F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

GP Brazylii: Webber wygrywa na zakończenie sezonu

Opis przebiegu wyścigu na torze Interlagos.
Paweł Zając, 27 listopada 2011, wyświetlenia: 5525<< | lista | T- | T+ | >>
Aura nad Interlagos straszyła kierowców i zespoły, dając kibicom nadzieję na niesamowicie emocjonujący wyścig, jednak ostatecznie słońce nad Sao Paulo sprawiło, iż tor pozostał suchy przez całe 71 okrążeń, a kierowcy mogli walczyć bez żadnych niespodzianek.

Najlepszy w tych warunkach okazał się Mark Webber, dla którego jest to pierwsze zwycięstwo w sezonie. Drugi Vettel doświadczył niespodziewanej awarii skrzyni biegów, która co ciekawe pomogła jego koledze zespołowemu awansować na trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej. Najniższy stopień podium uzupełnił Jenson Button, który szarżą w końcówce wyścigu przypieczętował tytuł wicemistrzowski.

Spokojny początek

Na starcie i w pierwszym zakręcie było dość spokojnie, jednak nieźle z miejsca ruszył Alonso, który wskoczył na czwarte miejsce, przed Lewisa Hamiltona. Rubens Barrichello znów nie zaliczy występu przed własną publicznością do udanych, gdyż strasznie zepsuł start i po pierwszym zakręcie znalazł się na dwudziestej pozycji. Środek stawki bardzo mocno się kotłował, jednak ostatecznie nie doszło do żadnego incydentu.

Michael Schumacher również odrobinę stracił, jednak od razu rzucił się do odzyskiwania pozycji. W pierwszym zakręcie drugiego okrążenia kierowca Mercedesa poradził sobie z Paulem di Restą i awansował na 10 miejsce. Siedmiokrotny mistrz świata nie odpuszczał i gonił Bruno Sennę. Na dziesiątym okrążeniu podjął próbę ataku od zewnętrznej, podczas której bolidy Mercedesa i Lotus Renault zetknęły się na wejściu, a później jeszcze raz na wyjściu z zakrętu. W samochodzie Senny trochę oberwało przednie skrzydło i Brazylijczyk mógł kontynuować jazdę, jednak w bolidzie Schumachera doszło do przebicia opony, co pogrzebało szanse niemieckiego mistrza na dobry wynik.

Poza tym niewiele się działo, Alonso coraz bardziej dochodził Jensona Buttona, a dwójka Red Bulla coraz bardziej się oddalała. Przed incydentem Schumachera i Senny klasyfikacja prezentowała się następująco: Vettel, Webber, Button, Alonso, Hamilton, Massa, Rosberg, Sutil, Senna, Schumacher, di Resta, Pietrow, Kobayashi, Buemi, Perez, Alguersuari, Barrichello, Maldonado, Kovalainen, Trulli, d'Ambrosio, Liuzzi, Glock i Ricciardo.

Problemy ze skrzynią biegów u Vettela

Na 11 okrążeniu, Button stracił tempo, co pozwoliło Alonso na atak i awans na trzecią pozycję przed szóstym zakrętem. Problemy Anglika były jednak chwilowe i zaraz po tym srebrny McLaren rzucił się w pogoń za Ferrari. Na 13 kółku Senna ubrał drugi komplet miękkich opon, a okrążenie później inżynier poinformował Sebastiana Vettela o problemach ze skrzynią biegów, jednak jak się później okazało, bardziej chodziło o taktykę i walkę Marka Webbera o trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej niż o faktyczne problemy.

Button pojawił się u swoich mechaników na 16 okrążeniu i po założeniu kolejnego zestawu miękkich opon wyjechał na siódmym miejscu. Rundę później u swoich mechaników zjawili się Alonso i Hamilton, jednak pozycje między zawodnikami nie uległy zmianie. 18 okrążenie to zjazd Vettela, który jak poprzedni zawodnicy założył miękkie opony, a kolejne Webbera. Podczas tej rundy wokół Interlagos w boksach pojawił się także Senna na odbycie kary za incydent z Schumacherem.

Chwilę później Sutil poradził sobie z Kobayashim w pierwszym zakręcie i wskoczył na siódme miejsce. Jako jedyny z czołówki u swoich mechaników nie pojawił się Massa, który był w tym momencie liderem wyścigu, jednak Vettel wyprzedził Brazylijczyka na dwudziestym pierwszym okrążeniu, korzystając ze strefy DRS. Chwilę później w pierwszym zakręcie Rosberg i Alguersuari zamienili się pozycjami, gdyż Niemiec przesunął się na 9. pozycję.

Na dwudziestym trzecim okrążeniu z rywalizacją pożegnał się Glock, któremu nie dokręcono koła podczas zmiany opon. Trzy okrążenia później Vettel ponownie dostaje informację o problemach ze skrzynią biegów, a Maldonado dochodzi Sennę i wyprzedza go przy użyciu systemu DRS. Dobra passa Wenezuelczyka nie trwała jednak długo, gdyż na 28 okrążeniu bolid Williamsa wypadł z szóstego zakrętu i uderzył w bariery. W międzyczasie Webber doszedł do Vettela i podczas 30. rundy wokół Interlagos wyprzedził go po zewnętrznej pierwszego zakrętu.

Taktyczna walka o trzecie miejsce

Jako pierwszy drugą serię zjazdów po opony rozpoczął Jenson Button, który ubrał komplet wykonany z twardszej mieszanki. Co ciekawe, wszyscy pozostali kierowcy założyli opony miękkie i na tym etapie rywalizacji wydawało się, że Jenson zamierza pojechać tylko na dwa pit-stopy. Na 37 okrążeniu również Hamilton został poinformowany o problemach ze skrzynią biegów, jednak tym razem nie były to polecenia zespołowe, gdyż Brytyjczyk pożegnał się z rywalizacją 10 okrążeń później. W międzyczasie Button wyprzedził Felipe Massę, który był jeszcze przed swoim postojem.

Rozstrzygnięcia o pozycjach na podium nadeszły na 53 okrążeniu, kiedy Button po raz kolejny zjawił się w boksach po twarde opony. Wydawało się, że jego szanse na pokonanie Alonso już przepadły, jednak kierowca McLarena miał niesamowite tempo na twardszej mieszance i był szybszy od Hiszpana o przeszło sekundę na okrążeniu. Na 9 okrążeń przed metą Anglik wykorzystał system DRS i wyprzedził kierowcę Ferrari, wskakując na najniższy stopień podium. Pozostałe pozycje w czołówce mimo kolejnych pit-stopów nie uległy zmianie.

Środek stawki w natarciu

W środku stawki rozstrzygały się losy miejsc w klasyfikacji generalnej i płynących z tego gratyfikacji finansowych. Świetnie jechali kierowcy Force India, a kropkę nad i postawił Sutil na 50 okrążeniu, kiedy to wyprzedził Nico Rosberga. Ekipie z Silverstone w ostatecznym rozrachunku zabrakło zaledwie czterech punktów do pokonania Lotus Renault GP. Na dziewiątym miejscu dojechał Kamui Kobayashi, który przez cały wyścig robił wszystko, by dojechać do mety i dowieźć niezwykle cenne w walce z Toro Rosso punkty.

Kierowcy zespołu z Faenzy rywalizację zakończyli poza pierwszą dziesiątką, co na pewno nie poprawia ich pozycji w walce o przyszłoroczne fotele. Strategie u zawodników środka stawki były tak różnorodne, że w zasadzie do ostatniego pit-stopu nie było wiadomo, jakie będą ostateczne rozstrzygnięcia. Ostatni punkt z Brazylii wywiezie Witalij Pietrow – jako nagrodę pocieszenia za słaby sezon w wykonaniu ekipy Renault.

Grand Prix Brazylii było dość "mieszanym" zakończeniem sezonu. Z jednej strony w wyścigu sporo się działo i walka o niektóre pozycje trwała do ostatnich metrów, z drugiej wszyscy ostrzyliśmy sobie zęby na deszcz i niesamowity wyścig. Podarowane Webberowi zwycięstwo również nie podkręciło emocji. Tak czy inaczej jest to już ostatnie GP w tym roku. Wszystkim czytelnikom dziękujemy za to, że byli z nami przez ten cały rok, jednak nie żegnamy się tak jak koledzy po fachu z telewizji ze słoneczkiem, gdyż czekają nas jeszcze decydujące rozstrzygnięcia na temat obsady przyszłorocznych foteli oraz m.in. relacja z Race of Champions, które już za tydzień w niemieckim Dusseldorfie.

Czy przyszły rok będzie jeszcze lepszy i będziemy elektryzowali się walką o tytuł mistrza do ostatniego okrążenia? Jeszcze nie wiadomo, jednak pewnym jest, że walkę o mistrzowską koronę w sezonie 2012 będziecie mogli śledzić wraz z Wyprzedź Mnie!

Wyniki wyścigu o Grand Prix Brazylii

Pogoda na koniec sesji
Temperatura toru: 45°C
Temperatura powietrza: 24°C
Prędkość wiatru: 5,9m/s
Wilgotność powietrza: 63%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  GP Chin: najszybsze okrążenia w wyścigu
21.04.2024  GP Chin: wyniki wyścigu
21.04.2024  Verstappen bezkonkurencyjny w Grand Prix Chin
20.04.2024  Gasly: Idziemy we właściwym kierunku
20.04.2024  Alonso ukarany za kolizję z Sainzem podczas sprintu
Tagi:
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
SkC, 27.11.2011 20:06[!]
Dobrze, ze DRS był tam gdzie był :)
Karol26, 27.11.2011 20:36[!]
:) Graty dla Webbera ;) Troszkę manipulacji ale było ciekawie ;)
Baart Racing, 27.11.2011 21:06[!]
Troche nie mogę zrozumieć, dlaczego Button zjechał jeszcze raz po twardsza mieszankę. Nie lepiej, żeby standardowo pojechał podczas pierwszego postoju na miękkiej i później na twardszej ?
marios76, 27.11.2011 21:50[!]
@Baart Racing - Żeby wyprzedzić Alonso :)
marla, 27.11.2011 22:12[!]
@Baart Racing
Miękka mu dziś "nie leżała", lepsze tempo miał na twardszej.
czech_17, 28.11.2011 15:16[!]
A Fernando znów przegrywa w ostatnim wyścigu. W zeszłym roku przegrał majstra w tym trzecie miejsce choć tegoroczna porażka nie boli tak jak zeszłoroczna bo dla niego się liczą (podobnie jak dla większości kierowców) tylko wygrana. Gratulacje dla Marka, który wygrał po tak długiej przerwie.
Busisko, 28.11.2011 19:06[!]
Ustawka totalna... było widać jak się australian asshole (jak to mówią o nim np. Niemcy) cieszy. Doskonale wiedział, że mu dali to pierwsze miejsce. Beztalencie i przeciętniak w najlepszym aucie.
bartek1042, 29.11.2011 19:40[!]
Wg. mnie Webber wygrał dzięki team orders - jak usłyszałem, że Vettel ma problemy ze skrzynią biegów, to od razu wiedziałem, że jak go wyprzedzi Mark nastąpi "cudowna naprawa"...
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca