F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Bahar: Raikkonen potrzebuje czasu i go dostanie

"Niezależnie od tego, czy będzie to trzy dni, sześć wyścigów lub 20 Grand Prix - zobaczymy".
Nataniel Piórkowski, 13 grudnia 2011, wyświetlenia: 2512<< | lista | T- | T+ | >>
Nowi szefowie Kimiego Raikkonena zaznaczają, że nie oczekują od niego osiągania świetnych rezultatów już od pierwszego Grand Prix sezonu.

Po tym, jak do sportu z wieloma trudnościami powrócił Michael Schumacher stało się jasne, że nawet kierowcy z czołówki mogą mieć problem z natychmiastowym realizowaniem swoich celów po powrocie do Formuły 1. Szefowie Lotusa zapewniają jednak o tym, że będą cierpliwie czekać na rezultaty.

Szef Grupy Lotus – Dany Bahar powiedział, że po dwuletniej nieobecności Raikkonena w Formule 1, powrót do królowej sportów motorowych nie będzie dla niego łatwym wyzwaniem, choć zaznaczył, iż zespołowi zależy na spójnej poprawie osiągów. „Nie można oczekiwać, że po dwuletniej przerwie kierowca wróci i w jeden dzień dostosuje się do nowych opon i regulacji. Kimi potrzebuje więc czasu. Niezależnie od tego, czy będzie to trzy dni, sześć wyścigów lub 20 Grand Prix – zobaczymy. Ważne jest to, aby zobaczyć, jak wygląda jego tendencja pod względem osiągów. Jeśli wciąż będzie rosła, to oczywiście damy mu czas”.

Pomimo tego, że w ostatnich dniach media szeroko analizowały poziom motywacji fińskiego kierowcy, a nawet możliwości jego odejścia z zespołu, jeśli ten nie spełni oczekiwań w sezonie 2012, Bahar podkreśla, że Raikkonen w pełni zdaje sobie sprawę z projektu, w jaki się zaangażował. „Kimi to fajny facet, rozwinął się. Nie jest teraz jednym z młodych kierowców. Wie, co robi, wie, czego oczekują od niego ludzie i sądzę, że traktuje to bardziej poważnie niż w czasach startów w McLarenie. Myślę, że Kimi jest świetnym i przejrzystym gościem. Bardzo go szanuję, bardzo go szanujemy i to jest powód tego, dla którego jest właśnie z nami. W ciągu ostatnich dziesięciu lat dojrzał, więc jest rozwiniętym facetem, który zdaje sobie sprawę z tego, że jego powrót do Formuły 1 wcale nie jest łatwy i wie, że musi pokazać się w niej z jak najlepszej strony. Nie jest tym samym dzieckiem jak z czasów startów dla Saubera czy McLarena. To była inna historia i on dobrze o tym wie”.

Brytyjczyk bronił również decyzji o ściągnięciu Fina do zespołu z Enstone. „Kimi to Kimi. Jest mistrzem Formuły 1. Zdecydowane jest wyżej ceniony od innych, przeciętnych kierowców, ponieważ jest Kimim Raikkonenem. Każdy zdaje sobie z tego sprawę. Nie jesteśmy jednak Ferrari i nie mamy w tej chwili bolidu na miarę mistrzostwa świata, więc zawsze trzeba mieć na uwadze tę kwestię, że nasz zespół, lub być może żaden zespół w stawce, nie może sobie pozwolić na zapewnienie mu wygórowanego wynagrodzenia. Kimi zdaje sobie z tego sprawę, ale nigdy się nie sprzeda. Ma zbyt silny charakter. Myślę, że stawka jaką otrzymuje teraz, jest adekwatna do jego osiągów, ale chcemy je zobaczyć także na torze wyścigowym”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.09.2023  Jota Porsche potwierdza rozmowy z Vettelem ws. startu w Le Mans
15.04.2023  Kwiat: Miałem propozycję zastąpienia Raikkonena w Ferrari
11.11.2022  Kimi Raikkonen - wyjątkowa biografia
19.09.2022  Brown: System punktów uniemożliwiłby debiuty Kimiego i Maksa
18.05.2022  Surer: Alfa Romeo złapała oddech po odejściu Raikkonena
Tagi:
Raikkonen K.
Renault

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kemot, 13.12.2011 10:09[!]
Powrót będzie na pewno łatwiejszy niż Schumachera, bo przerwa krótsza, ale też Rajdkonnen młodszy.
Poza tym Kimi już jeździł po tej dużej zmianie przepisów na sezon 2009, więc powinien sobie szybko przypomnieć, jak się jeździ.
Adakar, 13.12.2011 10:11[!]
a mnie dziwi jedna rzecz.

Robertowi Kubicy obiecywali gotowy bolid z 2009 roku do testów etc plus bolid FR3.5... a teraz nikt nie mówi o tym, żeby ten bolid "podarować" Kimiemu ? Żeby chłopak "wrócił" i na powrót przyzwyczajał się do przyspieszenia, hamulców, przeciążeń ...

Rozwiązania są dwa:
- albo Lotus Renault okłamało Kubicę, z góry wiedząc, że do takiego testu NIE dojdzie - więc mogli obiecać "wszystko",
- Kimi jest tak "zajebiszczy", że nie potrzebuje żadnych shake-downów, przed testami.

Sorry za ciągle maglowanie tematu Kubicy i Lotus Renault , ale ... sami się zastanówcie
SirKamil, 13.12.2011 10:22[!]
Bolid dla Kubicy wykorzystał Grosjean w Portimao chwilę temu. Nie podniecaj się.
Verticus, 13.12.2011 10:29[!]
Ważne jest to, aby zobaczyć, jak wygląda jego tendencja pod względem osiągów. Jeśli wciąż będzie rosła, to oczywiście damy mu czas”.
- A co jeśli tendencja nie będzie wciąż rosła? Nie damy mu czasu? ;o)

@Adakar
O tym możemy dowiedzieć się po fakcie, albo i wcale o tym słyszeć nie musimy.
ChickOne, 13.12.2011 10:54[!]
Masło maślane
Adakar, 13.12.2011 11:09[!]
@SirKamil
ten news jest o Kimim i czasie niezbędnym na powrót do formy. Sorry, ale to Kimi dłużej był na "głodzie" i żeby ten "powrót" do 100% formy nie trwał pół nowego sezonu, należałoby go przeciągnąć na starszym modelu - wszystko w ramach przepisów. Grosjean szalał cały sezon GP2, i w ostatnich treningach F1.
Poza tym to Kimi jest gwiazdą, to on był wcześniej zakontraktowany niż Grosjean ... nie no jasne, podniecam się.

No chyba, że skuter śnieżny dostarcza takich samych "wrażeń" przyspieszenia, hamowania i przeciążeń co bolid F1.

@SirKamil
W Portimao Grosjean jeździł Lotusem T125 ... tym, którym Clarkson się bawił w TopGear, a nie bolidem F1
jpslotus72, 13.12.2011 11:51[!]
Schumacher przygotował w pewien sposób "alibi" dla Kimiego - skoro nawet siedmiokrotny mistrz świata nie wskoczył po powrocie od razu na podium (a na razie w ogóle), to oczekiwania wobec kolejnego "repatrianta" nie będą tak od razu wygórowane... Oczywiście, są tu różnice - Kimi jest młodszy o 10 lat, te dwa lata "przerwy" spędził aktywnie za kółkiem (w wozach o zupełnie innej charakterystyce, jednak wymagających również podtrzymywania kondycji fizycznej - Schumi miał w tym względzie więcej do nadrobienia), wraca do innego zespołu (którego bolid na 2012 jest na razie w dużym stopniu niewiadomą) - no i różnica podstawowa: Schumacher to Schumacher, a Raikkonen to Raikkonen - obaj równie niepowtarzalni... A jednak "opinia publiczna" będzie się karmiła takimi porównaniami już od pierwszego startu Icemana w czarno-złotych barwach.
sulico76, 13.12.2011 11:53[!]
Przy zalozeniu ze z Kimim przybyly wieksze pieniadze i przy nosnosci nazwiska, osiagi Raikkonena moga juz nie byc czynnikiem numero Uno. Zawsze mozna spojrzec w ten sposob, Kimi przejmie wysmienicie "zadania" Pietrowa (jazda w srodku stawki z aspiracjami na pierwsza czworke + sponsorzy), a Romek - Brunnona. I tak beda mieli lepszy duet kierowcow niz ten z obecnego sezonu. Duet na pewno nie mistrzowski, ale rokujacy dobre szanse na walke z "Drepcedesem"
sneer, 13.12.2011 14:11[!]
Hehe, jeszcze się sezon nie zaczął, a już się asekurują. Na wypadek jakiegoś przypadku ;) zapewne.
F288GTO, 13.12.2011 16:03[!]
@Adakar
Ciekawą kwestię poruszyłeś. Z tego co się orientuję na "treningowym" bolidzie miałby założone pirelki więc tym bardziej byłoby to spore ułatwienie dla Kimiego. Może tną koszty bo się wybecylowali na wynagrodzenie dla Fina, może uważają, że symulator wystarczy a może to Kimi uznał, że przedsezonowe testy mu wystarczą do adaptacji... tyle że wtedy powinno się testować a nie adaptować. Baju-baju, gdybu-gdybu, może ktoś z zespołu oficjalnie poruszy tą kwestię. Nie mniej też mnie to zainteresowało :)
adamo342, 13.12.2011 18:42[!]
Uważam że Kimi jest bardzo zmotywowany bo chce się zaprezentować z dobrej strony na sezon ponieważ wiadomo,że jego celem jest angaż w Red Bullu na 2013.
IceMan11, 13.12.2011 18:45[!]
@Adakar
Znając Kimiego to ma to gdzieś i woli jeździć bolidem na 2012, a nie znowu ujeżdżać bolid z 2009 roku.
Zawsze jak był jakiś nowy tor w kalendarzu to kierowcy jeździli już wcześniej na nim w symulatorach, a Kimi zawsze miał gdzieś symulatory i wolał samemu na miejscu potrenować :)
Adakar, 14.12.2011 19:30[!]
@F288GTO @adamo342 @IceMan11
W jednym z wywiadów Eric już wspominał, że jest plan wsadzenia Kimiego do "demo" caru i wstępne odrdzewianie ;-)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca