|
|
|
|
|
|
Kubica na prowizorycznym pole position w Makau |
Polak jako jedyny zszedł poniżej dwóch minut i 13 sekund, pokonując di Grassiego o 0.3 sekundy. |
|
•Marek Roczniak, 17 listopada 2005, zmieniony 18.11.2005 10:34, wyświetlenia: 2077 | << | lista | T- | T+ | >> |
|
Pierwszy dzień zmagań na mającym ponad sześć kilometrów długości ulicznym torze Circuito da Guia okazał się bardzo udany dla Roberta Kubicy i to pomimo początkowych problemów na treningach.
Kierowca reprezentujący barwy zespołu Carlin Motorsport narzekał na kłopoty z fotelem i na trudności ze znalezieniem optymalnych ustawień dla swojej Dallary, co zaowocowało stratą blisko sekundy do najszybszego kierowcy, którym okazał się rutyniarz, Paolo Montin (siódmy start w Grand Prix Makau).
Tuż za Włochem znaleźli się dwaj młodzi gniewni, Lucas di Grassi (Brazylia) i Sebastian Vettel (Niemcy), tracąc odpowiednio 0.2 i 0.4 sekundy, natomiast Kubica musiał zadowolić się szóstą pozycją.
Na szczęście przed rozpoczęciem kwalifikacji udało się rozwiązać niemal wszystkie problemy i nasz kierowca mógł się wreszcie skupić na samej jeździe. Mimo to dopiero w samej końcówce sesji zrzucił z pierwszej pozycji mającego już za sobą testy z zespołem Renault F1 di Grassiego, ale za to pokonując kierowcę Manor Motorsport aż o ponad 0.3 sekundy.
Początkowo w posiadaniu prowizorycznego pole position znajdował się kierowca ASM, Loic Duval, wykręcając 2:13.9 już na swoim trzecim okrążeniu. Niecały kwadrans przed końcem sesji na czoło wysunął się di Grassi, a po kraksie Kazukiego Nakajimy (11 pozycja) Francuza zdołał także pokonać Kubica.
Polak stoczył następnie zacięty pojedynek z di Grassim, uzyskując po kolei 2:13.5, 2:13.1 i na koniec 2:12.754. Odpowiedź Brazylijczyka brzmiała 2:13.081, tak więc kierowca Dallary F305 z silnikiem Mercedesa musiał zadowolić się drugą pozycją. Prowizoryczny drugi rząd startowy przypadł Duvalovi i Fabio Carbone (zespół Signature korzysta z własnego bolidu SLC R1).
Robert Kubica:
„Na początku sesji okazało się, że poszliśmy w złą stronę z ustawieniami samochodu. Musiałem więc zjechać do boksu i uciekło trochę cennego czasu. Potem samochód prowadził się lepiej, ale wciąż możemy się poprawić. Miałem także problem z fotelem, który trochę się ruszał w kokpicie. Oczywiście cieszę się z wyniku, ale najważniejsze jest pozostanie na pierwszej pozycji po jutrzejszej kwalifikacji.”.
Z innych znanych kierowców wspierany przez Red Bull i BMW Vettel uplasował się dopiero na 12 pozycji, natomiast nie mający doświadczenia w jeździe po ulicznych torach partnerzy Kubicy z zespołu Trevora Carlina, Christian Bakkerud (Dania) i Charlie Kimball (Stany Zjednoczone) sklasyfikowani zostali odpowiednio na 15 i 19 pozycji. Między nimi na 17 pozycji znalazł się siostrzeniec Ayrtona Senny, Bruno.
Jutro o godzinie 14:00 czasu lokalnego rozpocznie się druga i zarazem finałowa sesja kwalifikacyjna, decydująca o kolejności startowej do sobotniego wyścigu kwalifikacyjnego, na podstawie którego ustalona zostanie kolejność startowa do 52 edycji Grand Prix Makau.
| | | | | P. | Kierowca | Nar. | Bolid | Czas okr. | Strata | Okr. |
|
Wyniki pierwszej sesji kwalifikacyjnej do 52 edycji Grand Prix Makau | |
1. | Robert Kubica | PL | Dallara F305-Mugen | 2:12,754 | | 16 |
2. | Lucas di Grassi | BR | Dallara F305-Mercedes | 2:13,081 | +0,327 | 17 |
3. | Loic Duval | F | Dallara F305-Mercedes | 2:13,114 | +0,360 | 16 |
4. | Fabio Carbone | BR | SLC R1-Opel | 2:13,306 | +0,552 | 16 |
5. | Naoki Yokomizo | J | Dallara F305-Nissan | 2:13,830 | +1,076 | 15 |
6. | Danny Watts | GB | Dallara F305-Toyota | 2:14,066 | +1,312 | 16 |
7. | Joao Paulo de Oliveira | BR | Dallara F305-Toyota | 2:14,246 | +1,492 | 16 |
8. | Mike Conway | GB | Dallara F305-Mercedes | 2:14,422 | +1,668 | 16 |
9. | Kohei Hirate | J | Dallara F305-Opel | 2:14,591 | +1,837 | 16 |
10. | Franck Perera | F | Dallara F305-Opel | 2:14,665 | +1,911 | 13 |
11. | Kazuki Nakajima | J | Dallara F305-Toyota | 2:14,701 | +1,947 | 8 |
12. | Sebastian Vettel | D | Dallara F305-Mercedes | 2:14,800 | +2,046 | 17 |
13. | Romain Grosjean | F | Dallara F305-Opel | 2:14,847 | +2,093 | 19 |
14. | Paolo Montin | I | Dallara F305-Mugen | 2:14,930 | +2,176 | 13 |
15. | Christian Bakkerud | DK | Dallara F305-Mugen | 2:14,952 | +2,198 | 17 |
16. | Guillaume Moreau | F | Dallara F305-Opel | 2:15,037 | +2,283 | 18 |
17. | Bruno Senna | BR | Dallara F305-Mugen | 2:15,520 | +2,766 | 18 |
18. | Daisuke Ikeda | J | Dallara F305-Toyota | 2:16,021 | +3,267 | 17 |
19. | Charlie Kimball | USA | Dallara F305-Mugen | 2:16,182 | +3,428 | 14 |
20. | Karl Reindler | AUS | Dallara F305-Mugen | 2:16,327 | +3,573 | 19 |
21. | Taku Bamba | J | Dallara F305-Toyota | 2:16,552 | +3,798 | 12 |
22. | Dan Clarke | GB | Dallara F305-Opel | 2:17,125 | +4,371 | 16 |
23. | Fillip Salaquarda | CZ | Dallara F305-Opel | 2:17,588 | +4,834 | 16 |
24. | Rodolfo Avila | MO | Dallara F305-Mercedes | 2:17,847 | +5,093 | 16 |
25. | Michael Ho | MO | Dallara F305-Toyota | 2:18,662 | +5,908 | 14 |
26. | Stephen Jelley | GB | Dallara F305-Opel | 2:18,700 | +5,946 | 18 |
27. | Lei Kit Meng | MO | Dallara F305-Opel | 2:22,497 | +9,743 | 18 |
28. | Jo Merszei | MO | Dallara F305-Mugen | 2:24,177 | +11,423 | 11 |
29. | Cheong Lou Meng | MO | Dallara F305-Mugen | 2:24,588 | +11,834 | 4 |
30. | Steven Kane | GB | Lola B05/30-Mugen | 2:26,409 | +13,655 | 5 |
| |
|
|
Źródło: Autoklub.pl, Proximus – Oficjalne Biuro Prasowe Roberta Kubicy
|
| |
|
|
| |
|
|
F1WM.pl • Aktualności, Newsy i wyniki w WAP Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
|
|
Baza danych F1 • Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon Robert Kubica • Aktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW Inne serie • Auto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
|
| | |
|
|
| • ISSN 2080-4628 • Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym • Istnieje od 1999 roku • Wszelkie prawa zastrzeżone |
|
|
|
• • • |
| |
|