F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Norris: Nic nie wskazywało na taką zwyżkę formy w Chinach

Horner: Wolff nie powinien skupiać się na pozyskaniu Verstappena

W transferowym potrzasku, czyli o zakrętach życiowych Carlosa Sainza

21.04.2024

Alonso tłumaczy wybór miękkiej mieszanki w połowie wyścigu

Ricciardo ukarany za wyprzedzanie podczas neutralizacji

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ferrari przeanalizuje ekstremalnie elastyczne skrzydło z bolidu Massy

Domenicali: Massa nie zjechał na swój pierwszy postój z powodu obaw o bezpieczeństwo.
Nataniel Piórkowski, 31 pa?dziernika 2011, wyświetlenia: 2872<< | lista | T- | T+ | >>
Ferrari pragnie znaleźć odpowiedź na pytanie o powód ekstremalnego wyginania się przedniego skrzydła w bolidzie Felipe Massy.

Włoska stajnia ciągle eksperymentuje z koncepcją przedniego skrzydła, która ma zostać wykorzystana w przyszłorocznym bolidzie. Potwierdzeniem tego mógł być cały weekend o Grand Prix Indii, podczas którego można było zaobserwować szalone wibracje, w jakie wpadało skrzydło na prostych toru Buddh.

W wyścigu Massa musiał nawet zjechać na postój, podczas którego dokonano wymiany nosa bolidu na starszą konstrukcję, aby uniknąć ewentualnych problemów. Opisując całą sytuację, szef Ferrari – Stefano Domenicali powiedział: „Całkiem jasne było, że za każdym razem, w pewnych warunkach mieliśmy dość dziwne zachowanie tego konkretnego przedniego skrzydła, ale jak zresztą widzieliście, było to całkiem jasne. Na pewno musimy teraz przestudiować w fabryce odpowiednie dane, aby zrozumieć, w czym tkwi ten problem – może nie problem, lecz dziwne zachowanie, ponieważ jest to bardzo specyficzne skrzydło”.

Domenicali przekonywał również, iż skrzydło z bolidu Massy było pod każdym względem identyczne do tego, używanego w Ferrari Fernando Alonso. Podczas weekendu pojawiały się podejrzenia, że mogą występować różnice w jego strukturze elastyczności. Włoch zapewniał jednak, że oba spojlery były dokładnie takie same dodając, że decyzja o postoju Brazylijczyka była podyktowana przebiciem opony. „Byliśmy zaniepokojeni także tym problem, więc najbardziej oczywistą rzeczą było dokonać również wymiany nosa bolidu” – wyjaśniał szef Ferrari.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.04.2024  Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari
24.04.2024  Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami
23.04.2024  Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP
21.04.2024  Leclerc zawiedziony tempem Ferrari na twardych oponach
20.04.2024  Leclerc: Sainz przekroczył granicę broniąc pozycji
Tagi:
Ferrari
Domenicali S.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Karol24, 31.10.2011 11:33[!]
Mieli 3 identyczne skrzydła z wyglądu. Alonso jeździł z jednym, ale nie było widać nic nadzwyczajnego. Massa używał dwóch i jedno było bardzo elastyczne,a drugie nie. Więc to musi być coś w strukturze skrzydła. Bo w kwalifikacjach nie było wibracji, a gdy na wyścig musieli wrócić do tego wibrującego, one się pojawiły. A nie można nic zmieniać w samochodzie między kwalifikacjami a wyścigiem. Wymiana zniszczonych części jest możliwa tylko na takie same, jak nie to start z pitlane.
benethor, 31.10.2011 13:45[!]
A nie lepiej się przyjrzeć w pierwszej kolejności rozpadającemu się zawieszeniu?:)
Dante, 31.10.2011 13:52[!]
To nie Ferrari powinno przeanalizować elastyczne skrzydło tylko zespół sędziowski FIA.
Karol24, 31.10.2011 15:53[!]
Skrzydło było badane bodajże w Korei i przeszło testy. A tutaj było takie same. Więc Ferrari dogoniło Red Bulla i potrafią zrobić elastyczne skrzydło, które przechodzi testy na elastyczność.
thesign, 31.10.2011 16:23[!]
Ciekawe, że Ferrari dogoniło RedBulla z elastycznym dopiero po tym jak ktoś uwędził im to skrzydło na Monzie :) oczywiście żart :)
andy, 31.10.2011 16:24[!]
FIA jak zwykle nie nadąża za zespołami, którzy nomen omen naginają przepisy jak mogą.
Prozacson, 31.10.2011 21:20[!]
Ja osobiście dochodzę do wniosku że Ferrari poszukuje stanu granicznego elastyczności. I sądzę że już znaleźli. "miększego" przedniego skrzydła już nie zrobią. Co do Zawieszenia to nie jest powiedziane że to nie wpływ wibrującego skrzydła. Wszak jego wibracje mogą być przenoszone na zawieszenie które nie wzmocnione w odpowiednich sektorach. Bo wyglądało to nie na złamanie się jakiegoś elementu a jak zwyczajne wypięcie z punktu mocowania.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca