F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

02.05.2024

Kongres USA oczekuje wyjaśnień od Liberty Media ws. Andretti-GM

Turrini i Clarkson pewni zwolnienia Sargeanta w trakcie sezonu 2024

David Sanchez został nowym dyrektorem technicznym Alpine

01.05.2024

Vettel poprowadzi McLarena MP4/8 podczas weekendu na Imoli

LGdS: Umowa Ferrari z Newey'em może zostać ogłoszona po GP Miami

Ferrari przedstawiło malowanie na Grand Prix Miami

Bottas: Audi dokładnie wie na co mnie stać

The Athletic: Newey odejdzie z Red Bulla bez obowiązkowego urlopu

LGdS: Vasseur odbył spotkanie z Newey'em w Londynie

Red Bull Racing potwierdza odejście Adriana Newey'a

Seidl: Formuła 1 nie jest sportem "one-man show"

Gunther Steiner wytoczył proces ekipie Haas

Wolff dementuje spekulacje o rozmowach z Verstappenem po GP Miami

30.04.2024

Jos Verstappen nie wyklucza zmiany zespołu przez Maksa

Seidl: Nie próbujemy przekonać Sainza wysokim kontraktem

Aston skorzysta z prawa do ponownego rozpatrzenia kary Alonso

Autosport: Newey ogłosi przed GP Miami odejście z zespołu

29.04.2024

Vasseur: Jedna dziesiąta sekundy między Ferrari a McLarenem

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

PURE oferuje najtańsze silniki V6?

Według AMuS, firma Craiga Pollocka proponuje swoje jednostki w cenie 14 milionów euro.
Mateusz Szymkiewicz, 27 czerwca 2012, wyświetlenia: 2700<< | lista | T- | T+ | >>
Według Auto Motor und Sport, firma PURE proponuje obecnie najtańsze silniki V6, które mają się pojawić w Formule 1 w 2014 roku.

Według niemieckiej gazety, zespół Sauber obecnie wydaje dziewięć milionów euro na jednostki napędowe Ferrari razem z systemem odzyskiwania energii kinetycznej (KERS). Od 2014 roku koszty zestawu turbodoładowanych silników V6 na sezon oraz testy mają sięgać od 14 do 18 milionów.

Jak informuje Auto Motor und Sport, firma Craiga Pollocka – PURE, która ma zamiar dostarczać zespołom Formuły 1 silniki V6 od 2014 roku, proponuje swoje jednostki napędowe w cenie czternastu milionów euro razem z KERS. Projektantem silników i systemu odzyskiwania energii kinetycznej jest zatrudniony w ubiegłym roku Gilles Simon, wcześniej pracujący m.in. dla Renault czy Ferrari.

„Nawet jeśli, to te silniki i tak są zbyt drogie” – stwierdziła Monisha Kaltenborn, dyrektor wykonawcza Saubera.

Źródło: onestopstrategy.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
27.07.2012  PURE zawiesiło rozwój turbodoładowanego silnika
21.06.2012  Renault i PURE: Cosworth wkrótce opuści F1
07.03.2012  PURE przenosi się do fabryki Toyoty w Kolonii
01.02.2012  McLaren nie myśli o budowie własnego silnika F1
31.01.2012  McLaren zaprzeczył plotkom łączącym go z PURE
Tagi:
PURE

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Ferrarif1, 27.06.2012 18:33[!]
Hehe. Po prostu inaczej nie mają szans. Muszą zrobić najtańszy silnik. Czy tak samo będzie z jakością i mocą ?
funrari, 27.06.2012 18:35[!]
najtańszy silnik będzie za drogi dla Saubera to co ma powiedzieć HRT? o ile dobrze pamiętam ich budżet roczny to około 35mln Euro, wystarczyłoby im na zaledwie dwa silniki, a wliczając awarie i pozostałe koszty? może ktoś wyprodukuje tańsze, bo jeśli nie to najsłabsze teamy kupią jeden silnik i kierowcy będą się nim wymieniać
Karol26, 27.06.2012 18:36[!]
Nie wiem co po nich się spodziewać. Ceny rosną a atrakcyjna oferta PURA może przyciągać klientów.
Ferrarif1, 27.06.2012 18:37[!]
@funrari Cena podana w newsie to pakiet ... a nie pojedyńczy silnik.
funrari, 27.06.2012 18:39[!]
@Ferrarif1 dzięki, nie zauważyłem słowa "zestaw"

ale i tak za drogi dla HRT i Marrusi

może HRT nie kupi silnika, tylko zamontują podłogę a`la Fred Flinstone?
SkC, 27.06.2012 18:44[!]
Może ceny doprowadzą jednak do pozostania przy silnikach V8. Obecne silniki nie wymagają już dokładania praktycznie żadnych pieniędzy, są niezawodne jak nigdy. Jeśli nowe będą tak drogie to takie zespoły jak Sauber czy Force India będą musiały korzystać z PURE'a.
tommakrwro, 27.06.2012 18:55[!]
no to czegoś nie kumam, dla oszczędności przechodzimy na silniki które są droższe niż aktualne?
Gie, 27.06.2012 19:05[!]
Tak, tak, silniki PURE będą tanie i pewnie będą jeździć jak, również tanie, silniki Coswortha.
O HRT nie ma co się martwić że nie będzie ich stać. Do 2014 i tak wykupi ich ktoś większy. To obecnie jedyny sposób na dostanie się do F1. Pewnie tak samo będzie z Marussią.
Mahilda111, 27.06.2012 19:21[!]
@IceMan11
KERS to obecnie koszta w wysokości ok. 1 miliona ojro. W 2014 ma wejść nowszy model tego systemu, który ma dawać większe korzyści, a więc tutaj również ceny pójdą w górę.
tommakrwro, 27.06.2012 20:35[!]
jest napisane że Sauber wydaje na silniki Ferki 9 mln razem z KERS, od 2014 silniki też razem z KERS będą kosztowały 14-18, czyli dokładnie za to samo teraz jest 9 a będzie 14-18, cięcie kosztów jak się patrzy (paczy :))
IceMan11, 27.06.2012 20:42[!]
@tommakrwro
Mój błąd :/
Dante, 27.06.2012 22:38[!]
@tommakrwro - Wielce prawdopodobne, że producenci będą chcieli początkowo zarobić na silnikach "z nawiązką" żeby odbić sobie za czas projektowania i mieć pieniądze na dalszy rozwój. Obecne V8 są na pewno tańsze w produkcji teraz niż wiele lat temu kiedy producenci musieli na bieżąco robić badania i testy.
gnodeb, 28.06.2012 08:39[!]
Cytat tommakrwro :
no to czegoś nie kumam, dla oszczędności przechodzimy na silniki które są droższe niż aktualne?

Tu nie ma co rozumieć. Mantruj za lobbystami: ograniczanie kosztów AHMMMMM silnik V8 powoduje efekt cieplarniany AHMMMMM dbałość o środowisko AHMMMMM

Pozostało mi tylko wrażenie że kierowcy powinni wcześniej zmieniać biegi i hamować silnikiem o wiele wcześniej przed zakrętem. To by obniżyło zużycie paliwa, przynajmniej w moim Clio to działa.
Ferrarif1, 28.06.2012 09:02[!]
Ale się podniecacie. Choć jestem fanem V8 a jeszcze większym jednostek V10 i V12. To przynajmniej jest jeden plus nowych silników który będzie niezwykle ważny dla F1. Mianowicie zanim zespoły uporają się z awariami nowych jednostek to minie trochę czasu. Będzie węższe grono na torze co wiąże się z jakimś tam widowiskiem. Będą także przetasowania wśród zespołów. Więcej osiągną te które będą mieć lepsze silniki- co wiąże się z loterią przed sezonem. Nie wiadomo kogo wybrać jako dostawce jednostek, kto wyprodukuje najlepszy silnik. I tyle.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca