F1 20241  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13 Włochy Rosja Singapur Japonia USA Meksyk Brazylia Australia Arabia Saudyjska Abu Zabi Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.04.2024

Vowles: Williams może być mocny w Monako

Motorsport-Total: W Miami odbędzie się spotkanie Andrettiego z FOM

Lista startowa na sezon 2025

Hockenheim podejmie próbę odzyskania organizacji GP Niemiec

Bearman faworytem do zastąpienia Hulkenberga w Haasie

26.04.2024

Autosport: Red Bull może blokować Newey'a do końca 2026 roku

Nico Hulkenberg dołączy do Kick Sauber od sezonu 2025

25.04.2024

Źródła Autosportu potwierdzają odejście Newey'a z Red Bulla

AMuS: Adrian Newey wkrótce ogłosi odejeście z Red Bulla

Vowles: Kara dla Sargeanta w Chinach była właściwa, choć surowa

Marko zadowolony z występu Ricciardo w Szanghaju

RacingNews365: Hulkenberg zostanie kierowcą Audi

24.04.2024

Koncern HP nowym tytularnym sponsorem Ferrari

Vesti wciąż liczy na awans do Formuły 1 w 2025 roku

Ferrari wystartuje w okolicznościowym malowaniu podczas GP Miami

23.04.2024

Saward: Williams może wystąpić o warunkową licencję dla Antonelliego

Sport Business: Ferrari bliskie tytularnego sponsoringu HP

Krack broni Strolla po kolizji z Ricciardo

Tajlandia zainteresowana organizacją ulicznego GP

22.04.2024

Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi

Więcej wiadomości

  Archiwum 2012
PnWtŚrCzPiSoNd
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
2024  |  2023  |  2022  |  2021
2020  |  2019  |  2018  |  2017
2016  |  2015  |  2014  |  2013
2012  |  2011  |  2010  |  2009
2008  |  2007  |  2006  |  2005
2004  |  2003  |  2002  |  2001
2000  |  1999

Rosberg optymistycznie podchodzi do nadchodzących wyścigów

Niemiec uważa, że tory w Kanadzie i Walencji idealnie pasują bolidowi F1 W03.
Karol Zając, 29 maja 2012, wyświetlenia: 1940<< | lista | T- | T+ | >>
Nico Rosberg uważa, że Mercedes może patrzeć na dalszą część obecnego sezonu z optymizmem po tym, jak Niemiec ukończył GP Monako na drugiej pozycji.

Pomimo ciężkich zmagań w dwóch początkowych wyścigach, Rosberg zdobył najwięcej punktów w czterech ostatnich rundach. To spowodowało wzrost pewności siebie Mercedesa przed wyścigami w Kanadzie i Walencji, które powinny pasować bolidowi F1 W03.

„Świetnie jest widzieć poprawę naszego zespołu, wciąż stajemy się silniejsi. W ostatnich czterech wyścigach byłem kierowcą, który zdobył najwięcej punktów i to pokazuje naszą konsekwencje w osiąganych rezultatach. To dlatego nasze szanse w nadchodzących wyścigach wyglądają bardzo dobrze” – ocenił Niemiec.

Rosberg sądzi, że Mercedes dysponował w Monte Carlo najszybszym samochodem, ale natura toru w księstwie uniemożliwiła wyprzedzenie Marka Webbera. Pomimo tego, Rosberg jest zadowolony z faktu, że traci tylko 17 punktów do Fernando Alonso, który znajduje się na czele klasyfikacji mistrzostw świata kierowców

„Punktowo wyglądamy całkiem nieźle. Nie mogę się doczekać wyścigu w Kanadzie, ponieważ po pierwsze uważam, że mamy naprawdę dobry bolid do tego toru, a po drugie mój ojciec nie będzie mógł już mi dawać rad na temat F1, gdyż po wyścigu w Montrealu będę bardziej doświadczony niż on, jako że startowałem już w takiej samej liczbie wyścigów” – zakończył.

Kanada będzie 115 wyścigiem w karierze Nico Rosberga, natomiast jego ojciec – Keke Rosberg startował w 114 rundach grand prix.

Źródło: autosport.com
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
22.04.2024  Rosberg: Hulkenberg ma na stole umowę z Audi
19.10.2023  Rosberg: Red Bull musi brać pod uwagę zerwanie umowy z Perezem
18.10.2023  Rosberg: Ricciardo może wciąż odczuwać skutki kontuzji z Zandvoort
11.09.2023  Rosberg: Stroll znajduje się w bardzo trudnej sytuacji
05.09.2022  Binotto odpowiedział na krytykę Rosberga po Grand Prix Holandii
Tagi:
Rosberg N.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
m3nel23, 29.05.2012 22:27[!]
Posiadają super bolid, a tor w Montrealu powinien idealnie pasowac Mercedesowi. Kanada może być przekleństwem Ferrari, gdzie są długie proste, a F2012 ma ponoć problemy z V-MAXem. Według mnie faworytami są Mclaren, Mercedes oraz Lotus. No ale dzisiejsza F1 jest tak nieprzewidywalna, że nie wiadomo kto wygra ;) Może Karthikeyan ? ;)
IceMan11, 29.05.2012 22:38[!]
@m3nel23
Te 3 zespoły są faworytami w kwalifikacjach, a Lotus tylko jeśli będzie w miarę ciepło. Jeśli chodzi o wyścig to nie można skreślać żadnej ekipy, bo wyścig w tym sezonie to całkiem inna sprawa. Każdy będzie miał szanse - RBR, Ferrari, McLaren, Lotus oraz Mercedes. Dwa ostatnie zespoły są uzależnione od pogody. Do tego może dojść ktoś inny - Williams, Sauber. Może nawet SFi zaliczy naprawdę mocny wyścig.
marios76, 29.05.2012 22:48[!]
@m3nel23 No Karthikeyan to chyba nie wygra;P Co do szybkości Ferki to myślę że zależy ona od ustawień. Zawsze jest to kwestia wyboru między dociskiem, a oporem. To że na krętych torach bolid ma problem z szybkością maksymalną, nie znaczy jeszcze że MUSI mieć ten sam problem na torze z małym dociskiem. Chyba, że mają aż tak słabe silniki (w co wątpię). Z tego co wiem, każdy z bolidów idzie tak ustawić, że będzie najszybszy w całej stawce na prostej, tyle że odbije się to na czasie okrążenia. Przydało by się po wyścigu policzenie z kilku wypadkowych, najwyższych szybkości osiąganych przez każdego kierowcę- wtedy byśmy mogli zobaczyć jak to jest na różnych torach.
Dante, 29.05.2012 23:02[!]
@marios76 - Wydaje mi się, że nikt bolidu nie ustawia pod "opór". ;) Albo docisk albo brak docisku (i wyższe prędkości na prostej).
IceMan11, 29.05.2012 23:34[!]
@m3nel23
Z tego co pamiętam to Ferrari zażegnało już problem pt. słaba V-max.
Aeromis, 29.05.2012 23:39[!]
Ja tam jestem zdania, że super bolidu to nie ma dziś nikt, przynajmniej w czasie wyścigu. Czym innym są kwalifikacje, tam widać różnice, jednak w trakcie wyścigu tempo determinują głównie opony :) Są nieco lepsi jak RBR i McLaren (choć tam sporo błędów) i niemal równie dobrzy jak Lotus, Merc i Ferrari (przynajmniej w Monako), a być może także i Williams (tu jednak brak solidnych kierowców). Każdy z tych ciut słabszych jest w stanie wyraźnie pokonać dwa niby najlepsze zespoły, a każdy z tych dwóch spaść nieoczekiwanie nisko. Opony odgrywają pierwsze skrzypce, inaczej nie byłoby tylu zwycięzców, dlatego niedawno była mowa, że trzeba jak najszybciej się da rozwijać bolid - by zapewnić sobie regularność, eliminując losowość jak się tylko da.

@IceMan11
Lotus równie dobrze radzi sobie w niskich temperaturach (GP Chin dla przykładu), gdzie błędy zaważyły o takim a nie innym wyniku.
IceMan11, 29.05.2012 23:46[!]
@Aeromis
Zgadzam się z Chinami, choć w Monako gdzie temp. była niska już nie wypadli tak dobrze jak w Chinach. Nie ma co jednak ukrywać, że temperatury tj. w Bahrajnie, Malezji czy Hiszpanii są lepsze dla Lotusa. Swoją drogą, widziałeś przecież jak spadło tempo wyścigowe Kimiego i Romka w wyścigu o GP Hiszpanii w porównaniu z treningami. Wystarczyło kilka stopni mniej. Nie wróży to dobrze przed dalszą europejską częścią sezonu. Chyba, że to rozgryzą jakoś.
Aeromis, 29.05.2012 23:57[!]
@IceMan11
Tyle że tu raczej nie chodzi o samą temperaturę, a o to jak uda się im z ustawieniami wpasować/przewidzieć*

*Niepotrzebne skreślić.

Ogólnie o to cały czas idzie w sugerowanej "cichcem" oponiarskiej losowości.
Ps.: W Malezji to było raczej mokro.
IceMan11, 30.05.2012 00:04[!]
@Aeromis
W Malezji było mokro, ale w trenach i kwalu było suchutko i cieplutko ;)
Zresztą ostatnio Bulion wypowiedział się, że ich bolid nie jedzie jak jest chłodniej i mają nad czym pracować.
SirKamil, 30.05.2012 00:09[!]
Jeśli chodzi o Lotusa, głównym problemem jest bardziej stabilność warunków w ramach samego weekendu, niż generalnej nienawiści do niższych temperatur. E20 to bardzo szybka maszyneria, dość precyzyjnie strojona pod warunki w czasie strojenia. Strojona w zimnie, będzie sobie w nim radzić (patrz Chiny). Gorzej, gdy temperatura bardzo wyraźnie spada po ustawieniu setupu. Nie ma tragedii (no w Monaco było wyjątkowo słabo) ale nie ma tej mocy rażenia na jaką pozwala wydajność pakietu. Monaco to przykład spadku o kilkanaście stopni, tak jak Barcelona czy Malezja (gdzie był problem nie tyle z tempem, co rozgrzaniem opon).

btw. póki co nie było ani jednego naprawdę gorącego wyścigu z temp. nawierzchni >40-50 st. Najcieplejszy Bahrajn to zakres 29-31 st. co oznacza, że np. w 2011 czy 2010 roku po kilkanaście wyścigów było cieplejszych, niż owy Bahrajn ad 2012. Można powiedzieć, że taki np. sezon 2010, gdzie temp. nawierzchni były takie: 33, 24, 37, 16, 37, 31, 37, 38, 44, 39, 35, 43, 16, 35, 30, 32, 17, 48, 29°C (dla porównania w tym: 22,21,23,29,31,31) byłby dla zespołu jak zwycięski los na loterii.
SilverX, 30.05.2012 07:16[!]
Mercedes w kwalifikacjach ma ogromne szanse na zdobycie pierwszych dwóch pól startowych...
Simi, 30.05.2012 14:22[!]
Mercedes jest mocny i pokazuje to w tym roku. Zobaczymy co będzie dalej, ale myślę, że miło byłoby zobaczyć Nico (albo Schumiego) triumfującego raz jeszcze. Okaże się gdzie będą w Kanadzie, ale tak jak pisali tu moi poprzednicy - jest wiele zespołów, które mogą być tam konkurencyjne. Ferrari, McLaren, RBR, Mercedes, Lotus, a nie można też skreślać Williamsa, czy Saubera. Będzie ciekawie.
marios76, 31.05.2012 00:11[!]
@Dante Może nie do końca fachowo się wyraziłem, ale dla mnie opór aerodynamiczny jest ściśle powiązany z dociskiem bolidu. Może w zwykłych autach gdy cx wynosi 0,30 a generowany docisk waha się w wartościach kilkudziesięciu do około dwustu kilogramów w autach sportowych nie ma to znaczenia. O tyle w F1 i innych seriach wyścigowych ma i to ogromne! Jeżeli chcesz sprawić by docisk bolidu był większy nie osiągniesz tego zmniejszając jego opór! Gdyby tak było to po co spoilery? Bolid F1 może być dociskany do podłoża z siłą chyb1,5 tony! Przy 160km na godzinę wytwarzany docisk jest równy masie bolidu (w zależności od regulaminów na dany sezon) Przyjmuje się że bolidy F1 po osiągnięciu 200km/h mogły by jeździć po suficie. Więc jak się już czepiłeś, proszę wytłumacz mi jeżeli jest inaczej- docisk powstaje na skutek zaburzenia przepływu powietrza nad i pod bolidem- mi wychodzi, że jak ustawiasz bolid na zwany przez Ciebie większy docisk, to zwiększasz jego opór aerodynamiczny i zmniejszasz możliwą do uzyskania prędkość maksymalną. Bo jeśli jest odwrotnie i zwiększysz docisk bolidu do podłoża, zmniejszając jego opór aero, czym zwiększysz jego szybkość na prostej. No jeżeli tak jest, to wyślij CV do jakiegokolwiek zespołu F1 i masz angaż głównego inżyniera i niech się Newey zacznie bać! Duży docisk=duży opór=mniejsza prędkość max! Mały docisk=mniejszy opór=większa prędkość... Na pewno też między jednym a drugim jest tzw złoty środek na każdy tor i każdy z nas wie, że te dwie wartości są zależne od siebie. Jeżeli jednak uważasz inaczej, to znaczy że potrafisz docisnąć bolid bardziej i jednocześnie zwiększyć jego szybkość max, bo zmniejszysz jego opór aerodynamiczny.
maciejas512, 31.05.2012 15:59[!]
@IceMan11 @SirKamil

To nie jest news o Lotusie tylko Mercedesie jak byście zwrócili uwagę :)

Miejmy nadzieję że Schumacher powtórzy koncert jazdy kwalifikacyjnej z Monaco i wyścigowej z Kanady 2011 :)
marios76, 01.06.2012 22:51[!]
@maciejas512 Jak dla mnie może powtórzyć wynik wyścigu z 2011;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca