|
|
|
|
|
|
Herbert: Massa zasłużył na karę |
Brytyjczyk tłumaczy zasadność decyzji sędziów z GP Indii. |
|
•Michał Sulej, 1 listopada 2011, wyświetlenia: 4440 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Johnny Herbert jest przekonany, że kara nałożona na Felipe Massę za spowodowanie kolizji z Lewisem Hamiltonem w trakcie Grand Prix Indii jest w pełni uzasadniona.
Kierowca Ferrari został przez zespół sędziowski ukarany przejazdem przez aleję serwisową za doprowadzenie do kontaktu z bolidem Hamiltona, kiedy Brytyjczyk próbował wyprzedzić go na zakręcie numer 5. Massa po wyścigu przyznał, że nie rozumie, dlaczego sędziowie postanowili potraktować go w ten sposób. Herbert, który podczas GP Indii pełnił funkcję doradcy sędziów, uważa jednak, że Brazylijczyk zasłużył na karę, nie zostawiając kierowcy McLarena wystarczająco dużo miejsca.
„Decyzja o ukaraniu Felipe Massy za doprowadzenie do kontaktu z Lewisem Hamiltonem oparta była na jednym, prostym fakcie – incydentu można było uniknąć” – napisał Herbert w swojej kolumnie w The National. „Wiem, że Massa był zbulwersowany naszą decyzją, ale moim zdaniem dokonaliśmy słusznego wyboru. Po przejrzeniu materiału filmowego i przeanalizowaniu wszystkich dostępnych danych stało się dla nas jasne, że Massa wiedział, gdzie znajduje się Hamilton, jeszcze zanim rozpoczął skręcanie w jego kierunku. Hamilton nie mógł nic zrobić, by uniknąć tego incydentu. Próbował zjechać mu z drogi, ale było za późno i doszło do kontaktu”.
Herbert zdradził również, że Lewis Hamilton był bardzo otwarty, kiedy tłumaczył się przed zespołem sędziowskim ze swojego błędu popełnionego w piątkowej sesji treningowej, za który został ukarany przesunięciem o trzy pozycje na starcie. „Hamilton był bardzo otwarty, gdy przyszedł się z nami zobaczyć. Podniósł swoje ręce i przyznał się do popełnionego błędu” – wyjaśnił Brytyjczyk.
„Podwójne żółte flagi to poważna sprawa – ostrzegają o niebezpieczeństwie na torze i nakazują zmniejszenie prędkości. Ani Hamilton, ani Sergio Perez nie zastosowali się do tego nakazu. Bezpieczeństwo jest w motosporcie kwestią nadrzędną i podwójne żółte flagi muszą być respektowane – na torze mogą znajdować się porządkowi, a ich praca jest wystarczająco niebezpieczna nawet bez bolidów pędzących za ich plecami z pełną prędkością”.
Źródło: autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|