F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

05.05.2024

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Ferrari nie zna powodu ekstremalnych wibracji skrzydła w bolidzie Massy

Domenicali: "Nie wygląda to tak, jakbyśmy sobie tego życzyli".
Nataniel Piórkowski, 12 listopada 2011, wyświetlenia: 1990<< | lista | T- | T+ | >>
Ferrari przyznało, że nie wie jeszcze, dlaczego przednie skrzydło w bolidzie Felipe Massy ciągle wpada w ekstremalne wibracje na prostych odcinkach i dużych dohamowaniach.

Zaledwie po tym, jak dwa tygodnie temu kontrowersyjny spojler wywołał falę spekulacji podczas Grand Prix Indii, podczas obu sesji treningowych na torze Yas Marina dało się zauważyć identyczną przypadłość części aerodynamicznej. Po tym, jak winę zrzucono na wadę produkcyjną, zespół nie ma pojęcia, dlaczego problem pojawia się ponownie.

Szef stajni z Maranello – Stefano Domenicali powiedział: „Rzeczywiście znaleźliśmy coś, co nie było poprawne w samej strukturze skrzydła, ale najwyraźniej problem nie zniknął. Wydaje mi się, że jeszcze nie ustalono, w czym tkwi sęk. Mamy inżynierów z większym doświadczeniem niż ja i wiemy, że wpływ na skrzydło może zależeć od wielu rzeczy: konfiguracji samochodu, ciśnienia w oponach i tak dalej. Być może nasi inżynierowie muszą połączyć wszystkie te czynniki, aby zrozumieć i zareagować, ponieważ nie wygląda to tak, jakbyśmy sobie tego życzyli”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
03.05.2024  Leclerc i Hamilton podekscytowani potencjalną współpracą z Newey'em
01.05.2024  LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami
01.05.2024  Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami
01.05.2024  LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie
29.04.2024  Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem
Tagi:
Ferrari
Domenicali S.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Huckleberry, 12.11.2011 10:07[!]
Massie drżą ręce... ;)
jacoszek, 12.11.2011 11:01[!]
Obstawiam, że winny jest Hamilton ;) =x
Linus, 12.11.2011 11:01[!]
Ja tam myślę, że blefują...
benethor, 12.11.2011 11:11[!]
A mi się wydaje, że oni kombinują nad skrzydłem, które powyżej jakiegoś tam progu szybkości( = obciążenia na skrzydle) ugnie się tak, że zerwie strugę powietrza opływającą skrzydło i pośle ją gdzieś indziej. Specem od aerodynamiki to ja nie jestem, ale takie odnioslem wrażenie, że kombinują coś na kształt przedniego kanału F:)
Xjumpaytech, 12.11.2011 11:39[!]
Może po prostu zmieniając zawieszenie u Massy coś zepsuli? Ale teraz to się Ferrari nie przyzna, bo musiałoby przyznać się też do zmiany zawieszenia.
Aeromis, 12.11.2011 12:16[!]
@Linus
Też tak uważam, w końcu muszą mieć szemrane przyzwolenie na używanie go, w wadę produkcyjną nie uwierzę po prostu. Z drugiej srorny to oczywiście dobrze, że coś "knują".
gornik, 12.11.2011 12:19[!]
poprostu skrzydlo rbr nie pasuje dk ferrari xd
Dante, 12.11.2011 13:59[!]
Nie wiedzą co dzieje się z ich własnym przednim skrzydłem - to prawie jak LRGP które nie wie co dzieje się z ich własnym bolidem.
marios76, 12.11.2011 20:54[!]
Specyficzna budowa pozwala na wystąpienie rezonansu, przy spełnieniu odpowiednich warunków: kombinacja szybkości, twardości zawieszenia, ciśnienia w oponach może pracy hamulców. Powinni to dokładnie przeanalizować. Elementy sztywne z włókna węglowego, mają określoną trwałość na zginanie i występuje zmęczenie materiału! Co się dzieje z bolidem po odpadnięciu przedniego spoilera np przy 300km/h- wiemy. Inżynierowie, albo wiedzą, że ryzykują...albo to skrzydło jest celowo zrobione jako element elastyczny, zmieniający charakterystykę po przekroczeniu odpowiedniej prędkości!? Ale że wystąpi aż tak duży rezonans mogli nie przewidzieć. Bo jeżeli chodzi o to zjawisko, winne mogą być drgania nadwozia wywołane przez nierówności podłoża... nawet przez silnik- tylko coś je potęguje. Założę się, że tak tego nie zostawią- tzn mimo, że element będzie odpowiadał wymogom regulaminu... to nie będzie tak drżeć przez cały sezon 2012. Zmienią to, bo są świadomi. Takie drganie zaburza strugę powietrza, a na pewno nie o to im chodzi. Jak takie dobre i pewne- dlaczego nie testuje tego Ferdek, tylko spisany na straty Massa?
@gornik - Dobre :D
kabans, 13.11.2011 17:34[!]
"Ferrari nie zna powodu ekstremalnych wibracji skrzydła w bolidzie Massy" wydaje mi się że to przez ten sam telefon, który znalazł się przypadkowo w bolidzie kubicy
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca