.2011 09:19[!]
Za chwilę usłyszymy, że Rubens może również pracować jako inżynier jeśli się nie uda jako kierowca ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca