F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

03.05.2024

Russell entuzjastycznie nastawiony do rywalizacji z Verstappenem

Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Kierowcy Saubera przyczyną długich pit-stopów zespołu

Sergio Perez i Kamui Kobayashi w 80% przypadków nie trafiają w stanowisko serwisowe.
Michał Sulej, 10 listopada 2011, wyświetlenia: 2322<< | lista | T- | T+ | >>
Menedżer zespołu Sauber uważa, że to Kamui Kobayashi i Sergio Perez są winni temu, iż szwajcarska ekipa notuje jedne z najwolniejszych czasów przeprowadzania pit-stopów podczas tegorocznych wyścigów.

Według analizy sprawności wykonywania pit-stopów, przeprowadzonej w oparciu o dane z dotychczas rozegranych 17 wyścigów, Sauber plasuje się na ósmym miejscu tej statystyki, ex aequo z zespołami Toro Rosso i Team Lotus. Mechanicy tych trzech ekip są podczas postojów wolniejsi średnio o 1,3 sekundy w porównaniu do dyktującej tempo pod tym względem załogi Red Bull Racing.

Menedżer Saubera – Beat Zehnder powiedział w Abu Zabi: „W sezonie 2011 mamy problem z naszymi kierowcami. W osiemdziesięciu procentach przypadków nie zatrzymują się tam, gdzie powinni w obrębie stanowiska serwisowego. Tracimy przez to cenny czas. W Indiach Perez zatrzymał się o około trzy metry za daleko, co kosztowało nas trzy sekundy, ponieważ mechanicy musieli zmienić położenie wraz z całym swoim sprzętem. Przez to straciliśmy pozycję na rzecz Sutila”.

Kolejnym problemem szwajcarskiego zespołu może być nieugiętość w kwestii tradycyjnego stosowania tak zwanego „lizakowego”, czyli mechanika informującego kierowców o możliwości opuszczenia stanowiska serwisowego, podczas gdy szybsze zespoły, takie jak Red Bull, McLaren, Ferrari czy Renault używają do tego celu zautomatyzowanego, świetlnego systemu. „Automatyczny system wykorzystujący czujniki pozwala zaoszczędzić pół sekundy, ale kiedy coś pójdzie nie tak, jest to cholernie niebezpieczne” – wyjaśnił Zehnder.

Źródło: onestopstrategy.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
02.03.2024  Bloomberg: Audi zamierza nabyć 100% udziałów w Sauberze
19.02.2024  Sainz: Nie czuję, abym musiał cokolwiek udowadniać
08.02.2024  Sauber nie jest zaniepokojony zastrzeżeniami do nazwy zespołu
05.02.2024  Stake F1 Team zaprezentował samochód na sezon 2024
31.01.2024  Zane Maloney kierowcą rezerwowym zespołu Kick Sauber
Tagi:
Sauber

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jpslotus72, 10.11.2011 12:43[!]
Przesunąć (po cichu) stanowisku o 3 metry dalej - i będą trafiać idealnie... :)
Dziwne, że dotyczy to obu kierowców - czyżby jakaś charakterystyka bolidu przy hamowaniu? Bo statystycznie to trochę za duży procent, żeby to był przypadek.
corey_taylor, 10.11.2011 12:48[!]
^dokładnie.

zwłaszcza że kierowcy całkiem dobrzy.
Sir Wolf, 10.11.2011 20:13[!]
O, a to niuans :) Jak widać, w F1 nie wszystko pracuje jak w zegarku, a kierowcy nie są jak zaprogramowane roboty. Chociaż, jpslotus72 być może dokonał słusznego spostrzeżenia.
cziken129, 11.11.2011 09:38[!]
jak znam zycie, nawet po tej zmianie i Kobayashi i Perez zatrzymają się o kolejne 3 metry za daleko :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca