F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

PURE przenosi się do fabryki Toyoty w Kolonii

Craig Pollock uważa, że w tym obiekcie znajdują się najlepsze stanowiska badawcze na świecie.
Bartosz Pyciarz, 7 marca 2012, wyświetlenia: 2068<< | lista | T- | T+ | >>
Firma PURE przeniesie swoją bazę do fabryki w Kolonii po tym, jak udało im się porozumieć w tej sprawie z Toyota Motorsport. Firma Craiga Pollocka do tej pory miała swoją bazę we Francji.

W rozmowie z serwisem Autosport – Pollock potwierdził przeprowadzkę do byłej siedziby zespołu Toyoty w Formule 1: „Sytuacja wygląda tak, że mamy podpisaną umowę na wyłączność z TMG. Została ona podpisana już całkiem dawno temu i co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Obecnie Toyota przygotowuje kompleks biur, które połączone są ze stanowiskami badawczymi i pomieszczeniami montażowymi.”

„Tak więc wszystkie części nad którymi obecnie pracujemy zostaną wysłane do zespołu montażowego i ich prototypy zostaną wybudowane już w fabryce Toyoty, która zostanie fabryką PURE.”

Szef firmy twierdzi również, że to rozwiązanie ma sens, ponieważ pozwoli zaoszczędzić PURE sporo cennego czasu, który będzie mógł być wykorzystany, gdy silniki będą musiały rozpocząć testy na torze. „Przyczyna stojąca za tą przeprowadzką jest bardzo prosta. Prędzej czy później musielibyśmy zbudować swoją własną fabrykę ze stanowiskami badawczymi. To sporo kosztuje i potrzeba na to mnóstwo czasu. W rzeczywistości to czas był jednak najważniejszy. Aby wybudować cokolwiek na taką skalę potrzeba minimum półtora roku, aby wszystko zaczęło pracować i zostało skalibrowane.”

„Moim zdaniem, Toyota posiada absolutnie najlepsze na świecie stanowiska badawcze do budowy silników dla Formuły 1. Mają dużą ilość najnowocześniejszego sprzętu, dlatego dla mnie to było logiczne rozwiązanie by pójść tą drogą, ponieważ już pod koniec lipca nasze silniki powinny pojawić się na torze.”

Jednakże Pollock przyznał, że zespół nie opuści fabryki we Francji. „Idea jest taka, że główny zespół projektujący, ekipa montażowa oraz ludzie, którzy będą pracowali na torze podczas testów będą pracowali w Kolonii. Tam będzie grupa ludzi pracujących na stałe, ale pomimo tego nadal zamierzamy kontynuować nasze prace we Francji.”

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.07.2012  PURE zawiesiło rozwój turbodoładowanego silnika
27.06.2012  PURE oferuje najtańsze silniki V6?
21.06.2012  Renault i PURE: Cosworth wkrótce opuści F1
01.02.2012  McLaren nie myśli o budowie własnego silnika F1
31.01.2012  McLaren zaprzeczył plotkom łączącym go z PURE
Tagi:
PURE

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Karol26, 07.03.2012 20:34[!]
Ciekawe kto ich silniki kupi i kto da im auto do testów. Widać poważnie podeszli do tego... Wygryzą pewnie Coswortha.
Ferrarif1, 07.03.2012 20:43[!]
zaanagażowali się , kurcze. A tak niewiem dlaczego źle im życze, pewnie przez tą nazwe

Może w lipcu usłyszymy ten kiepski dźwięk nowej jednostki napędowej :P
Dante, 07.03.2012 21:05[!]
Ciekawe czy ktoś już wiąże ten news z powrotem Toyoty do F1 - na początek fabryka, później będą brandować silniki a na koniec przejmą Marussie i wrócą w glorii i chwale. :)
A tak na poważnie - jeżeli chcą wygryźć Coswortha i mają jakąś wizję to niech ją realizują - konkurencja zawsze się przyda.
Falarek, 07.03.2012 21:15[!]
Toyota poczyniła pierwszy krok wraca do Le Mans :)
Kamil-F1, 07.03.2012 22:07[!]
Toyota ''zza światów'' pogrąża F1 pomagając temu człowiekowi w jego niecnych i skandalicznych zamiarach.
arahja, 07.03.2012 22:58[!]
Może mi ktoś wytłumaczyć czym taka firma jak PURE zajmuje się poza budowaniem silnika dla zespołu f1 (którego nawet nie mają zapewnionego). Z góry dzięki za info.
Adakar, 08.03.2012 14:56[!]
P.U.R.E. (Propulsion Universelle et Recuperation d’Energie) has been established to respond to growing demand for cutting edge, exceptionally efficient and high performance powertrains. Formula One has been identified as the ultimate proving ground to evolve propulsion technologies applicable to a broad range of industries, including marine, aerospace, automotive and defence.

P.U.R.E.’s technology partners are TEOS, Mecachrome, D2T and IFP Energies Nouvelles (IFPEN), highly qualified specialists in powertrain design, prototyping and manufacturing, and France’s leading developers of new and more efficient fuel technologies.

ok a teraz po ludzku.
P.U.R.E Corporation SA to wypadowa kilku innych firm jak np. TEOS Eng. i Mechachrome. Te firmy budują/budowały silniki do motosportu (inne serie), silniki lotnicze, do łodzi etc. PURE jest projektem tyczącym się tylko silnika Formuły 1 wg nowych przepisów V6+turbo+KERS.
Wiadomo, że Mecha już mocniej lizała F1 za pośrednictwem Renault w drugiej połowie lat 90tych

Jak nie trudno się domyśleć firma to studnia bez dna, jej nadrzędnym celem jest wybudowanie działającego prototypu, który po zamontowaniu w nadwoziu jakiegoś bolidu, zwróciłby uwagę konkretnych ekip F1. Firma korzysta z doświadczenia swoich partnerów i ludzi jakich zatrudniła, w celu wymyślenia silnika "na nowo" -> w dobie nowych technologii, nowych materiałów i przepisów FIA.
Hasłem firmy jest: research and development and the commercialisation of engines using clean energy więc w "teorii" możemy iść dalej i spekulować o np. patentach, rozwiązaniach dla aut cywilnych.

a czym więcej ma się zajmować PURE ... niczym. Firma zamienia dolary i euro w carbondioxide ;-)
część technologii ma być niby później wykorzystywana w projektach przemysłu lotniczego i morskiego ...
Ranguren, 08.03.2012 19:40[!]
Pure może nawet próbować stworzyć zespół ciekawie by było
będą testowali silniki w bolidzie Toyoty pewnie
może wejdą z kimś w spółkę może dogadają się z kimś :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca