F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

05.05.2024

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Herbert: Massa zasłużył na karę

Brytyjczyk tłumaczy zasadność decyzji sędziów z GP Indii.
Michał Sulej, 1 listopada 2011, wyświetlenia: 4440<< | lista | T- | T+ | >>
Johnny Herbert jest przekonany, że kara nałożona na Felipe Massę za spowodowanie kolizji z Lewisem Hamiltonem w trakcie Grand Prix Indii jest w pełni uzasadniona.

Kierowca Ferrari został przez zespół sędziowski ukarany przejazdem przez aleję serwisową za doprowadzenie do kontaktu z bolidem Hamiltona, kiedy Brytyjczyk próbował wyprzedzić go na zakręcie numer 5. Massa po wyścigu przyznał, że nie rozumie, dlaczego sędziowie postanowili potraktować go w ten sposób. Herbert, który podczas GP Indii pełnił funkcję doradcy sędziów, uważa jednak, że Brazylijczyk zasłużył na karę, nie zostawiając kierowcy McLarena wystarczająco dużo miejsca.

„Decyzja o ukaraniu Felipe Massy za doprowadzenie do kontaktu z Lewisem Hamiltonem oparta była na jednym, prostym fakcie – incydentu można było uniknąć” – napisał Herbert w swojej kolumnie w The National. „Wiem, że Massa był zbulwersowany naszą decyzją, ale moim zdaniem dokonaliśmy słusznego wyboru. Po przejrzeniu materiału filmowego i przeanalizowaniu wszystkich dostępnych danych stało się dla nas jasne, że Massa wiedział, gdzie znajduje się Hamilton, jeszcze zanim rozpoczął skręcanie w jego kierunku. Hamilton nie mógł nic zrobić, by uniknąć tego incydentu. Próbował zjechać mu z drogi, ale było za późno i doszło do kontaktu”.

Herbert zdradził również, że Lewis Hamilton był bardzo otwarty, kiedy tłumaczył się przed zespołem sędziowskim ze swojego błędu popełnionego w piątkowej sesji treningowej, za który został ukarany przesunięciem o trzy pozycje na starcie. „Hamilton był bardzo otwarty, gdy przyszedł się z nami zobaczyć. Podniósł swoje ręce i przyznał się do popełnionego błędu” – wyjaśnił Brytyjczyk.

„Podwójne żółte flagi to poważna sprawa – ostrzegają o niebezpieczeństwie na torze i nakazują zmniejszenie prędkości. Ani Hamilton, ani Sergio Perez nie zastosowali się do tego nakazu. Bezpieczeństwo jest w motosporcie kwestią nadrzędną i podwójne żółte flagi muszą być respektowane – na torze mogą znajdować się porządkowi, a ich praca jest wystarczająco niebezpieczna nawet bez bolidów pędzących za ich plecami z pełną prędkością”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.03.2024  Massa pozywa F1, FIA i Berniego Ecclestone'a ws. sezonu 2008
18.12.2023  Todt: Massa może odnieść sukces w sprawie crashgate
17.09.2023  Wolff: Z uwagą śledzimy kroki prawne podejmowane przez Massę
06.09.2023  Massa liczy na wsparcie Ferrrari
25.08.2023  Hamilton: Nie myślę o tym, co wydarzyło się 15 lat temu
Tagi:
Herbert J.
Massa F.

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
villy, 01.11.2011 23:51[!]
@dan193t
Jeśli chodzi o przepuszczenie to za to podobnie było w Japonii 2005 Alonso na Kliena. Alonso niemal identycznie się zachował i też kazano mu przepuścić z powrotem Kliena. Też za to, że nie odczekał.
Tak poprostu robią w F1. Ja akurat mając w pamięci Japonię to o tym pomyślałem.
akkim, 02.11.2011 07:43[!]
@Banditto
Imbecyla" to sobie możesz rzucić przed lustrem synku. Moja kalwiatura też ma możliwość pisania epitetów w stosunku do innych, takich "zbirów" jak ty również. Obrażasz tym innych również ludzi związanych zawodowo z F1. To nie tylko jakiś tam akkim wątpi w słuszność kary. Werdekt dla wielu okazał się niejasny stąd to całe larum. Zatem powściągnij łaskawie swoje "bandyckie" odzywki chłopcze. Decyzji sędziów się nie zmieni ale jej echa są różne. To nie akkim nazwał to ohydą i szokiem. Więc lepiej jak masz pisać takie głupoty to lepiej zamilczeć i przełknąć zdanie innych. Gdyby sytuacja była czysta i bezdyskusyjna nie byłoby tematu, nie tylko na Stronie ale i w światku F1
Kamikadze2000, 02.11.2011 10:22[!]
@dan193t - Hamilton perfidnie wykorzystał ścięcie szykany i kara była słuszna. Takie jest moje zdanie. Co do Kimiego, pokazał jak wielkim jest kierowcą. Walczył z Hamiltonem, który w tych warunkach bolid miał bezkonkurencyjny.
armi, 02.11.2011 11:00[!]
Niektórzy mają problem z odrzuceniem myślenia stereotypowego i są święcie przekonani, że gdy mamy do czynienia z incydentem z udziałem Lewisa, to zawsze jest jego wina. W tym przypadku wina Felipe była mniej lub bardziej oczywista. Zamknął Lewisowi drzwi wiedząc, gdzie ten jest i naraził się na kontakt. Takie jest moje zdanie.
Petron@s F1, 02.11.2011 13:43[!]
i tyle w temacie...
http://news.bbc.c...ula_one/15524661.stm
... ;))
publius, 02.11.2011 14:55[!]
bardzo mi odpowiada to tłumaczenie. Od początku uważałem, że Massa działał z premedytacją.
Xjumpaytech, 02.11.2011 15:47[!]
Banditto, nie musisz dawać linków, ja za to dam. Przykład wyprzedzania http://www.youtub.../watch?v=jbF5ZsJ8bSQ I nie chodzi mi tu o ewidentne ścięcie, bo tu mogłoby być bardziej niebezpieczne, a o dokładnie taką samą sytuację. Sytuacja nr 1 i 2 przed ewidentnym ścięciem zakrętu. Kubica przyciął zakręt jakąś połową bolidu i unikną kolizji z Schumim. Fakt jechał szerzej, ale zakręt był również łagodniejszy. I co Kubicę było stać na taki manewr, a Hamiltona nie?
mbwrobel, 02.11.2011 19:03[!]
Cytat Banditto :
Massa powiedział, że zaczął hamować wcześniej, co również nie jest prawdą

Jest prawdą. Jest prawdą również to, że wcześniejsze (a nawet za wczesne) hamowanie Massy pozwoliło Lewisowi niemalże zrównać się z nim w zakręcie. W chwili, gdy Felipe zauważył swój błąd, puścił hamulec (Hamilton w tym momencie był w trakcie hamowania) i próbował zamknąć McLarenowi tor, jednak było już za późno. Kierowca Ferrari popełnił błąd zostawiając Lewisowi miejsce w zakręcie, który był do pokonania w sposób agresywny inną linią wyścigową, niż wybrana przez Brazylijczyka.
Zaraz pewnie dostanę po głowie od zwolenników Massy i przeciwników Hamiltona, lecz proponuję obejrzeć jeszcze raz powtórkę, na której ewidentnie Hamilton wjeżdża w miejsce pozostawione przez Felipe. Massa nie mógł nie widzieć wyprzedzającego go bolidu, a pomimo to wrócił do wewnętrznej, choć wiedział czym to sie skończy.
schuey, 02.11.2011 20:27[!]
@Xjumpaytech dobrze mowisz ale Hamiltona nie bylo stac na takie sciecie w lewo...bo zpojrz..byla tam sciana. Do tego dorzucmy opony i roznice w temperaturze miedzy zawodnikami...zadnen z linkow nie tlumaczy chocby w polowie tego co sie wydarzylo..tory sa rozne, zawsze jest inaczej!!!.chcialem cos jeszcze powiedziec ale zgubilem watek (caly czas cos ode mnie w domu chca-nie moge sie squpic)
Xjumpaytech, 02.11.2011 21:21[!]
schuey Hamilton do tej bandy miał jakieś 2-3 metry jeśli nie więcej, w Kanadzie Kubica miał nawet mniej ścinając (powtarzam) po raz pierwszy i drugi. Kubica wyjechał prosto z boksu, więc opony miał nawet w gorszej kondycji w pewnym sensie.
Strony  •  < 1 2 3 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca