|
|
|
|
|
|
Razia wygrywa pierwszy wyścig sezonu |
Brazylijczyk wykorzystał słaby start Valsecchiego. |
|
•Łukasz Godula, 24 marca 2012, wyświetlenia: 5466 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Luiz Razia rozpoczął swój czwarty sezon w GP2 od zwycięstwa w Malezji, po tym jak zdobywcja pole postion, Davide Valsecchi wykonał słaby start i spadł ostatecznie na drugą lokatę. To pierwsze zwycięstwo Brazylijczyka od wyścigu sprinterskiego na Monzy w 2009 roku, a dla jego ekipy to pierwszy triumf od otwarcia sezonu w 2010 roku.
Razia prowadził od samego początku po tym jak Valsecchi powoli ruszył z miejsca i stracił kilka pozycji lądując na czwartym miejscu za Fabio Leimerem i Stefano Colettim. Jednak nie trzeba było długo czekać, by zobaczyć progres Valsecchiego, gdy wykorzystał szeroki wyjazd Colettiego na piątym kółku, a później popisał się ładnym manewrem na Leimerze w pierwszy zakręcie.
Aczkolwiek złapanie Razii okazało się trudniejsze. Pomimo tego, że wydawało się, iż uda mu się wyprzedzić Brazylijczyka na ostatnich kółkach, ponieważ w pewnym momencie nadrabiał sekundę nad swoim byłym kolegą z zespołu, to ostatecznie przewaga ustabilizowała się na poziomie pięciu sekund, a później Razia zdołał nieco powiększyć różnicę między nimi.
Max Chilton wskoczył na trzecią pozycję po postojach, a później zdołał utrzymać Leimera za plecami dając swojej ekipie pierwsze podium w GP2. Nieco dalej, Coletti obronił piątą pozycję przed debiutującym Felipe Nasrem, a Esteban Gutierrez zaliczył niezły powrót po tym jak wczoraj słabo się zakwalifikował i na mecie zjawił się siódmy.
Ósma lokata, która dała pole position w drugim wyścigu powędrowała do Calado, który wygrał walkę z Giedo van der Garde. Fabio Crestani uzupełnił czołową dziesiątkę w swoim debiucie w GP2, odpierając ataki Nathanaela Berthona. Słaby występ zaliczył Jolyon Palmer, który po przygodach na starcie zdołał dojechać do mety zaledwie na siedemnastej pozycji.
Po wyścigu Simon Trummer i Stephane Richelmi zostali ukarani doliczeniem 20 sekund w ramach kary przejazdu przez boksy za spowodowanie kolizji, która nie mogła zostać wykonana ze względu na zbyt bliski koniec wyścigu.
•GP2 Series > 2012 > Malezja (główny), Sepang - 5,543 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 23 | Luiz Razia | | Arden International | Dallara GP2/11 Renault | 30 | 56:00,250 | 25 |
2. | 3 | Davide Valsecchi | | DAMS | Dallara GP2/11 Renault | 30 | +0:07,817 | 18 |
3. | 26 | Max Chilton | | Marussia Carlin | Dallara GP2/11 Renault | 30 | +0:27,366 | 15 |
4. | 5 | Fabio Leimer | | Racing Engineering | Dallara GP2/11 Renault | 30 | +0:28,291 | 12 |
5. | 14 | Stefano Coletti | | Scuderia Coloni | Dallara GP2/11 Renault | 30 | +0:32,217 | 10 |
6. | 4 | Felipe Nasr (D) | | DAMS | Dallara GP2/11 Renault | 30 | +0:33,378 | 8 |
7. | 10 | Esteban Gutierrez | | Lotus GP | Dallara GP2/11 Renault | 30 | +0:33,679 | 6 |
8. | 9 | James Calado (D) | | Lotus GP | Dallara GP2/11 Renault | 30 | +0:36,449 | 4 |
9. | 12 | Giedo van der Garde | | Caterham Racing | Dallara GP2/11 Renault | 30 | +0:41,519 | 2 |
10. | 18 | Fabrizio Crestani | | Venezuela GP Lazarus | Dallara GP2/11 Renault | 30 | +0:43,240 | 1 |
11. | 6 | Nathanael Berthon (D) | | Racing Engineering | Dallara GP2/11 Renault | 30 | +0:43,720 | |
12. | 27 | Rio Haryanto (D) | | Marussia Carlin | Dallara GP2/11 Renault | 30 | +0:53,303 | |
13. | 7 | Marcus Ericsson | | iSport International | Dallara GP2/11 Renault | 30 | +1:01,683 | |
14. | 2 | Josef Kral | | Barwa Addax | Dallara GP2/11 Renault | 30 | +1:02,683 | |
15. | 17 | Julian Leal | | Trident Racing | Dallara GP2/11 Renault | 30 | +1:09,180 | |
16. | 25 | Nigel Melker (D) | | Ocean Racing Technology | Dallara GP2/11 Renault | 30 | +1:10,399 | |
17. | 8 | Jolyon Palmer | | iSport International | Dallara GP2/11 Renault | 30 | +1:12,861 | |
18. | 21 | Tom Dillmann (D) | | Rapax | Dallara GP2/11 Renault | 30 | +1:27,810 | |
19. | 16 | Stephane Richelmi (D) | | Trident Racing | Dallara GP2/11 Renault | 30 | +1:35,206 | |
20. | 15 | Fabio Onidi (D) | | Scuderia Coloni | Dallara GP2/11 Renault | 30 | +1:39,125 | |
21. | 20 | Ricardo Teixeira | | Rapax | Dallara GP2/11 Renault | 30 | +1:48,025 | |
22. | 22 | Simon Trummer (D) | | Arden International | Dallara GP2/11 Renault | 30 | +1:59,672 | |
23. | 19 | Giancarlo Serenelli (D) | | Venezuela GP Lazarus | Dallara GP2/11 Renault | 29 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 11 | Rodolfo Gonzalez | | Caterham Racing | Dallara GP2/11 Renault | 13 | | |
| 1 | Johnny Cecotto Jr | | Barwa Addax | Dallara GP2/11 Renault | 7 | | |
| 24 | Jon Lancaster (D) | | Ocean Racing Technology | Dallara GP2/11 Renault | 1 | | |
| |
|
Źródło: autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|