|
|
|
|
|
|
Honda wykupuje pozostałe udziały w B.A.R |
Japoński koncern z końcem tego roku stanie się jedynym właścicielem stajni z Brackley. |
|
•Marek Roczniak, 4 pa?dziernika 2005, wyświetlenia: 1774 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Koncern Honda Motor Co. Ltd potwierdził dzisiaj odkupienie pozostałych 55% udziałów w zespole B.A.R od British American Tobacco (BAT) i z końcem tego roku stanie się jedynym właścicielem stajni z Brackley. Honda będzie zatem piątym obok BMW, Ferrari, Renault i Toyoty w pełni fabrycznym zespołem w Formule 1 od przyszłego sezonu. Wiadomość o odkupieniu udziałów została ogłoszona podczas konferencji prasowej w Tokio przed zbliżającą się Grand Prix Japonii, która będzie setnym wyścigiem dla zespołu B.A.R Honda.
Japoński koncern do Formuły 1 powrócił w 2000 roku, dostarczając zespołowi B.A.R silniki i współpracując jednocześnie przy konstrukcji bolidów. W grudniu 2001 roku podpisana została nowa trzyletnia umowa mająca obowiązywać od 2002 roku, która obejmowała między innymi jeszcze większe zaangażowanie Hondy w powstawanie bolidów. Kolejne przedłużenie kontraktu nastąpiło w lipcu zeszłego roku i znów jego następstwem zacieśnienie współpracy ze stajnią z Brackley.
Sezon 2004 zbiegł się z 40 rocznicą zaangażowania Hondy w wyścigi Formuły 1 i był jednocześnie najbardziej udanym sezonem w historii zespołu B.A.R Honda, który wywalczył drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Japoński koncern ma nadzieję, że całkowite wykupienie zespołu umożliwi mu w ciągu kilku najbliższych lat zdobycie mistrzostwa konstruktorów. Kierowcami Hondy w przyszłym sezonie będą Jenson Button i Rubens Barrichello, a więc będzie to jeden z najsilniejszych składów w stawce. Siedziba główna zespołu pozostanie w Brackley (Northamptonshire, Wielka Brytania), łącząc swoje siły z położonym w Berkshire Honda Racing Development Ltd.
„Po przedyskutowaniu przyszłego zaangażowania Hondy w wyścigi F1 zdecydowaliśmy, że Honda powinna posiadać 100% udziałów w zespole”, powiedział odpowiedzialny w Hondzie za kontakty z mediami Hiroshi Oshima. „Doceniamy wielce współpracę z firmą BAT, która do tej pory zarządzała zespołem z nami i życzymy jej sukcesów na przyszłej drodze. Od przyszłego sezonu będziemy jeszcze bardziej zaangażowani w F1, pracując ciężko jako zespół nad poprawą naszej technologii, rozwijaniem młodych inżynierów i w końcu osiągnięciem naszego głównego celu, jakim jest mistrzostwo świata”.
BAT pozostanie głównym sponsorem zespołu do końca przyszłego sezonu, a później całkowicie wycofa się z F1, zgodnie z zawartym w 2001 roku w Nowym Jorku porozumieniem pomiędzy największymi koncernami tytoniowymi o wycofaniu się ze sponsorowania aktywności sportowej z dniem 1 grudnia 2006 roku. „Żal nam będzie zakończyć współpracę, ale jednocześnie jesteśmy niezmiernie usatysfakcjonowani, że zostawiamy zespół w kompetentnych rękach Hondy, która jest sprawdzonym zwycięzcą w tym sporcie. Życzymy Hondzie wszelkich sukcesów w przyszłości i oczekujemy na ostatni rok umowy sponsorskiej”, powiedział szef działu marketingu w British American Tobacco, Jimmi Rembiszewski.
Źródło: BARHondaF1.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|