F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

05.05.2024

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Webber: Sędziowie powinni nas łagodniej traktować

Kierowca Red Bulla uważa, że nie zawsze podczas wypadku w F1 ktoś ponosi winę.
Przemek Mitak, 3 listopada 2011, wyświetlenia: 1677<< | lista | T- | T+ | >>
Mark Webber uważa, że ​​sędziowie powinni łagodniej karać kierowców za kolizje po tym, jak Lewis Hamilton ponownie zderzył się z Felipe Massą.

Sędziowie są bardziej restrykcyjni w tym roku w karaniu zawodników za spowodowanie wypadków. Webber uważa, że bardziej przemyślane podejście może być lepsze dla zdarzeń, które nie są całkowicie jednoznaczne.

Opinie są podzielone o to, kto był winien w starciu podczas GP Indii pomiędzy Hamiltonem i Massą. Sędziowie ukarali Brazylijczyka, ponieważ według nich mógł zapobiec temu zdarzeniu. Webber nie jest jednak przekonany co do tego i uważa, że ​​lepiej byłoby w takiej sytuacji uznać to za incydent wyścigowy.

„Można debatować cały dzień na temat tego, kto zawinił w wypadku z udziałem Lewisa Hamiltona i Felipe Massy, ale moim zdaniem był to incydent 50 na 50. Zderzyli się oni na dość szybkim zakręcie – jedzie się tam na piątym biegu, ponad 200 km/h. Bardzo trudno się tam wyprzedza, ale od wewnątrz był Lewis po dobrym wyjściu z czwartego zakrętu”- napisał w swojej ostatniej kolumnie na stronie internetowej BBC.

Australijczyk dodaje: „F1 jest miejscem, w którym powstaje zwyczaj dawania kar jak w ruchu drogowym i ktoś musi być zawsze winny. W tym przypadku myślę, że Felipe mógł dać Lewisowi trochę więcej miejsca i dlatego dostał karę przejazdu przez boksy. Tak, Felipe mógł zrobić miejsce dla Lewisa, ale moim zdaniem nie było to klarowne. Kierowcy zawsze chcą, by sędziowie byli konsekwentni w swych decyzjach i szczerze mówiąc, tacy starają się być. Jeśli ktoś popełnił błąd, to w porządku, można dać mu karę, ale czasami, gdy nie wszystko jest oczywiste, może lepiej po prostu powiedzieć, że to jedna z tych sytuacji, które nazywamy w F1 incydentem wyścigowym”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.12.2023  Webber: McLaren dobrze postąpił, rezygnując z Ricciardo
26.07.2023  Jordan: Piastri powinien zastąpić Pereza w Red Bullu
16.07.2023  Vettel: Zwolnienie de Vriesa z AlphaTauri było brutalne
16.01.2023  Webber: Ricciardo potrzebuje przerwy od ścigania w F1
05.09.2022  Ricciardo: Webber przeprosił mnie za okoliczności związane z Piastrim
Tagi:
Webber M.
Hamilton L.
Massa F.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
pablonzo, 03.11.2011 21:15[!]
dobrze prawi, polać mu ! :)
RY2N, 03.11.2011 21:28[!]
Rzadko zgadzam się Webberem, ale tym razem wydaje mi się, że ma rację
publius, 03.11.2011 21:33[!]
Marek, masz rację. Więcej swobody dla kierowców F1. Jak który za dużo będzie rozbijał bolidy to go stajnia sama wyleje!
adnowseb, 03.11.2011 21:47[!]
Temat powraca jak bumerang.
Osobiście nie widzę, aby byli karani bezpodstawnie i za ostro.
Jak do tej pory decyzje są bezbłędne.Nie można wszystkiego podciągnąć pod incydent wyścigowy.
katinka, 03.11.2011 21:52[!]
Wiesz co mowisz Mark :) A sedziowie powinni czasami pamietac, ze kazdy tor jest inny i kazdy wyscig, jak i kazde wyprzedzanie, a to nie bezbledne roboty na torze, tylko kierowcy wyscigowi, ktorzy scigaja sie jak potrafia najlepiej i walcza.
jpslotus72, 03.11.2011 22:12[!]
Już w innym miejscu wspominałem o tym, ze komentatorzy BBC (Brundle i Coulthard) mieli kłopoty z jednoznaczną oceną kolizji Massa - Hamilton w ostatnim wyścigu, dochodząc w sumie do wniosku że był to RA. Ale wypowiedź Webbera przypomniała mi jeszcze, ze któryś z nich - o ile dobrze pamiętam Coulthard - powiedział w pewnym momencie "To jest ściganie - takie rzeczy się zdarzają"... Niezależnie od oceny tego konkretnego incydentu (pisałem, ze można znaleźć tyle samo "za" co i "przeciw" w sprawie kary dla Massy, co znaczy tyle samo co Markowe "był to incydent 50 na 50") - rzeczywiście nie w każdym przypadku da się - i nie w każdym przypadku trzeba - szukać "winnego". Nie można też oczywiście przymykać oczu na ewidentne przewinienia - ale i komentatorzy TV i my sami nauczyliśmy się już w przypadku kolizji na torze odruchowo szukać od razu winnego. Muszę dodać, że w efekcie wielu (komentatorów TV i tych na Serwisie) dochodzi do wniosku, że w danym przypadku był to rzeczywiście RA i odstępuje od "wymierzania kary" - rzecz w tym, żeby przede wszystkim sędziowie, którzy w końcu podejmują te najważniejsze decyzje, przykładali do tego właściwą miarę. Najczęściej winny bywa "ten z tyłu", ale nie jest to nienaruszalną regułą - a czasem winnym jest po prostu przypadek, pech, ułamek sekundy, szybkość, opona - albo po prostu NIKT.
adnowseb, 03.11.2011 22:15[!]
@katinka
Masz coś do sędziów?.Zapewne nie wiesz kim są i jacy to fachowcy,oraz ile okrążeń przejechali na większości tych torów
Przejdz na Destruction derby,spodoba Ci się.
Aeromis, 03.11.2011 22:32[!]
Bardzo "nie lubię" jak Mark się wypowiada, głównie dlatego że to łebski gość i mój ulubiony kierowca poza torem, potem w wyścigu mi się to przypomina i mam na niego nerwy że się tak ślimaczy :)
KryS, 03.11.2011 22:54[!]
Cytat pablonzo :
dobrze prawi, polać mu ! :)

Agree ;]
Patrykss94, 03.11.2011 23:10[!]
nie lubie go jako kierowce , bo moim zdaniem jest zwyklym przeciętniakiem , jednak jest to bardzo zrównowazony gosc . Pisałem wczesniej w któryms wczesniejszym artykule podobnie wiec potwierdzam.
katinka, 04.11.2011 00:03[!]
@adnowseb
Zastanawiam sie, ale nie, nic do sedziow wyscigowych tak wlasciwie to nie mam, ale widze, ze Ty chyba masz cos do mnie? Jesli sedziowie sa sprawiedliwi i najpierw analizuja incydent wyscigowy, a nie od razu szukaja winnych, to mysle jest ok. A za pouczenie i rade dzieki, moze kiedys sie przerzuce, jesli w F1 beda jezdzily same niemoty, ale poki jest Lewis, Seba Vettel, Alonso, Schumi i bedzie Robert z Kimim, to bede podziwiac, gryzc czasem palce z emocji i patrzec ;)
General, 04.11.2011 00:05[!]
Po tym jak już mleko się rozlało to fifty-fifty wydaje się być sprawiedliwe, aczkolwiek uważam, że to jednak Hamilton jest winnym. To jest taki zakręt przy którym NIE broni się zjeżdżając wcześniej na środek czy do wew., bo ma dość szybki wejście, ścinające wręcz, jadąc optymalnym torem jazdy.

Jeżeli ktoś manewr wyprzedzania rozpocznie dopiero w połowie tej krótkiej prostej to zawsze będzie się kończyło w taki sam sposób, chyba, że wyprzedzany lekko zwolni i zacznie pokonywać ten zakręt bardziej po zew. stronie, czyli notabene zjedzie ze swojego optymalnego toru jazdy.

To nie jest jakaś szykana, zakręt 90 stopni czy inny z mocnym dohamowaniem, więc nie można go porównywać do tych np. w Singapurze po tej największej prostej, gdzie dochodziło do "podobnych" kolizji.
adnowseb, 04.11.2011 06:35[!]
@katinka
Nie, naprawdę nic do Ciebie nie mam.Faktycznie mogło ''zawiać chłodem'' więc przepraszam ,jeśli Cię uraziłem.
Pozdrawiam:)
jaszczur, 04.11.2011 10:33[!]
@General: no to może trzeba by oznaczyć zakręty w których nie można wyprzedzać co? :P

Winą Massy jest to, że schrzanił poprzedni zakręt i Hamilton w ogóle miał okazję spróbować.
katinka, 04.11.2011 11:19[!]
@adnowseb
Nie ma sprawy, naprawde jest ok :) To chyba tylko mala niezgodnosc pogladow i dobrze, bo inaczej byloby nudno :P Pozdrawiam.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca