|
|
|
|
|
|
Whitmarsh: Dwadzieścia wyścigów w sezonie to absolutny limit |
Brytyjczyk przyznaje, że kilka zespołów rozważa stworzenie alternatywnych załóg mechaników. |
|
•Nataniel Piórkowski, 6 listopada 2011, wyświetlenia: 2014 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Szef McLarena – Martin Whitmarsh uważa, że rekordowa ilość dwudziestu wyścigów, jaka pojawi się w kalendarzu na sezon 2012 jest górnym limitem i jedyną gwarancją uniknięcia napięć w sporcie.
Whitmarsh przyznał nawet, że kilka zespołów planuje stworzyć alternatywne załogi mechaników obsługujących bolidy w alei serwisowej, aby utrzymać konkurencyjność przez cały gorący sezon, trwający od połowy marca do samego końca listopada.
W przyszłym roku wyścigi będą odbywały się w Europie, południowo-wschodniej Azji, na Bliskim Wschodzie, w Ameryce Północnej, Indiach i Europie, a jedyną chwilą wytchnienia będzie tradycyjna letnia przerwa wakacyjna, występująca mniej więcej w połowie tournée F1 po Starym Kontynencie.
„Dwadzieścia wyścigów, w tym wiele odbywających się z weekendu na weekend są dla zespołu bardzo trudne i znajdujemy się w punkcie krytycznym. Nie powinniśmy mieć więcej niż dwadzieścia wyścigów w sezonie”. Pomimo wątpliwości, jakie ostatnio pojawiały się wokół organizacji Grand Prix Bahrajnu, Korei oraz USA, Whitmarsh powiedział, że on i inni szefowie zespołów spodziewają się napiętego terminarza. „Zmierzamy do punktu, w którym będzie trzeba stworzyć alternatywne załogi mechaników, tak jak ma to miejsce w NASCAR. Oczywiście istotne jest zdobycie mistrzostwa świata, ale każde Grand Prix z osoba jest równie wyjątkowe” – wyjaśniał Brytyjczyk.
Whitmarsh, który jednocześnie pełni funkcję szefa FOTA stwierdził również, że wie, iż coraz większy tłok w kalendarzu jest spowodowany chęcią generowania coraz większych zysków przez sport. „Zdaję sobie sprawę z tego, że to pogoń za pieniędzmi, ale liczba dwudziestu wyścigów jest ogromna i stanowi właściwy limit, który powinniśmy utrzymać. Myślę, że w przyszłym roku będziemy sobie w stanie z tym poradzić, ale sprawa i tak jest bardzo trudna, ponieważ po spakowaniu się zespołu i powrocie z Brazylii mamy już grudzień. W styczniu te same chłopaki będą budować samochód, w lutym pojadą na testy, a następie będą latać po całym świecie. To niesamowicie trudna i wymagająca praca dla mechaników, techników i inżynierów”.
Inauguracyjny sezon Formuły 1 z roku 1950, składał się z siedmiu wyścigów, ale od tego czasu liczba ta bardzo szybko wzrastała. Przez kilka lat bliższej nam historii utrzymywano złoty środek w postaci jedenastu imprez w Europie i pięciu poza nią, ale w ciągu ostatnich lat została podjęta zauważalna ekspansja sportu na nowe rynki, która z założeniem ma służyć większej globalizacji F1. Dlatego też w kalendarzu znajduje miejsce około dwudziestu wyścigów, które coraz częściej odbywają się w państwach mających trudności z ich promocją i zainteresowaniem sportami motorowymi.
Tymczasem Jenson Button powiedział, że dla kierowców zwiększona liczba wyścigów nie ma większego znaczenia, ale ważnym czynnikiem jest forma fizyczna i psychiczna mechaników, którzy ogromną ilość czasu spędzają w obcych krajach, daleko od swych rodzin. „Kochamy wyścigi, po to tu jesteśmy. Dla nas ich ilość nie ma znaczenia, ale musimy pamiętać o facetach, którzy pracują bez przerwy – mechanikach, inżynierach. Czasem występują ogromne różnice w czasie lokalnym, zmieniające się co weekend i to zdecydowanie oni pracują na limicie, a nie my”.
Źródło: thestar.com.my
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|