Hehe. Po prostu inaczej nie mają szans. Muszą zrobić najtańszy silnik. Czy tak samo będzie z jakością i mocą ?
najtańszy silnik będzie za drogi dla Saubera to co ma powiedzieć HRT? o ile dobrze pamiętam ich budżet roczny to około 35mln Euro, wystarczyłoby im na zaledwie dwa silniki, a wliczając awarie i pozostałe koszty? może ktoś wyprodukuje tańsze, bo jeśli nie to najsłabsze teamy kupią jeden silnik i kierowcy będą się nim wymieniać
Nie wiem co po nich się spodziewać. Ceny rosną a atrakcyjna oferta PURA może przyciągać klientów.
@funrari Cena podana w newsie to pakiet ... a nie pojedyńczy silnik.
@Ferrarif1 dzięki, nie zauważyłem słowa "zestaw"
ale i tak za drogi dla HRT i Marrusi
może HRT nie kupi silnika, tylko zamontują podłogę a`la Fred Flinstone?
SkC, 27.06.2012 18:44 | | |
Może ceny doprowadzą jednak do pozostania przy silnikach V8. Obecne silniki nie wymagają już dokładania praktycznie żadnych pieniędzy, są niezawodne jak nigdy. Jeśli nowe będą tak drogie to takie zespoły jak Sauber czy Force India będą musiały korzystać z PURE'a.
no to czegoś nie kumam, dla oszczędności przechodzimy na silniki które są droższe niż aktualne?
Gie, 27.06.2012 19:05 | | |
Tak, tak, silniki PURE będą tanie i pewnie będą jeździć jak, również tanie, silniki Coswortha.
O HRT nie ma co się martwić że nie będzie ich stać. Do 2014 i tak wykupi ich ktoś większy. To obecnie jedyny sposób na dostanie się do F1. Pewnie tak samo będzie z Marussią.
@IceMan11
KERS to obecnie koszta w wysokości ok. 1 miliona ojro. W 2014 ma wejść nowszy model tego systemu, który ma dawać większe korzyści, a więc tutaj również ceny pójdą w górę.
jest napisane że Sauber wydaje na silniki Ferki 9 mln razem z KERS, od 2014 silniki też razem z KERS będą kosztowały 14-18, czyli dokładnie za to samo teraz jest 9 a będzie 14-18, cięcie kosztów jak się patrzy (paczy :))
@tommakrwro
Mój błąd :/
@tommakrwro - Wielce prawdopodobne, że producenci będą chcieli początkowo zarobić na silnikach "z nawiązką" żeby odbić sobie za czas projektowania i mieć pieniądze na dalszy rozwój. Obecne V8 są na pewno tańsze w produkcji teraz niż wiele lat temu kiedy producenci musieli na bieżąco robić badania i testy.
Cytat tommakrwro : no to czegoś nie kumam, dla oszczędności przechodzimy na silniki które są droższe niż aktualne?
Tu nie ma co rozumieć. Mantruj za lobbystami: ograniczanie kosztów AHMMMMM silnik V8 powoduje efekt cieplarniany AHMMMMM dbałość o środowisko AHMMMMM
Pozostało mi tylko wrażenie że kierowcy powinni wcześniej zmieniać biegi i hamować silnikiem o wiele wcześniej przed zakrętem. To by obniżyło zużycie paliwa, przynajmniej w moim Clio to działa.
Ale się podniecacie. Choć jestem fanem V8 a jeszcze większym jednostek V10 i V12. To przynajmniej jest jeden plus nowych silników który będzie niezwykle ważny dla F1. Mianowicie zanim zespoły uporają się z awariami nowych jednostek to minie trochę czasu. Będzie węższe grono na torze co wiąże się z jakimś tam widowiskiem. Będą także przetasowania wśród zespołów. Więcej osiągną te które będą mieć lepsze silniki- co wiąże się z loterią przed sezonem. Nie wiadomo kogo wybrać jako dostawce jednostek, kto wyprodukuje najlepszy silnik. I tyle.
|