F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2011
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Bahar: Przebudowanie składu kierowców pokazuje ambicje Lotus Renault

Brytyjczyk zapewnił także o swej aprobacie w stosunku do szefa stajni - Erica Boulliera.
Nataniel Piórkowski, 13 grudnia 2011, wyświetlenia: 1975<< | lista | T- | T+ | >>
Szef Grupy Lotus – Dany Bahar uważa, że gruntowne przebudowanie składu kierowców na przyszły sezon pokazuje, że zespół Lotus Renault jest zdeterminowany do powrotu na czub stawki.

W ostatnim czasie ujawniono podpisanie kontraktu z Kimim Raikkonenem, który zdecydował się powrócić do startów w Formule 1 po dwuletnim epizodzie w WRC, a w ostatni piątek zespół potwierdził, że posadę Witalija Pietrowa przejmie tegoroczny mistrz serii GP2 – Romain Grosjean.

„To pokazuje, że jesteśmy zdeterminowani i rozumiemy, co się dzieje. Dwaj główni partnerzy zespołu – Gerard Lopez i Eric Lux powiedzieli nie patrzmy na to pod kątem komercyjnym i zapłaćmy najwyższą cenę, aby pozyskać najlepszych dostępnych kierowców. Dokonaliśmy razem analizy i choć Witalij dysponował lepszym zapleczem komercyjnym, my potrzebowaliśmy czystego ścigania. Od strony sponsorów może to być dla nas nieco trudne, ale podjęliśmy to wyzwanie i jeśli będzie to konieczne, wydamy pieniądze” – przyznał szef Grupy Lotus.

Bahar uważa, że po trudnym sezonie 2011, gdy po zdobyciu miejsc na podium w pierwszych dwóch wyścigach zespół zaczął osiągać coraz gorsze rezultaty, był potrzebny silny impuls w celu podniesienia morale wszystkich pracowników przed zbliżającymi się mistrzostwami. Pytany o to, czy team potrzebował tak śmiałych ruchów, Bahar odpowiedział: „Myślę że tak i nadal ich potrzebujemy. Nikt nie był zadowolony z osiągów z minionego sezonu, zwłaszcza jeśli chodzi o rozwój, który nie przebiegał tak, jak się spodziewaliśmy. W interesie każdego udziałowca lub partnera leży pozyskanie najlepszego pakietu, jaki mamy. Musimy jeszcze dokonać wielu zmian i poprawek w obszarach technicznych, ale kierownictwo zespołu dobrze o tym wie i pracuje bardzo, bardzo ciężko. Jestem przekonany, że będzie lepiej. Jestem tego pewien”.

Brytyjczyk zapewnił także o pełnym poparciu dla pracy szefa zespołu z Enstone – Erica Boulliera po tym, jak w ostatnich dniach w mediach spekulowano, że jego miejsce może zająć były kierowca Formuły 1 – Gerhard Berger. „Praca Erica nie jest najłatwiejsza. Tak samo jest z każdym menedżerem piłkarskim, który po nieudanym roku bardzo często staje w ogniu krytyki. Tak, jest krytykowany nie pierwszy i nie ostatni raz, ale ważne jest to, jakie wnioski z tego wyciągnie. Eric identyfikuje obszary, które można poprawić. Ma jasny plan na przyszłość i w pełni ufamy, że jego sposób zarządzania jest perfekcyjny. Nie ma powodu, aby rezygnować z jego usług. Zaangażowanie operacyjne to głównie kwestia leżąca w rękach Genii i mamy do nich zaufanie. Mamy dobre stosunki, a oni wywiązują się ze swoich powinności”.

Po serii spotkań z przedstawicielami firmy Proton, będącej właścicielem marki Lotus, Bahar przedłużył czas urzędowania na posadzie szefa Grupy Lotus o kolejne cztery lata i uważa, że zakończenie sporu o stosowanie legendarnej nazwy będzie potężnym marketingowym uderzeniem dla całej marki oraz zasugerował, że plany na przyszłość zakładają bliższą współpracę Grupy Lotus i Genii – zdaniem mediów zakładającą możliwość wykupienia udziałów będących w rękach Lopeza lub też zyskanie przez luksemburskiego biznesmena pakietu w firmie samochodowej. „Rozmowy toczą się zawsze i jest tak od samego początku. Istnieją plany zakładające połączenia moich sił z Lopezem i ciągle analizujemy takie możliwości. Nie mogę jednak powiedzieć nic ponadto. Przyznam tylko, że na pewno nie pracujemy razem pomimo spekulacji, jakoby jeden z nas próbował wykupić udziały w interesach drugiego”.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.04.2024  Autosport: Renault rozważa sprzedaż zespołu Alpine
21.03.2024  Jordan: Renault mogło już zadecydować o wycofaniu się z F1
07.03.2024  Famin: Wiemy, że nasza obecna forma jest nieackeptowalna
19.01.2024  Famin: Renault pozostaje gotowe na wznowienie rozmów z Andrettim
11.01.2024  Szafnauer: Zespoły złamały dżentelmeńską umowę
Tagi:
Renault
Pietrow W.
Boullier E.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
jpslotus72, 13.12.2011 10:35[!]
Mając taki skład kierowców, jak LRGP w ubiegłym sezonie, każdy chciałby go gruntownie "przebudować". Dysponując takim zapleczem, jak ekipa z Enstone i osiągając przy tym takie rezultaty jak ten zespół w 2011, każdy chciałby odbić się w górę. Więc Bahar nie "odkrywa tu Ameryki", a tylko potwierdza logiczne konsekwencje sytuacji LRGP między wiosną a późną jesienią tego roku. Jednak realizacja tych ambicji nie będzie zależała już tylko od logiki - byłoby to zbyt proste... Fundamenty przeszły "rewitalizację", zakontraktowano ciekawą parę kierowców - pora na kolejny, podstawowy element: bolid.
BlindWolf, 13.12.2011 13:11[!]
Jeżeli najmocniejszym pakietem Lotusa okażą się kierowcy - to team osiągnie w przyszłym roku dno .
jaszczur, 13.12.2011 21:33[!]
Oj tam dno od razu.... Ja obstawiałbym, że będą 5 siłą w stawce po standardowej 4: RB, MCL, Ferka i Merc. Taki mocny średniak. Bardziej ciekawi mnie rywalizacja i porównanie osiągów wewnątrz tego zespołu :)
yaper, 13.12.2011 22:05[!]
Cytat jaszczur :
Bardziej ciekawi mnie rywalizacja i porównanie osiągów wewnątrz tego zespołu :)


Może być ciekawie. Z jednej strony objeżdzony Grosjean, z drugiej wielki mistrz Raikkonen, ale Fin jest po konkretnym rozbracie z single-seaterami. Początek sezonu może być zatem zacięty, a jeśli Kimi już na starcie zacznie objeżdzać Francuza to trzeba będzie to uznać za boski wyczyn.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca