F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Hamilton: Nigdy przedtem nie odczuwałem takiej podsterowności

Mercedes pokłada nadzieję w poprawkach na GP Miami

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Todt: F1 powinna się pogodzić z mniejszą liczbą europejskich wyścigów

"Świat się zmienia. To transfer pomysłów i zasobów z jednej strony świata na drugą".
Nataniel Piórkowski, 30 pa?dziernika 2011, wyświetlenia: 1906<< | lista | T- | T+ | >>
Jean Todt przyznał, że wspiera ideę zwiększania liczby pozaeuropejskich Grand Prix Formuły 1.

„Formuła 1 opuszcza powoli Europę, udając się do innych rozwijających się krajów Azji oraz Bliskiego Wschodu. Indie to prosperujący kraj i podziwiam inwestycje przy budowie infrastruktury oraz odporność pokazaną przez miejscowych ludzi” – powiedział Francuz na torze Buddh, który po raz pierwszy gościł rundę F1.

Na padoku F1 sugeruje się również, że kalendarz staje się coraz bardziej ciasny, a personel często podróżuje pomiędzy dalekimi krajami w innych strefach czasowych. „Po pierwsze, kalendarz jest opracowywany przez posiadacza praw komercyjnych do F1 i powinniście o niego spytać Berniego Ecclestone'a. Mistrzostwa podróżują dookoła świata i ludzie powinni być przygotowani na trochę podróżowania. Myślę jednak, że dwadzieścia wyścigów jest odpowiednie i nie powinniśmy dokładać kolejnych”.

Todt odniósł się również do porzucania przez F1 tradycyjnych, europejskich torów wyścigowych, w tym także francuskiego Magny-Cours i domowego wyścigu szefa FIA. „Nie nazwałbym tego porzucaniem. Świat się zmienia. To transfer pomysłów i zasobów z jednej strony świata na drugą. Z tradycyjnych enklaw Formuły 1 do krajów wschodzących”.

Źródło: onestopstrategy.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.12.2023  Todt: Massa może odnieść sukces w sprawie crashgate
31.01.2023  Vasseur docenia Binotto za sprawne przekazanie władzy w Ferrari
26.09.2022  Jean Todt dementuje plotki łączące go z powrotem do Ferrari
20.12.2021  Todt nie dementuje informacji o powrocie do Ferrari
17.12.2021  Verstappen i Mercedes odebrali trofea mistrzowskie
Tagi:
Todt J.
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Norbi123, 30.10.2011 12:37[!]
Spadnie im oglądalność bo ludziom nie będzie chciało się wstawać to zmienią cwaniaki śpiewkę ;)
jpslotus72, 30.10.2011 12:40[!]
Mnie, jako kibicowi, trudno jest się z tym pogodzić - a jeśli już mają to być pozaeuropejskie lokalizacje, to wolałbym inne miejsca (Meksyk, Argentyna, RPA)...
akkim, 30.10.2011 12:43[!]
My się mamy pogodzić ze "śmiercią" Formuły,
"odporność miejscowych" - uwierzy w to Który,
chyba, że odporność, za to tyle warci,
mało kto ogląda i tu są uparci.
Kamikadze2000, 30.10.2011 12:44[!]
@jpslotus72 - jesteś tradycjonalistą. Niestety, ale F1 staje się coraz bardziej globalna i trzeba pogodzic się z tym, że wkracza w nowe dla niej rejony. :)
jpslotus72, 30.10.2011 12:46[!]
@Kamikadze2000
Ale przykłady Turcji czy ostatnio Korei nie są zbyt zachęcające - i rodzą wątpliwości, czy to zawsze właściwa droga (zdobywanie nowych terenów z pustawymi trybunami - albo "alejami spacerowymi" a la Bahrajn)...
marla, 30.10.2011 12:47[!]
Cytat :
ludzie powinni być przygotowani na trochę podróżowania

Trochę?

Ja rozumiem, że świat, zatem i F1, ewaluuje, ale z takim tempem za kilka lat w Europie zostanie maleńka garstka rodzimych fascynujących wyścigów, a resztę zastąpią mało interesujące maszynki jedynie do robienia dużej kasy.
Loxley, 30.10.2011 12:51[!]
fajnie że nowe miejsca, ale dlaczego wszystkie w azji?
Kajt, 30.10.2011 12:58[!]
Jak już podróżować, to logicznie, a nie latać na drugi koniec świata, by w kolejnym tygodniu wracać z powrotem. Australia -> Malezja -> Japonia -> Korea -> Chiny -> Indie -> Europa -> Państwa Arabskie -> Kanada -> USA -> Brazylia. Chociaż część sprzętu zespoły nie musiałyby co chwilę przerzucać.
Masio, 30.10.2011 12:58[!]
Niech Todt się lepiej nie wymądrza. Przez niego wylecą najlepsze tory w Europie. On, FiA i Eclestone zabijają F1.
Prophet, 30.10.2011 13:00[!]
Ja, cokolwiek by nie zrobili, oglądałbym F1. Oczywiście dużo bardziej wolałbym Belgię niż Bahrajn, ale będę spokojny, dopóki będzie wyścig na Monzy. Jak mi zabiorą miejsce corocznej podróży, to się wkurzę i to bardzo ;)
Sir Wolf, 30.10.2011 13:03[!]
@Masio Łatwo wypominać ludziom błędy, ale nikt nie wspomni o ogromnych zasługach choćby Ecclestone'a, bez którego F1 nie byłaby w tym miejscu, w którym jest teraz.
katinka, 30.10.2011 13:04[!]
Jak dla mnie moze byc, aby tylko byly same fascynujace wyscigi i mnostwo walki. Niech wybiora te cudowne, z historia tory europejskie, ktore kierowcy i kibice uwielbiaja. A potem te ciekawsze, fajniejsze tory, gdzie jest tez fajna atmosfera z pozostalej reszty swiata i bedzie git. Zreszta ja F1 ogladac bede juz zawsze, na wieki ;)
kusza, 30.10.2011 13:06[!]
@Masio
Ty sie nie wymadrzaj. Nie wiesz co piszesz.
Masio, 30.10.2011 13:10[!]
@Sir Wolf
Owszem masz rację, ale jednak trochę on przesadza z tymi nowymi wyścigami. Na pewno wielu ludzi nie chciałoby, żeby najlepsze tory wyleciały przez nowe. Chociaż czasy się zmieniają.

PS.
@kusza
Wiem co piszę. Nie pouczaj mnie!!!
thesign, 30.10.2011 13:56[!]
Ja ma do tego wszystkiego mieszane uczucia, bo z jednej strony wole wyścigi w Europie, które jak dla mnie są ciekawsze od np. tych w Azji, których jest ostatnio dużo, a bardzo często są nudne jak flaki z olejem. Ale z drugiej strony jest jeszcze tyle ciekawych miejsc, które F1 mogłaby odwiedzić, wyrzucając te nudne wyścigi z Europy typu Barcelona i Walencja.
A z jeszcze innej strony jest dużo ciekawych torów tych starszych, niebędących już w f1, a gdyby je odrestaurowano możliwe, że byłyby ciekawsze niż te w Turcji czy w Chinach.
rno2, 30.10.2011 14:44[!]
Todtowi i reszcie towarzystwa to wszystko jedno czy Europa czy Azja, bo i tak latają na te wyścigi za friko. Natomiast dla kibiców, których większość jest w Europie nie uśmiecha się lecieć do Malezji czy Chin na 3 dni żeby obejrzeć wyścig, tymbardziej Polskich kibiców zazwyczaj na to nie stać.

Potem sie ogląda jakiś azjatycki wyścigi w tych kibicach nie widać pasji, tylko po prostu przyszli na trybun z ciekawości... Czasami jest jeszcze gorzej, jak chociażby podczas ostatniego wyscigu Motogp w Malezji, gdzie ze względu na krytyczny stan Simoncellego postanowiono odwołać wyścig, a kibice zaczęli rzucać butelkami na tor, mając gdzieś, że kierowca walczy o życie...
Yaneiro, 30.10.2011 15:10[!]
@marla A może jeszcze lepiej zrobią - wywalą Belgię, Włochy, Monako a zostawią Walencję i Barcelonę?
Busisko, 30.10.2011 16:53[!]
@Yaneiro: obyś był złym proorokiem...
FAster92, 30.10.2011 18:48[!]
Pozaeuropejskie wyścigi powinny znajdować sie w kalendarzu F1 ale nie w takiej dużej ilości jak jest teraz ! W Korei nie wiem czy ktoś zauważył trybuny poza głównymi były niemal puste... Po za tym te nowe tory są takie sobie jak np. Yas Marina . Szkoda bo w taki sposób Todt i Bernie zniszczą F1.
Nie wyobrażam sobie Formuły 1 bez Belgii, Włoch, Monako, WB czy Japonii .
Zachowanie kibiców w takim momencie jest po prostu nie do opisania wstyd i hańba... Takie wyścigi w ogóle w takich krajach nie interesują... BRAK SŁÓW
Nitz, 30.10.2011 19:53[!]
Rozumiem - globalizacja et cetera... ale póki co to F1 podąża tylko w te miejsca, w których jest kasa, a omija się miejsca z tradycjami sportowymi.

Bahrajn? Abu Dhabi? Kaprys szejków. Korea Płd.? Chiny? Też nie mogą narzekać na brak kasy i mają ambicje do posiadania wszystkiego.

W żadnym z powyższych krajów nie ma żadnych tradycji w sportach motorowych - ba - poza wydaniem mnóstwa kasy na p. Tilke i Ecclestone'a nie ma nawet zalążków, aby takowe powstały. Żadnych kierowców, talentów, juniorów, dosłownie nic! Nooo dobra, może poza p. Faruzem czy Pingiem, ale to raczej sponsorowana zabawa w wyścigi, która ma leczyć narodowe ambicje.

F1 poza Europą? OK, ale wybierzmy takie kraje jak Argentyna czy RPA, które wydały na świat np. Juana Manuela Fangio czy Jody'ego Schecktera.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca