F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

06.05.2024

Magnussen otrzymał dwa punkty karne za kolizję z Sargeantem

Stella: Praktyki Magnussena na torze są nie do zaakceptowania

Rushbrook: Ford pozostaje zaangażowany mimo odejścia Newey'a

LA Times: Wheatley posiada ofertę objęcia funkcji szefa zespołu

Sainz stracił czwarte miejsce w Grand Prix Miami

Stella zaskoczony tak mocnym tempem McLarena

Verstappen: To nie jest ostatnie zwycięstwo Norrisa

Norris: Wielu we mnie wątpiło

GP Miami: najszybsze okrążenia w wyścigu

GP Miami: wyniki wyścigu

05.05.2024

Lando Norris sensacyjnie wygrywa Grand Prix Miami

Verstappen: Opony zmuszały do zgadywania przyczepności

Russell: Poszliśmy za daleko z tegorocznym samochodem

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Schodkowe nosy znikną w sezonie 2013?

Tak przynajmniej sugerują osoby związane z Formułą 1.
Michał Roszczyn, 29 lutego 2012, wyświetlenia: 2837<< | lista | T- | T+ | >>
Schodkowe nosy w bolidach Formuły 1 z pewnością nie spodobały się wielu fanom na całym świecie. Jednakże ku ich uciesze, popularne wśród tegorocznych maszyn zjawisko prawdopodobnie nie będzie miało miejsca w przyszłym sezonie.

Zastosowanie takiego rozwiązania w większości samochodów na sezon 2012 jest wynikiem kompromisu osiągniętego po tym, jak FIA w imię bezpieczeństwa zdecydowała się obniżyć maksymalną wysokość górnej płaszczyzny nosa.

Okazuje się, że Red Bull – który wprowadził do Formuły 1 filozofię wysoko poprowadzonej dolnej płaszczyzny podwozia – naciskał, by maksymalna wysokość monocoque'u pozostała bez zmian, pod pretekstem, by nie zmuszać małych zespołów, jak chociażby siostrzane Toro Rosso, do projektowania zupełnie nowego monocoque'u i przedniego zawieszenia.

Panujący mistrz świata – Sebastian Vettel przyznał, że tegoroczne rozwiązanie „nie wygląda zbyt dobrze. Bolidy na przyszły sezon będą pozbawione uskoku na nosie”. Startujący niegdyś w cyklu grand prix Christian Danner powiedział, że obecna koncepcja jest „okropna, ale myślę, że zostanie porzucona w następnym roku”.

Podobnego zdania jest Nick Heidfeld: „Tak, jestem pewien, że FIA wprowadzi kilka zmian na kolejny sezon, zatem znikną wielkie garby. Z drugiej strony, podobnie miała się rzecz kilka lat temu, kiedy wprowadzono nowe przednie i tylne skrzydła; nie wyglądają tak źle, gdy się człowiek przyzwyczai. Oczywiście człowiek zawsze wolałby coś, co lepiej się prezentuje”.

Źródło: f1today.net
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.04.2024  Autosport: F1 omówi propozycję zmian w systemie punktowym
18.03.2024  F1 pozostanie na 18-calowych felgach
19.02.2024  Alonso: Zimowe testy powinny być dłuższe
16.02.2024  Brown: Relacje Red Bulla z RB są niepokojące
05.02.2024  Komisja F1 przyjęła nowy harmonogram Grand Prix ze sprintem
Tagi:
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
artur_fan_f1, 29.02.2012 18:45[!]
Dla mnie ważniejsze jest widowisko :) mogą jeździć nawet taczkami, byle by tam się ścigał Kubica!
Lysy, 29.02.2012 19:05[!]
A dla mnie liczy się bolid, nie wygląd bolidu. Mogą jechać starą szkapą, ale żeby była konkurencyjna :D
W TV nie będzie chyba aż tak widać tych "brzydkich nosów"...
andy, 29.02.2012 19:13[!]
Jakoś nie mogę sobie wyobrazić starej szkapy z przednim i tylnym spojlerem o wymiarach zgodnych z regulaminem FIA biegnącej po torze i wyprzedzającej bolidy F1. Do tego centralny wydech, który mógłby zabić konkurencję.
ari2k5, 29.02.2012 20:29[!]
@andy Dobre :D
Lysy, 29.02.2012 21:12[!]
@andy :)
mbwrobel, 29.02.2012 23:56[!]
Na 300 km to taka szkapa musiałaby chyba spory worek z sieczką targać. Pozostaje jeszcze problem szybkiego podkuwania w pit-stopach i dopasowania podków Pirelli.

Po namyśle dochodzę do wniosku, że taka szkapa nie zostałaby jednak dopuszczona do wyścigu ze względu na napęd na cztery nogi. I co z testami zderzeniowymi?
Sasilton, 01.03.2012 12:24[!]
jak odpalę obrazek z bolidu 2008 to wygląda jak by to był jakis prototyp 2020 w porównaniu z tym co mamy teraz
Kamikadze2000, 01.03.2012 15:33[!]
Mnie tam nie przeszkadzają te "garby". Ważne, aby było widowisko. :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca