F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

04.05.2024

GP Miami: wyniki kwaliifkacji

Verstappen ustawi się na pole position do Grand Prix Miami

Magnussen: Kary ze sprintu w Miami są w pełni zasłużone

Alonso: Hamilton uniknie kary ponieważ nie jest Hiszpanem

GP Miami: wyniki sprintu

Verstappen wygrywa sprint w Miami

Bottas: Zatrudnienie Hulkenberga ma sens z punktu widzenia Audi

Newey: Nie wiem co mnie dalej czeka w Formule 1

Wolff wyklucza debiut Antonelliego w trakcie sezonu 2024

Ricciardo: Od początku czułem, że stać mnie na mocny wynik

Bottas zostanie cofnięty o trzy pozycje na starcie sprintu w Miami

Vowles: Sargeant musi realizować postawione przed nim cele

03.05.2024

GP Miami: wyniki kwalifikacji do sprintu

Max Verstappen wygrywa kwalifikacje do sprintu w Miami

Verstappen najszybszy w treningu mimo problemów

Williams przygotował zapasowe podwozie na Grand Prix Miami

Hulkenberg: Obecność Seidla w Audi była dla mnie kluczowa

Sainz dementuje spekulacje o przerwanych rozmowach z Audi

Bottas zaskoczony zmianą inżyniera wyścigowego przed GP Miami

RacingNews365: Williams podjął rozmowy z Adrianem Newey'em

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Audi przedstawiło R18 e-tron quattro

Samochód ten ma powalczyć o zwycięstwo w wyścigu Le Mans.
Bartosz Pyciarz, 1 marca 2012, wyświetlenia: 4986<< | lista | T- | T+ | >>
Audi przedstawiło swoje najnowsze auto klasy LMP1, które będzie miało za zadanie wygrać słynny 24-godzinny wyścig w Le Mans. Hybrydowa wersja R18 została nazwana R18 e-tron quattro.

Nazwa została wybrana nieprzypadkowo. System KERS używany przez niemieckiego producenta będzie przenosił odzyskaną energię na przednią oś, co spowoduje, że wszystkie cztery koła będą w tym momencie napędzane.

Audi R18 e-tron quattro ma być kontynuatorem sukcesów producenta z Ingolstadt, gdy Audi Quattro zwyciężało w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata w latach 80. Model bez systemu KERS również został zaprezentowany wczoraj i "ochrzczono" go R18 ultra.

„Rozwijanie technologii hybrydowej na wyścig Le Mans jest co najmniej tak wymagającym i ambitnym projektem, jakim na początku był rozwój silnika Diesla. Pierwsze wyniki są bardzo zachęcające i jesteśmy ciekawi, jak ta technologia się rozwinie.” – powiedział szef Audi Sport – Wolfgang Ullrich.

R18 e-tron quattro ma również jeździć w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. Regulaminy tych mistrzostw dopuszczają używanie systemów odzyskiwania energii, a przeniesienie tej energii (około 70 KM mocy) na koła będzie możliwe dopiero gdy prędkość przekroczy 120 km/h. Zespół twierdzi również, że przeniesienie energii na przednią oś pozwoli uzyskać lepszą trakcję w momencie uruchomienia systemu, a także zapewni efektywniejsze odzyskiwanie energii.

Audi postanowiło gromadzić energię za pomocą systemu opartego na kole zamachowym bądź w akumulatorach, co jest innym podejściem od zespołu Toyoty, który będzie wykorzystywał baterię bądź super kondensatory.

Nowego samochodu Audi nie ujrzymy w wyścigu przed majowym 1000 km w Spa. Podczas otwierającej sezon 12-godzinnej rundy w Sebring niemiecki producent będzie używał nieco zmodyfikowanej ubiegłorocznej wersji R18 TDI.


Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.04.2024  Porsche oczekuje na decyzję Vettela w sprawie startów w WEC
22.11.2023  Kubica przystąpi do WEC w sezonie 2024 z AF Corse
05.11.2023  Kubica mistrzem świata WEC w klasie LMP2
15.09.2023  Media: Schumacher prowadzi rozmowy z Alpine ws. startów w WEC
03.02.2023  Kubica dołącza do ekipy LMP2 WRT w WEC
Tagi:
WEC

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Kamikadze2000, 01.03.2012 15:34[!]
WOW!!! Ale cudo! :)) Szkoda, że moja ulubiona marka nie jest w F1. ;]
adnowseb, 01.03.2012 15:50[!]
No'' kopara opada''ale i tak nie będę im kibicował.
Anderis, 01.03.2012 16:37[!]
Moglibyście chociaż wspomnieć, że będą używali systemu opracowanego przez Williams Hybrid Power. :p
Ferrarif1, 01.03.2012 16:50[!]
@Anderis sama informacja o kole zamachowym mówi że to sytem od williamsa. Z tego co kojarze to mają na to patent :P
SkC, 01.03.2012 17:22[!]
Czyli to nie jest już diesel???
dan193t, 01.03.2012 20:55[!]
@SkC
Ciągle jest... V6 TDI
cziken129, 03.03.2012 08:46[!]
ehh... z tatą się podśmiewamy, że auta przygotowane na wyścigi mają niesamowicie małą pojemność, a my w naszym Volvo nawet 200 koni nie mamy z silnika 1.8 :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca