|
|
|
|
|
|
Sirotkin wygrywa pierwszy wyścig Auto GP w Walencji |
Rosjanin jako jedyny wystartował na twardej mieszance. |
|
•Paweł Zając, 31 marca 2012, wyświetlenia: 4544 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Sergiej Sirotkin z zespołu Euronova wywalczył swoje pierwsze zwycięstwo w Auto GP.
Rosjanin zaliczył fantastyczny start i przeskoczył Adriana Quaife-Hobbsa, który ruszał z pierwszego pola. Zawodnik wspierany przez Lukoil oddał prowadzenie tylko na chwilę podczas obowiązkowego pit stopu. Sirotkin był też jedynym kierowcą, który ruszał do wyścigu na oponach z twardej mieszanki.
Brytyjczyk miał okazje do zniwelowania przeszło 4 sekund straty do Rosjanina, dzięki wyjazdowi samochodu bezpieczeństwa w końcówce wyścigu. Zużyte opony w jego bolidzie uniemożliwiły mu jednak atak i Sirotkin na ostatnim okrążeniu przejeżdżanym wyścigowym tempem wyrobił sobie 0,9s przewagi.
Pal Varhaug, był trzeci na mecie i spadł na drugie miejsce w klasyfikacji generalnej. Na czwartą pozycję wskoczył startujący z 10 pola Daniel de Jong. Holender był zamieszany w ostrą walkę ze swoim partnerem zespołowym na pierwszym okrążeniu i był pierwszym zawodnikiem, który zjechał na obowiązkowy pit stop na 4 okrążeniu. Piąte miejsce zajął Sergio Campana, przed Chrisem, van der Driftem. Czołową dziesiątkę uzupełnili Regalia, Sniegirow, Spavone i debiutujący w serii Sten Pentus.
Drugi z kierowców Super Nova, Victor Guerin, stracił swoje trzecie pole startowe już na pierwszym okrążeniu. Brazylijczyk jechał na piątym miejscu w wyścigu, jednak musiał wycofać po spektakularnym pożarze oleju. Opony w jego bolidzie bezpośrednio odczuły skutki wyciekającego oleju i Guerin nie mógł uniknąć obrotu w drugim zakręcie. Jeszcze kilku kierowców miało problemy z powodu zanieczyszczając toru i zdecydowano się ogłosić neutralizację, aby w spokoju usunąć samochody Brazylijczyka i Matteo Beretty.
•Auto GP World Series > 2012 > Hiszpania 1, Ricardo Tormo - 4,005 km | | | | | P. | # | Kierowca | Nar. | Zespół | Samochód | Okr. | Czas/strata | Pkt. |
|
1. | 12 | Siergiej Sirotkin (D) | | Euronova Racing | Lola B05/52 | 21 | 32:49,721 | 25 |
2. | 10 | Adrian Quaife-Hobbs (D) | | Super Nova International | Lola B05/52 | 21 | +0:00,969 | 18 |
3. | 7 | Pal Varhaug (D) | | Virtuosi UK | Lola B05/52 | 21 | +0:03,374 | 15 |
4. | 32 | Daniel de Jong | | Manor MP Motorsport | Lola B05/52 | 21 | +0:04,831 | 12 |
5. | 5 | Sergio Campana (D) | | Team MLR71 | Lola B05/52 | 21 | +0:05,731 | 10 |
6. | 33 | Chris van der Drift (D) | | Manor MP Motorsport | Lola B05/52 | 21 | +0:06,325 | 8 |
7. | 1 | Facu Regalia (D) | | Campos Racing | Lola B05/52 | 21 | +0:07,301 | 6 |
8. | 3 | Maksim Sniegirow (D) | | Campos Racing | Lola B05/52 | 21 | +0:07,967 | 4 |
9. | 14 | Antonio Spavone (D) | | Euronova Racing | Lola B05/52 | 21 | +0:08,300 | 2 |
10. | 6 | Sten Pentus (D) | | Virtuosi UK | Lola B05/52 | 21 | +0:09,077 | 1 |
11. | 45 | Giancarlo Serenelli (D) | | Ombra Racing | Lola B05/52 | 21 | +0:09,965 | |
12. | 2 | Giuseppe Cipriani | | Campos Racing | Lola B05/52 | 21 | +0:10,705 | |
13. | 23 | Yann Cunha (D) | | Ombra Racing | Lola B05/52 | 21 | +0:11,225 | |
14. | 71 | Michele la Rosa | | Team MLR71 | Lola B05/52 | 20 | 1 okr. | |
15. | 9 | Peter Milavec (D) | | Zele Racing | Lola B05/52 | 20 | 1 okr. | |
|
Niesklasyfikowani | |
| 11 | Victor Guerin (D) | | Super Nova International | Lola B05/52 | 16 | | |
| 8 | Matteo Beretta (D) | | Zele Racing | Lola B05/52 | 16 | | |
| |
|
Źródło: autosport.com
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|